Gå til innhold

Trenger tips før sykkeltur

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har noen kollegaer/venninner som har invitert meg på sykkeltur med telt på fjellet en ukes tid nå i sommer. Jeg tror ikke at noen av oss er veldig vant med teltturer, selv om vi alle sykler ganske mye. Vi har sjekket utstyrslister og prøvepakket, så jeg tror at det fungerer teknisk sett. Vi har også erfaringer med småreparasjoner på sykler. Det er mer det som handler om overnatting i telt jeg tenker på. Er det noe jeg/vi bør passe spesielt på eller være obs på? Jeg er litt redd for orm, men den kommer vel ikke inn i et telt? Hva med drikkevann? Er det vanlig å kunne drikke vann fra bekker osv? Hva førstehjelpsutstyr/medisiner bør med? Hvordan er mobildekningen vanligvis på fjellet? Er det lett å finne gode plasser å sette opp telt der hvor det er mulig å sykle? Hvor kaldt blir det om natta? Kan man pakke ned et vått telt? Er det lett å få vasket seg i bekker og vann? Bade eller bruke vaskeklut? Kan man bruke såpe uten å forurense? Hva gjør man med matrester og oppvaskvann? Avfall tar man vel med tilbake? Eller kan det leveres noen steder? Toalettbesøk? Tisse går vel bra, men når man må mer, er det da vanlig å holde seg til man finner et toalett, eller gjør man det også i det fri? Jeg har hørt at noen brenner toalettpapiret, er det ok? Hva er best å koke med, sprit eller gass? Hvor lenge varer en liten gassboks? Det var vel kanskje de viktigste tankene/spørsmålene mine nå. Glad for alle mulige tips.

Anonymkode: 6e334...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Toalettpapir tar du med deg! Kjøp en rull med hundebæsjeposer og putt brukt papir i de! Skal du på,do og bæsje så kan du grave deg et lite hull med en spade beregnet for dette slik at du kan dekke det til når du er ferdig! Men igjen, dopapir SKAL bli med hjem!

Ellers var det veldig slitsomt å lese innlegget ditt når du ikke har avsnitt! Og i tillegg så kan jo ikke vi svare på halvparten av spørsmålene dine engang når vi ikke vet hvor dere skal! Her må dere rett og slett bruke kart og se om dere kan finne egnede steder, eller så må dere ta det som det kommer! Husk på reglene om camping!

Anonymkode: b186f...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...