Gå til innhold

Liker du noen av disse hunderasene?

Hunderaser  

115 stemmer

1. 1. Ville noen av disse rasene passet deg?

• Sibirsk husky
      12
    • Border collie
      17
    • Puddel
      42
    • Berner sennenhund
      22
    • Sanktbernhardshund
      16
    • Rottweiler
      25
    • Schæfer
      20
    • Golden retriever
      49
    • Labrador retriever
      41
    • Irsk setter
      13
    • Boxer
      23
    • Schnauzer
      14

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen av disse rasene du liker, og som du tror kunne passet deg? Du kan stemme på flere. 

Anonymkode: 6dff4...bee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Puddel! Allsidig hund som fås i flere størrelser.

Anonymkode: 80eed...3ea

• Liker 5
Skrevet

Tja, det er jo flere fine hunderaser der, men ingen som hadde vært helt på toppen av prioriteringslisten min om jeg skulle kjøpt med en ny valp i nær fremtid. 

• Liker 5
Skrevet

Alltid vært glad i Boxer, og har hatt Labrador blanding 😊 Men ønsker ikke så store hunder lenger. Nå har jeg en Staff, og det er akkurat nok hund 😊💕

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Neitakk. Hunder er det verste jeg vet. Foretrekker katter.

Anonymkode: 972c6...ceb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har to schæfere :) 

Anonymkode: 69917...0be

AnonymBruker
Skrevet

Schæfer og boxer utgår grunnet uetisk avl…

Anonymkode: 56c91...fba

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Berner sennen er eneste som kan gå for meg og min livsstil. Har lyst på en av den rasen en dag. Kanskje. Er vandt til hunder som lever 15+ år, tanken på å miste en til alderdom allerede som 8 åring er for meg utenkelig. 8 år er så alt for lite tid med noen jeg blir så glad i.

Drømmehunden er border collie. Men jeg kan ikke, for jeg kan ikke gi hunden nok fysisk mosjon og mental stimuli til at den skal være fornøyd og å ha det bra. Jeg vil ende opp med en understimulert hund med adferdsproblemer på grunn av kjedsomhet. 

De andre er uaktuell av flere årsaker:
Golden Retriver er en fin hund det, men de 4 jeg kjenner til er kronisk syke og en ekstrem økonomisk byrde på grunn av arvelige helseplager. Jeg har til gode å møte en gammel og frisk golden retriver, derfor er det for meg uaktuelt. 

Schæfer er uetisk å eie og avle på. Burde være ulovlig å avle på den og rasen burde enten dø ut eller bli reddet av profesjonelle og ikke kjøkkenoppdrettere som ikke kan noe. Så sier seg selv det er en rase jeg aldri vil ha i hus. 

Boxer er både helse og gemytt, de er for syke og uetisk å eie. Pluss de krever for mye for meg. Jeg kan ikke gi dem all den fysiske mosjonen de krever for å ha det bra. 

Rottweiler er for potensielt farlig i feile hender. Jeg kan hunder og har vokst opp med hunder, men det er et ansvar jeg ikke ønsker eller tørr å ta på meg. Jeg kjenner mine begrensninger. 

Schnauzer og puddel er ikke hunder jeg vil ha på grunn av pelstype og kravene til pelsstell. 

Labrador er en meh-rase for meg, kjedelig hund. De jeg kjenner til har vært så enkle og veloppdragne at de er kjedelig. De bare eksisterer på en måte. Morsommere med en sprellopp som skaper hodebry og litt frustrasjon til tider og mye glede og latter. 

Irsk setter og husky blir som border collie, de krever mer enn det jeg kan gi.

Sanktbernhardshund er fine hunder som passer meg, men er for meg et nei på grunn av ekstrem sikkel-problem 😂
Tante hadde to, det huset hadde større problem med sikkel på møbler og gulv, enn pels på møbler. Og det sier litt. 

Anonymkode: 00158...f71

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Berner sennen er eneste som kan gå for meg og min livsstil. Har lyst på en av den rasen en dag. Kanskje. Er vandt til hunder som lever 15+ år, tanken på å miste en til alderdom allerede som 8 åring er for meg utenkelig. 8 år er så alt for lite tid med noen jeg blir så glad i.

Drømmehunden er border collie. Men jeg kan ikke, for jeg kan ikke gi hunden nok fysisk mosjon og mental stimuli til at den skal være fornøyd og å ha det bra. Jeg vil ende opp med en understimulert hund med adferdsproblemer på grunn av kjedsomhet. 

De andre er uaktuell av flere årsaker:
Golden Retriver er en fin hund det, men de 4 jeg kjenner til er kronisk syke og en ekstrem økonomisk byrde på grunn av arvelige helseplager. Jeg har til gode å møte en gammel og frisk golden retriver, derfor er det for meg uaktuelt. 

Schæfer er uetisk å eie og avle på. Burde være ulovlig å avle på den og rasen burde enten dø ut eller bli reddet av profesjonelle og ikke kjøkkenoppdrettere som ikke kan noe. Så sier seg selv det er en rase jeg aldri vil ha i hus. 

Boxer er både helse og gemytt, de er for syke og uetisk å eie. Pluss de krever for mye for meg. Jeg kan ikke gi dem all den fysiske mosjonen de krever for å ha det bra. 

Rottweiler er for potensielt farlig i feile hender. Jeg kan hunder og har vokst opp med hunder, men det er et ansvar jeg ikke ønsker eller tørr å ta på meg. Jeg kjenner mine begrensninger. 

Schnauzer og puddel er ikke hunder jeg vil ha på grunn av pelstype og kravene til pelsstell. 

Labrador er en meh-rase for meg, kjedelig hund. De jeg kjenner til har vært så enkle og veloppdragne at de er kjedelig. De bare eksisterer på en måte. Morsommere med en sprellopp som skaper hodebry og litt frustrasjon til tider og mye glede og latter. 

Irsk setter og husky blir som border collie, de krever mer enn det jeg kan gi.

Sanktbernhardshund er fine hunder som passer meg, men er for meg et nei på grunn av ekstrem sikkel-problem 😂
Tante hadde to, det huset hadde større problem med sikkel på møbler og gulv, enn pels på møbler. Og det sier litt. 

Anonymkode: 00158...f71

Spot on! 
du kan mye om hunder 🙂 veldig enig med alt du skriver 👍🏼

Anonymkode: 56c91...fba

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi har labrador, og hun er helt nydelig, men i en litt vanskelig tenåringsfase akkurat nå. Jeg har alltid ønsket meg berner sennen, så det blir den neste om vi skal ha ny hund om noen år, men synes også det er veldig trist at de lever så kort.

Anonymkode: 5103f...923

Skrevet

Schæfer! Etter brukslinjer  selvsagt!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Border Collie, Schæfer, Puddel, golden retriever og labrador retriever kunne jeg tenkt meg.

Men schæferen og retrieverne må være bruks/jakt varianter som er avlet på helse og egenskaper. Utstillings linjer liker jeg ikke, og spesielt i schæferen sitt tilfelle så syns jeg de er blitt ihjelavlet.

Puddel vil jeg ikke ha akkurat nå, men kansje senere i livet når jeg ønsker en mer rolig hund men som fortsatt kan brukes i lydighet/agility osv.

Husky, st bernard og mesteparten av de andre hadde ikke vært aktuelt for meg på grunn av helse og/eller de er vanskeligere å trene å konkurrere med på høyt nivå i f.eks lydighet.

Anonymkode: 4736e...c82

AnonymBruker
Skrevet

For meg er det bare puddel som er aktuell da det er en selskapshund og kommer i flere størrelser. Stor brukshund ønsker jeg ikke. 

Anonymkode: bdc5f...acd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Neitakk. Hunder er det verste jeg vet. Foretrekker katter.

Anonymkode: 972c6...ceb

Egentlig enig, misliker hunder. Unntaket må være border collie. Lynskarpe og morsomme hunder det går an å gjøre ting med. Mannen hadde en da vi møttes. Den gjemte nærmest hodet langt nede i gress når vi gikk forbi andre hunder. Eierene ville at hundene skulle hilse, min bikkje synes alle andre hunder var dødsirriterende og ignorerte dem så langt det lot seg gjøre😂😅

Anonymkode: bf81f...ffd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har to pudler og elsker rasen. 🥰

Anonymkode: 2f0dd...716

Skrevet

Hvis jeg skulle hatt noen av de der, måtte det blitt Border collie eller Puddel.

St.bernhard og golden retriever er også flotte hunder. 

Øvrige har jeg ikke villet hatt selv, selv om hver og en av de er flotte hunder. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dytt

Anonymkode: 6dff4...bee

AnonymBruker
Skrevet

Fransk bulldog.

Anonymkode: af6f5...1a6

Skrevet

Av dem, puddel og schnauzer, orker ikke pels over alt.

AnonymBruker
Skrevet

Har en boxer på 10ende året nå. En rolig og balansert hund som elsker å herje og leke. 

Anonymkode: 0ddd7...2c1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...