Gå til innhold

Brudepiker


monja

Anbefalte innlegg

Lurer bare på om noen av dere har hatt eller skal ha brudepiker? Og hvordan "stasa" dere opp dem?

Vi skal ha tre brudepiker som er forholdsvis store - 2 er 11 år og en er 14 år, og en som er mindre - 16 mnd. De tre største får helt enkle off white kjoler uten arm, tiara (som jeg har laget selv av off white perler) og brudepikebukett som er av samme blomster som det jeg skal ha - hvite roser. Men hvordan skal jeg pynte den minste....Har tenkt på en liten off white kjole og en liten kurv med hvite roseblader som hun kan kaste ut i midtgangen?!? Også hun skal ha en liten tiara. Er dette for mye?

Hører gjerne andres tanker/meninger omkring dette.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eh - unnskyld meg, tror du tar i hvis du tror at en 16 mnd gammel unge har kapasitet til å hive ut roseblader i fullsatt kirke.... Dream on! Minstemann må nok gå sammen med de større på ett eller annet vis, ellers blir det umulig. Synes i utgangspunktet at 16 mnd er litt for liten til å være brudepike, jeg skal ha 2 på 4 år og lurte en stund på om de var for små... Barn blir ofte fryktelig sjenerte...

Hun får vel få en off white kjole hun også, og så i stedet for tiara kan hun ha en hårbøyle som er bryllupspyntet. Tror ikke du skal stresse med at hun skal bære noe, men en kurv med blomster går muligens.

PS! Ser på innleggene dine her at du er fryktelig aktiv på planleggingsfronten. Skal selv gifte meg i august neste år og funnet ut at du blir UTROLIG sliten av å skulle tenke på ALT nå. Det er tross alt nesten et år til!!!!! Så et tips fra en likesinnet (er også selv utrolig engasjert): Brems litt og ta ting etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp Imax!

Jeg er ganske engasjert nå ja, men det er bare for å se hvordan vi kan gjøre det. Setter av en liten stund noen dager i uka. Synes det er deilig å ha litt orden på ting, for det er jo masse å huske. Så får man heller gjøre ferdig "papirarbeid" nå og heller ta større ting som kjole og sånt over jul. Når man skal begynne å bruke penger :D

Ang. brudepiker så hadde et søskenbarn datteren sin som brudepike og hun var bare 17 mnd. Det gikk fint det. Hun gikk sammen med de andre brudepikene - som også vår skal - og kasta roseblader på gulvet. Det var vielsen som ble for lang og kjedelig for henne så da vandra hun rundt i kirka og nektet å sitte stille. Men det kommer jo såklart an på hvilken type jenta er da. Hun som var 17 mnd har alltid været en "fighter" og ikke redd for noe. Men vi får se hva det blir til.

Lykke til med dine forberedelser og planlegging (har dere kommet langt forresten?)

Klem fra Monja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei! Ikkje at eg har noko med det, men eg vil fraråde å kaste roseblader langs kirkegolvet. Klart det ser romantisk og søtt ut, men ikkje fullt så fint når dei vert tråkka på av alle gjestane på veg ut :cry: Det øydelegger dessutan teppet viss der er det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...