Gå til innhold

Lettelser innreise


Limah

Anbefalte innlegg

Så åpner de opp for blant annet besteforeldre. Men hvordan er det med karantene? Er det ok at de er i karantene  hos de de besøker? Finner ikke noe om det. Stod vel «eget oppholdssted».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm. Synes det er vanskelig å skjønne hva som gjelder nå.. Hva skjer på grensene? Er kontrollregimet like strengt mtp de køene som er varslet på flyplassene? Noen som har lest noe ang dette? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111
38 minutter siden, Gullhavet said:

Skal fullvaksinerte fortsatt testes på grensa ?

Fullvaksinerte med norsk personnummer kan få norsk vaksinepass og slipper karantene, uavhengig av hvor de er vaksinert. Veldig godt nytt for oss nordmenn i utlandet! Jeg har bare fått én dose, men skal absolutt til Norge når jeg er fullvaksinert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir ikke noe klokere av linkene dessverre. Står fortsatt ikke hva som gjelder med karantene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linny111 skrev (13 minutter siden):

Fullvaksinerte med norsk personnummer kan få norsk vaksinepass og slipper karantene, uavhengig av hvor de er vaksinert. Veldig godt nytt for oss nordmenn i utlandet! Jeg har bare fått én dose, men skal absolutt til Norge når jeg er fullvaksinert :)

Men selv fullvaksinerte må vel testes fremdeles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111
42 minutter siden, Garderobemannfrue said:

Men selv fullvaksinerte må vel testes fremdeles?

Ja, alle skal visst fortsatt testes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette hjelper jo ikke de utenlandske. De som kommer fra utlandet må fortsatt gjennom papirmølla og testing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Limah skrev (På 18.6.2021 den 15.54):

Blir ikke noe klokere av linkene dessverre. Står fortsatt ikke hva som gjelder med karantene. 

Reiser du i Europa så har du hjemmekarantene. Det eneste som kreves er at du tar negativ test innen 24 timer før avreise ELLER at du er vaksinert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundemamma97 skrev (19 minutter siden):

Reiser du i Europa så har du hjemmekarantene. Det eneste som kreves er at du tar negativ test innen 24 timer før avreise ELLER at du er vaksinert.

Ikke for utlendinger, bare norske koronapass omtrent som godtas enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det danske er godkjent her. Fra 1 juli blir Eu sitt koronapass tatt i bruk her til lands også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

×
×
  • Opprett ny...