Gå til innhold

Avbetaling tannlege?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke vært hos tannlege på veldig mange år pga økonomi og deretter tannlegeskrekk. Ønsker nå å ordne opp i dette, men er engstelig for kostnadene. Er det vanlig å kunne betale med avbetaling? Får man et prisoverslag på forhånd sånn man kan spare opp før man begynner behandling? 😕

Anonymkode: 6c94e...162

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke vanlig med avbetaling, men normalt sett vil du kunne få et kostnadsoverslag på den første konsultasjonen. Da kan dere sammen ut ifra denne planlegge veien videre. Jeg var i en lignende situasjon, og da fortalte tannlegen meg hva vi skulle gjøre og hvor mye det sannsynligvis ville koste neste gang jeg var innom i etterkant av hver time.

Anonymkode: 4e498...40d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke vanlig med avbetaling, men normalt sett vil du kunne få et kostnadsoverslag på den første konsultasjonen. Da kan dere sammen ut ifra denne planlegge veien videre. Jeg var i en lignende situasjon, og da fortalte tannlegen meg hva vi skulle gjøre og hvor mye det sannsynligvis ville koste neste gang jeg var innom i etterkant av hver time.

Anonymkode: 4e498...40d

Sånn at det er mulig å ta det mest kritiske først? Kan jeg spørre hvor mye det ble totalt for deg? Er snakk om 12 år her.. 😕

Anonymkode: 6c94e...162

AnonymBruker
Skrevet

De færreste tannleger tilbyr avbetaling, rett og slett pga alt merarbeidet det fører til. Noen må følge opp sånne ting, kreve inn, sender ut påminnelser og evt må sende til inkasso når folk ikke betaler. For det skjer ofte. Det er svært mange dårlige betalere i dette landet. Spør inkassobyråene det kryr av.

Det vil nok være et tapsprosjekt for tannleger å tilby avbetaling. De som ikke betaler, fører til stort tap som går ut over resten som faktisk betaler.

Anonymkode: e02d2...275

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk et prisoverslag og deretter mulighet til å ta det på avbetaling. Veldig takknemlig for en forståelsesfull tannlege☺️

Anonymkode: 5980e...811

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...