Gå til innhold

Keramisk behandling vs hurtigforsegling

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mannen min har bursdag neste måned og han har ønsket seg en keramisk behandling på bilen. Disse ser jeg jo koster fra ca. 6000 kr og oppover, og jeg vet jammen ikke hva gubben tenker på...litt voldsom bursdagsgave, kanskje?

Så etter litt googling på en slow arbeidsdag her fant jeg denne:

https://www.autodude.no/no/produkt/hurtigforsegling_gyeon_q2m_wet_coat

Masse gode anmeldelser, og broren min svarte på familie-Whatsappen at han bruker den selv, tommel opp. Mens faren min bare har en sånn hånd-foran-ansiktet-emoji.

Hva nå? Er dette brukbare greier? Jeg skjønner de har veldig ulike anvendelsesområder og varighet, men det er vel et skritt på veien?

Anonymkode: 0462f...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes han det er gøy å stelle med bil da? Keramisk behandling av bil gjort av profesjonelt firma er en ganske omstendig jobb og tar lang tid. Vanlig bilvask det neste året blir ganske enkelt. Om man gjør bilvask og lakkpleie selv sparer man ganske mye penger. Man kommer ganske langt med en høyttrykkspyler, skumkanon, bilsåpe, avfetting, claybar og en Soft99 Fusso coat også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forskjellen er at det er to forskjellige produkter. Hurtigforsegling og hurtigvoks er noe du sprayer på en nyvasket bil og som virker alt fra en uke til et par måneder. Den gjør det enklere å vaske bilen, ved at det ligger et lag beskyttelse utenpå lakken. De gode produktene kan du bruke oppå keramisk lakkforsegling eller voks uten at det skader laget under.

Keramisk lakkforsegling er keiserens nye klær. Du bruker 6000+ på å polere bilen og legge en keramisk forsegling (en voks er også forsegling) som lover gull og grønne skoger. Deretter må du inn til såkalt vedlikeholdsvask årlig, som egentlig er en vask med påfølgende polering og legge nytt lag keramisk forsegling på steder ved behov. Sistnevnte må du da betale ekstra for i tillegg til den såkalte vedlikeholdsvasken.

Du får like mye steinsprutskader og dørskader veg begge to, men den nederste kan beskytte litt mer mot vaskeriper. Men igjen, at du må inn hvert år bør fortelle deg mye om at selv de bilene får riper.

Anonymkode: cb280...566

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så dere sier at dette kanskje ikke er så magisk som folk vil ha det til? Da tror jeg vi går for billigløsningen i denne omgangen... ;) Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Så dere sier at dette kanskje ikke er så magisk som folk vil ha det til? Da tror jeg vi går for billigløsningen i denne omgangen... ;) Takk!

Helt korrekt. Hadde aldri brukt så mye penger på noe som ikke er verdt mer enn papiret det er skrevet på. En vanlig polering i din egen innkjørsel, to ganger i året, duger. Men klart det er stas for de som har fått et lite emblem på baken, som viser at den er behandlet med Ditech eller noe anna lurium😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...