Gå til innhold

Tolvon seponeres

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt Tolvon (c preparat) i 4 år pga depresjon og for dårlig søvn pga angst. La på meg 10 kg etter jeg startet, den øker klart matlyst. Ellers har jeg vært fornøyd med den. 

Nå er jeg frisk fra depresjonen og angst, hurra! Og skal seponere. Er nå nede i 5-10 mg. Har prøvd å kutte helt, greia er at jeg da knapt sover🙄 er psykisk avhengig av den....og den som ikke skal være avhengighetsskapende....

Noen tips?

Anonymkode: bf299...f5a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan ofte ta litt tid før kroppen stabiliserer seg i normal gjenge. Bit tenna sammen, og ta noen halvkjipe netter.

Anonymkode: 189db...d3a

AnonymBruker
Skrevet

Har det samme som deg…. Null søvn…. Er på min fjerde natt nå. Satser på at det kommer seg etter en uke. Jeg har også lest at den ikke er avhengighets skapende, men det virker som den er det….

Anonymkode: 8f1e7...e18

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Har det samme som deg…. Null søvn…. Er på min fjerde natt nå. Satser på at det kommer seg etter en uke. Jeg har også lest at den ikke er avhengighets skapende, men det virker som den er det….

Jeg sovner greit da, men våkner i 3-4 tiden, så blir 4-5 timer max. Tar jeg 5 mg våkner jeg på samme tid men sovner kjapt videre. Så noe må det jo være av avgengighet🙄

Anonymkode: bf299...f5a

AnonymBruker
Skrevet

Da er du heldigere enn meg! Ja noe må det være….. i kveld må jeg dessverre gå opp igjen i dose, må ha litt søvn. Har lest andre steder at folk syns det er vanskelig å slutte på de…. Hadde jeg visst det før jeg begynte på de, så hadde jeg nok revurdert det. 

AnonymBruker
Skrevet

5mg er jo lite, så du burde nok bare kutte det ut. Så kommer søvnen etterhvert.

Lag eg gode rutiner med døgnrytme...ikke stress med at du sliter med søvnen. 4-5t er jo endel da :) 7-8t er enda bedre..ikke gi opp! Prøv gjerne å vær litt aktiv fysisk hver dag.

Tolvon er jo noe du blir avhengig av som mange andre ting....det må vel alle forstå.

Anonymkode: 8b6dc...683

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...