AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #1 Skrevet 16. juni 2021 noen ganger får jeg opp sånne meldinger fra Avast anti-viruset om at det viss nok finnes forskjellige problemer på den ene datamaskinen min. For eksempel "søppel-filer" eller fordi ett eller annet viss nok ikke fungerer ordentlig, eller what ever. Og så ber det programmet om at jeg burde betale for "avast premium" eller noe. Er dette virkelig på grunn av reelle problemer. Eller er dette bare noe forbanna piss preik, fordi anti-viruset ønsker at jeg skal betale mye mer for ett program som koster mye mer? Anonymkode: ebe90...580
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #2 Skrevet 16. juni 2021 Du kan nok trygt gå ut fra at de har ganske lav terskel for å vise slike meldinger. Anonymkode: abd65...13a
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #3 Skrevet 16. juni 2021 Windows10 har noe gratis innebygd de kaller Windows Defender som er god nok antivirus for de fleste. Da kan Avast, Norton, McAfee og all den skiten den fjernes og avinstalleres for godt. Windows Defender må muligens skrus på for å gi aktiv beskyttelse, husker ikke om det default er av eller på i nye PCer. Hvordan skru på burde være lett å finne vha google. Anonymkode: abaa8...e0c 2
newman01 Skrevet 17. juni 2021 #4 Skrevet 17. juni 2021 Fjern Avast og slik møkk. Windows10 har antivirus og andre sikringsmetoder for å unngå phishing og slike ting. F.eks har jo AVG gått helt bananas og legger inn flere gigabyte med møkkaprogrammer forkledd som "sikrere hverdag". Eneste det gjør er å gjøre maskinen treig Husk å aktivere Defender når Avast er fjernet 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #5 Skrevet 17. juni 2021 Windows Defender er mer enn bra nok, hvis man ønsker ekstra beskyttelse i tillegg så er et abonnement på Malwarebytes en god ide. Programmer som Norton, AVG, McAfee og andre er bare tull og gjør maskinen treg, dessverre så er det produsentene av maskinene som installerer disse programmene for å "sponse" kostnaden av Windows. Når jeg eller noen i familien kjøper ny laptop så er formatering det første som blir gjort og da blir man kvitt alt av bloatware, gjenoppretting fungerer ikke siden disse programmene ligger i gjenopprettingspartisjonen. Anonymkode: dd76a...a85
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå