Gå til innhold

Slutt på klemming, håndhilsner m.m ?


Acer

Anbefalte innlegg

  64 % av den norske befolkning hevder at de kommer til å endre adferdsmønster / tilnærming overfor  andre personer i sosiale samanhengerpå grunn av pandemien.      For noen 10 år sidan var det slettes  ikkje så vanleg å vise følelser igjennom klemming, og kroppslig kontakter, og dette er noe som har hører nyere tid til.      Genrasjonen før oss  opplevd spanskesyken, krigsårene, og de hygieniske kravene har også endret seg mye i løpet av de siste 10 årene.    Så seint som på 60 talet var det langtifra alle som hadde varmtvannsberdere , dusjer, toalett i husene.   

 Er du blandt de 64 % av den norske befolkning som kommer til å bli reservert mot å håndhilse, og foreta klemming i sosiale relasjoner  også etter pandemien. ?    Eller er du eit vanemenneske som stort sett har problem med å legge bort gamle vaner ?

Endret av Skybe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skybe skrev (1 minutt siden):

  64 % av den norske befolkning hevder at de kommer til å endre adferdsmønster / tilnærming overfor  andre personer i sosiale samanhengerpå grunn av pandemien.      For noen 10 år sidan var det slettes  ikkje så vanleg å vise følelser igjennom klemming, og kroppslig kontakter, og dette er noe som har hører nyere tid til.      Genrasjonen før oss  opplevd spanskesyken, krigsårene, og de hygieniske kravene har også endret seg mye i løpet av de siste 10 årene.    Så seint som på 60 talet var det langtifra alle som hadde varmtvannspredere, dusjer, toalett i husene.   

 Er du blandt de 64 % av den norske befolkning som kommer til å bli reservert mot å håndhilse, og foreta klemming i sosiale relasjoner  også etter pandemien. ?    Eller er du eit vanemenneske som stort sett har problem med å legge bort gamle vaner ?

Til orientering så heter det beredere, ikke spredere :)

Og ja, jeg kommer nok til å endre atferd noe. Klem er forbeholdt bare noen ytterst få av de beste venninnene, og ellers unngår jeg håndhilsing.

Anonymkode: a2fd0...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke varmtvannspreder og har heller ingen planer om å skaffe meg det.

Syns det høres upraktisk ut med at apparat som sprer varmtvann i leiligheten :klo:

Anonymkode: 150dc...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Til orientering så heter det beredere, ikke spredere :)

Og ja, jeg kommer nok til å endre atferd noe. Klem er forbeholdt bare noen ytterst få av de beste venninnene, og ellers unngår jeg håndhilsing.

Anonymkode: a2fd0...61d

Ja, du har sjølvsagt heilt rett i at det skal vera.     (varmtvannsberedere ).

     Nå er eg  ikkje så opphengt i rettskriving, når ein poster tråder på KG, og føler meg  slik sett i godt selskap med mange  andre som poster tråder på KG.  Mange synes nok  hårfrisyren, og klesstilen   din ser Jæv... ut,men de  unnlater å kommentere det da det lett kan oppfattes som mobbing.      Mange  er ordblinde, og har lese og skrivevansker, og kritikk rettet mot dem  kan også  føles som  "Mobbing" , og en   avsporing av en tråd.  Dette kan i  neste omgang føre  til at noen vegrer seg for å poste tråder på KG der de ber om hjelp for eit problem de står overfor.                 

            

Endret av Skybe
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke varmtvannspreder og har heller ingen planer om å skaffe meg det.

Syns det høres upraktisk ut med at apparat som sprer varmtvann i leiligheten :klo:

Anonymkode: 150dc...a0e

Da får du heller anskaffe deg en møkkaspreder i leiligheten din. !    

Endret av Skybe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en sjenert introvert, og synes det er herlig å slippe både klemming og håndhilsing 😃

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville91 skrev (1 time siden):

Jeg er en sjenert introvert, og synes det er herlig å slippe både klemming og håndhilsing 😃

Eit ærligt svar !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har klemt folk hele tiden, og håndhilst iblant. Håndhilsing har jeg aldri likt så det kan vi gjerne slutte med. 

Anonymkode: 96046...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skybe skrev (1 time siden):

Da får du heller anskaffe deg en møkkaspreder i leiligheten din. !    

Syns ikke det høres mer praktisk ut. Men du har det kanskje, så du kan informere meg om fordelene.

Anonymkode: 150dc...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner klemming og håndhilsing! Så gleder meg til det er greit igjen 😊 

Anonymkode: 402d7...4a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndhilsing ved første møte har jeg ingen problemer med, men den der klemminga i tide og utide - den kan helt fint forbli avslutta for min del.

Får bare flashback til ungdomsskolen da alle skulle klemme hver morgen når de kom og ettermiddag når de gikk. Personlig så jeg aldri poenget og droppa det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk. Pleide å klemme alle, håndhilse....men nå savner jeg det ikke. Fant i tillegg ut at noen mannlige kollegaer ikke vasker hender etter dobesøk, så det frister ikke akkurat å håndhilse med dem nå 😁

Anonymkode: 86691...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skybe skrev (1 time siden):

Ja, du har sjølvsagt heilt rett i at det skal vera.     (varmtvannsberedere ).

     Nå er eg  ikkje så opphengt i rettskriving, når ein poster tråder på KG, og føler meg  slik sett i godt selskap med mange  andre som poster tråder på KG.  Mange synes nok  hårfrisyren, og klesstilen   din ser Jæv... ut,men de  unnlater å kommentere det da det lett kan oppfattes som mobbing.      Mange  er ordblinde, og har lese og skrivevansker, og kritikk rettet mot dem  kan også  føles som  "Mobbing" , og en   avsporing av en tråd.  Dette kan i  neste omgang føre  til at noen vegrer seg for å poste tråder på KG der de ber om hjelp for eit problem de står overfor.                 

            

Jeg tenker at alle kan med fordel øve seg på å velge hva man skal ta til seg eller ikke av kritikk. Det er umulig å kontrollere hva alle andre skal svare i en tråd.  Å korrigere andres skrivefeil er en avsporing ja, og tidvis veldig irriterende,, men langt i fra mobbing. 

For å svare på temaet i HI, jeg vil nok klemme og ha mer kroppskontakt med mine nærmeste, men holde litt mer avstand til resten. Generelt i samfunnet tror jeg det vil bli mer akseptabelt å ikke håndhilse på alle under formelle settinger osv. 

Anonymkode: 74399...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig ikke en klemmer sånn generelt sett men kommer til å klemme de jeg vil og unngå de andre, som jeg har gjort før. 😄 

Når det gjelder håndhilsning så kan jeg like gjerne slippe selv om det er en vanesak. Men med tanke på hvor dårlig hygiene mange har når det kommer til håndvask så er det ikke en nødvendighet for min del... Brukte antibac før pandemien og kommer til å gjøre det etter. :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skybe skrev (5 timer siden):

Er du blandt de 64 % av den norske befolkning som kommer til å bli reservert mot å håndhilse, og foreta klemming i sosiale relasjoner  også etter pandemien. ? 

Ganske sikkert. Håndhilse er greit nok, men jeg kommer til å bruke påskuddet til å ikke klemme for alt det er verdt. :fnise:  En venninne spurte meg nylig: "Når var det egentlig vi begynte med denne klemmingen? Det var da ikke sånn før."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg håper det ikke blir slutt på å ha spritdispensere på offentlige steder. Det er en skikk som gjerne kan få lov til å fortsette.

Anonymkode: 635ed...c7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok en velsignelse for særingene som er motstandere av håndhilsing, ja. xD 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg håper det ikke blir slutt på å ha spritdispensere på offentlige steder. Det er en skikk som gjerne kan få lov til å fortsette.

Anonymkode: 635ed...c7a

Jeg håper heller at det blir håndvask ved inngangen. Mye behageligere for huden på hendene. Og særlig om vinteren ; sprit på tørre kalde vinterhender er ikke behagelig. Vask med temperert vann er igrunn deilig. 

Anonymkode: 47fbd...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville91 skrev (2 timer siden):

Jeg er en sjenert introvert, og synes det er herlig å slippe både klemming og håndhilsing 😃

Jeg er ikke sjenert, men introvert med stor intimsone, og er helt enig med deg. Håper dette fortsetter 😊

Anonymkode: 28e41...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...