Gå til innhold

Slankeoperasjon og anger

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg valgte å ta slankeoperasjon for fire år siden, og angrer. Jeg hadde tenkt lite igjennom eventuelle komplikasjoner, og det ble ikke slik jeg hadde trodd.

Mitt forhold til mat er ødelagt, og jeg klarer ikke nyte eller kose meg med maten lengre. Det hemmer meg sosialt. Ubehag/smerter/kvalme i mage/tarm etter inntak av mat. Diare og evig leting av toalett. Prøvd alt av variasjoner. Hårtap, huden er gussen og jeg ser betraktelig gamlere ut. Evig inntak av vitaminer og andre tilskudd. 

Skulle ønske jeg hadde gjort mer research, vært mer kritisk, mindre hastig. Jeg angrer så 😔

Anonymkode: 5e4db...2a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synd det ble så du sliter så. Jeg tok for 3,5 år siden, og det er det beste som har hendt meg.

Jeg har blitt tvungen til å skifte til et sunt kosthold, jeg er slank og trent og har et heeelt nytt liv. Slipper å ta ekstra vitaminer pga det sunne kostholdet, og jeg har fått et mye mrr avslappa forhold til mat enn hva jeg hadde før iom at kroppen får den næringen den trenger. 

Hvordan er kostholdet ditt?

AnonymBruker
Skrevet

Beste som har hendt meg også! Gikk ned 50 Kg og holder vekten ennå 6 år senere. Er mer aktiv og har det så utrolig mye bedre!

Trist å høre at du har komplikasjoner. Er mye mat jeg også har måttet kutte ut pga reaktiv hypoglykemi. Men med justeringer i kostholdet og vitaminer fungerer alt fint. Får du oppfølging på sykehuset? Hva sier de?

Anonymkode: c127e...0a8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg valgte å ta slankeoperasjon for fire år siden, og angrer. Jeg hadde tenkt lite igjennom eventuelle komplikasjoner, og det ble ikke slik jeg hadde trodd.

Mitt forhold til mat er ødelagt, og jeg klarer ikke nyte eller kose meg med maten lengre. Det hemmer meg sosialt. Ubehag/smerter/kvalme i mage/tarm etter inntak av mat. Diare og evig leting av toalett. Prøvd alt av variasjoner. Hårtap, huden er gussen og jeg ser betraktelig gamlere ut. Evig inntak av vitaminer og andre tilskudd. 

Skulle ønske jeg hadde gjort mer research, vært mer kritisk, mindre hastig. Jeg angrer så 😔

Anonymkode: 5e4db...2a6

Spis sunnere og tren mer.

Høres ut som du har fortsatt med dårlige vaner og at kroppen din ikke har det godt med lite mat når maten er så dårlig og usunn.

Du trenger å spise grønnsaker, bønner, linser, frukt, hele korn (ikke loff, frokostblandinger og dritt, men havregryn, byggryn o.l), knekkebrød (de groveste), osv. Les deg opp på matpyramiden. 

Sliter du med magen kan du ha melkeallergi eller glutenallergi.

Anonymkode: e1126...39a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...