Gå til innhold

Where have all the e-mails gone?


Gjest LoisLane

Anbefalte innlegg

Åpnet Outlook en vakker dag, og alle mailene mine var borte!!!

Mannen min bruker samme epost, så jeg mistenkte ham med det samme, men han påstår hardnakket at han "ikke har gjort noe". Han er ikke så veldig datakyndig, så han kan godt ha slumpet borti noe av vanvare.

Er jeg invadert av et superskummelt virus? Ligger epostene skjult et eller annet sted? Finner dem ikke i søppelkurven, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Outlook eller Outlook Express? Førstnevnte lagrer mailer i en fil med navnet .pst, sistnevnte bruker .dbx.

Søk igjennom C-disken etter filer med sånne navn. Hvis du finner noen, prøv å importere dem i Outlook (Fil > Importer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpnet Outlook en vakker dag, og alle mailene mine var borte!!!

Mannen min bruker samme epost, så jeg mistenkte ham med det samme, men han påstår hardnakket at han "ikke har gjort noe". Han er ikke så veldig datakyndig, så han kan godt ha slumpet borti noe av vanvare.

Er jeg invadert av et superskummelt virus? Ligger epostene skjult et eller annet sted? Finner dem ikke i søppelkurven, nei.

Jeg har en kamerat som opplevde det samme for to dager siden. Alt forsvant. Han har ringt til "alle" det er å ringe til, for å finne ut hva som skjedde, ingen vet noe. Han fikk tak i et dansk firma som kunne finne emailene men de skulle ha 10 000 kroner for jobben. Så er spørsmålene om de er verdt pengene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Outlook eller Outlook Express? Førstnevnte lagrer mailer i en fil med navnet .pst, sistnevnte bruker .dbx.

Søk igjennom C-disken etter filer med sånne navn. Hvis du finner noen, prøv å importere dem i Outlook (Fil > Importer).

Outlook Express.

Riktignok skaper det tøbbel for meg, men 10 000? Tror ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tipper dette har skjedd:

1) dbx-filen ble ødelagt (strømstans, maskinen ble slått av med strømbryteren, Outlook Express krasjet, eller bare et tilfelle av "Windows roter det til igjen")

2) Neste gang Outlook ble startet, klarte den ikke å åpne den delvis ødelagte filen, og startet derfor likegodt med en ny, tom fil

3) Du får ikke importert den gamle filen, fordi den ikke er 100% i orden

Kan det stemme at du har to filer under "Documents and Settings\<ditt brukernavn>\Application Data\Identities\<en masse tegn>\Microsoft\Outlook Express" som heter noe med "inbox"? F.eks. "Inbox.dbx" og "inbox (1).dbx"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper dette har skjedd:

1) dbx-filen ble ødelagt (strømstans, maskinen ble slått av med strømbryteren, Outlook Express krasjet, eller bare et tilfelle av "Windows roter det til igjen")

2) Neste gang Outlook ble startet, klarte den ikke å åpne den delvis ødelagte filen, og startet derfor likegodt med en ny, tom fil

3) Du får ikke importert den gamle filen, fordi den ikke er 100% i orden

Kan det stemme at du har to filer under "Documents and Settings\<ditt brukernavn>\Application Data\Identities\<en masse tegn>\Microsoft\Outlook Express" som heter noe med "inbox"? F.eks. "Inbox.dbx" og "inbox (1).dbx"?

JA! Er du synsk eller no?

Enda bedre: Har du et forslag til hvordan jeg redder ut de kjære mailene mine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de to filene inneholder dine gamle mailer. Hvilken det er, skulle være lett å se utfra filstørrelsen.

Du trenger et program som kan hente ut data fra delvis ødelagte dbx-filer. Microsoft, som lager Outlook Express, innrømmer at disse filene kan gå i stykker, men har av ukjente årsaker ikke laget noe reparasjonsverktøy. Andre firmaer har laget slike reparasjonsverktøy, som f.eks. DBXtract, som koster 5 dollar.

(Jeg har grunn til å tro at det er mulig å skrive "dbxtract" i søkefeltet i mange fildelingsprogrammer, og laste ned dette verktøyet. Det er ikke spesielt snilt å bruke andres programmer uten lov, men det er jo mulig å betale de 5 dollarene etterpå, hvis programmet virkelig gjør jobben. Husk forøvrig at alle programmer man laster ned fra fildelingsnettverk MÅ sjekkes nøye for virus før man kjører dem.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...