AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #1 Del Skrevet 17. juni 2021 Jeg har vært inne på tanken om å lease bil. Det jeg har lest om det hittil har vært veldig positivt. Men jeg kjører mye. Kjører 60km hver vei til jobb, 120km daglig. Har dere erfaring med å lease bil? Er det mulig å lease når jeg kjører så mye? Aner ikke hva som lønner seg. Kjøper jeg en bil vil jo den tape seg mye også med tanke på pendlingen. Når det er sagt er jeg ikke opptatt av at bilen må være splitter ny og et visst merke. Heller en litt rimeligere bil da. Anonymkode: 8c8f5...8a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #2 Del Skrevet 17. juni 2021 Jeg anbefaler ikke leasing. Virker topp ved bytte av bil og ny leasingavtale. Så fort du ikke vil fornye en leasingavtale men ut så skal de ha penger for den minste ripe. Anonymkode: 43fc9...169 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermann38 Skrevet 17. juni 2021 #3 Del Skrevet 17. juni 2021 Kjenner flere som angrer veldig. Ble veldig dyrt for dem den dagen de var ferdig med leasingen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #4 Del Skrevet 17. juni 2021 Hvor har du lest positivt om leasing av bil? Det er en av de mest effektive måtene å brenne penger på. Du betaler mye for å leie bilen en avtalt periode, men bærer samtidig all risiko for at bilen holdes ved like i tipp topp stand. Til slutt gir du den fra deg og må sannsynligvis legge i noe ekstra ved sluttkontroll. Husk at det er bilforretningen som skriver kontrakten, ikke kunden. Hardt "nei" fra meg, altså. Anonymkode: f3d12...ebc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 18. juni 2021 #5 Del Skrevet 18. juni 2021 Start med å finne ut hvor mye du har lyst til å bruke på en bil. For en helt vanlig bil er det ikke uvanlig at leasingkostnaden er 50-80'000 i startleie, pluss 3000-5000kr i måneden i 36 måneder. Det vil si at bilholdet fort koster deg 180'000 for 3 år. Og etter 3 år eier du ingenting. Om du kjøper en 3 år gammel bil slipper du det verste prisfallet, og bilen er fortsatt ganske ny. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 18. juni 2021 #6 Del Skrevet 18. juni 2021 Skal du først basere deg på lån av bil, se på de nye løsningene som Car by Volvo og iMove. Leasing vil jeg ikke anbefale , det er bare funksjonelt for bedrifter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannisinbestealder Skrevet 22. juni 2021 #7 Del Skrevet 22. juni 2021 Eier du eller leier du bolig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #8 Del Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 17.6.2021 den 15.09): Jeg har vært inne på tanken om å lease bil. Det jeg har lest om det hittil har vært veldig positivt. Men jeg kjører mye. Kjører 60km hver vei til jobb, 120km daglig. Har dere erfaring med å lease bil? Er det mulig å lease når jeg kjører så mye? Aner ikke hva som lønner seg. Kjøper jeg en bil vil jo den tape seg mye også med tanke på pendlingen. Når det er sagt er jeg ikke opptatt av at bilen må være splitter ny og et visst merke. Heller en litt rimeligere bil da. Anonymkode: 8c8f5...8a5 120 km hver dag x 230 arbeidsdager = 27.600 km pluss det du evt kjører på privaten. De fleste leasinger praktiserer langt færre km enn dette, så dette tror jeg blir dyrt. Anonymkode: 79e1f...f26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 23. juni 2021 #9 Del Skrevet 23. juni 2021 Du har ikke vurdert å flytte nærmere jobben? Eller få jobb nærmere huset? Blir jo fort 1-2 timer i bil hver eneste dag til og fra jobb, noe som skulle bli minst 200 timer i året gitt at hele strekningen går på motorvei i 120... Det er 5 uker. Pluss at bare kjøringen koster godt over 100'000 i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #10 Del Skrevet 25. juni 2021 trøndermann38 skrev (På 17.6.2021 den 15.19): Kjenner flere som angrer veldig. Ble veldig dyrt for dem den dagen de var ferdig med leasingen. Ja, lønner seg sjelden og aldri med privatleasing, er du selvstendig å kan trekke fra momsen så. Bare det at det er to som skal tjene penger, leasingselskapet og bilforhandleren burde si sitt. Anonymkode: 90e2f...82a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannisinbestealder Skrevet 25. juni 2021 #11 Del Skrevet 25. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja, lønner seg sjelden og aldri med privatleasing, er du selvstendig å kan trekke fra momsen så. Bare det at det er to som skal tjene penger, leasingselskapet og bilforhandleren burde si sitt. Anonymkode: 90e2f...82a Dette er helt feil. Der er absolutt ikke fradrag for moms på leasingkostnad av personbil. Det samme gjelder ved kjøp av bil. Kjøp eller leasing av varebil og lastebil som brukes i momspliktig virksomhet kan på visse vilkår gi grunnlag for fradrag. Det er kan være en momsfordel på leasing av bil. Det er spesielt på biler hvor momsen utgjør en stor andel av kjøpesummen eller verdien. Typisk er dette hybridbiler. Endret 25. juni 2021 av Mannisinbestealder . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå