AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #1 Skrevet 15. juni 2021 Jeg er smårfrustret fordi jeg prøver å få til noe her, men delene passer ikke sammen. Jeg har hageslanger og vannspredere fra Gardena og en god del munnstykker og krankoblinger fra Gardena. Jeg kjøpte meg en sånn 2-veis krankobling for å dekke hagen bedre fra samme utekran med 2 hageslanger koblet samtidig, men og her kommer problemet: Delene passer ikke sammen. Jeg har de to i lilla som er koblet til utekranen og passer den og hageslangen og så har jeg den 2-veis krankoblingen hvor delen i rød sirkel ikke passer i nederste krankoblingen i grått (i den lilla firkanten). Det virker som om den nederste grå krankoblingen i lilla er et par mm for bred for å passe i den øverste delen i 2-veis krankoblingen i rød sirkel. Jeg bruker bilder fra Plantasjen sin nettside for å illustrere. Jeg har sikkert 10 forskjellige krankoblinger og dingser fra Gardena, men ingenting passer for å tilpasse det. Nå forklarer jeg sikkert dårlig, men jeg håper noen har tips til hva jeg kan gjøre. På butikken kunne de ikke hjelpe meg og ante ikke hvilken del ville passet. Anonymkode: 5ac32...1c6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #2 Skrevet 15. juni 2021 Misforstår jeg helt hva du spør om? Den doble koblingen erstatter jo den nederste lysegrå delen og skal skrus rett på krana. Evt. er det meningen du skal bruke delen i den røde sirkelen som overgang hvis krana di har en mindre dimensjon. Hvis krana di har veldig ukurante dimensjoner kan du trenge en annen tilsvarende overgang, men den doble krana og delen i rød sirkel skal dekke opp de vanligste dimensjonene uten at du skal trenge noen av de lysegrå. Anonymkode: bb302...49f 3
dillyduzit Skrevet 15. juni 2021 #3 Skrevet 15. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Misforstår jeg helt hva du spør om? Den doble koblingen erstatter jo den nederste lysegrå delen og skal skrus rett på krana. Evt. er det meningen du skal bruke delen i den røde sirkelen som overgang hvis krana di har en mindre dimensjon. Hvis krana di har veldig ukurante dimensjoner kan du trenge en annen tilsvarende overgang, men den doble krana og delen i rød sirkel skal dekke opp de vanligste dimensjonene uten at du skal trenge noen av de lysegrå. Anonymkode: bb302...49f +1 Hvilken butikk dro du til? Plantasjen har som regel bare et lite spekter, dra eventuelt til noen andre som selger slike deler som Jernia og hør med dem. Endret 15. juni 2021 av dillyduzit
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #4 Skrevet 16. juni 2021 Frustrerende problem. Hatt det samme. Du må måle diameteren…. Anonymkode: 4bd40...5bb 1
newman01 Skrevet 16. juni 2021 #5 Skrevet 16. juni 2021 Problemet ditt er at det finnes 3 størrelser på slangetilkoblinger. Det er 1/2" (21mm), 3/4" (26,5mm) og 1" (33mm) 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #6 Skrevet 18. juni 2021 TS her. Ja, problemet er at diameteren til koblingen i rød sirkel ikke passer utekranen min, altså jeg får ikke koblet 2-veis dingsen til utekranen på grunn av forskjellige størrelser. Takk til dere som forsto det tross klønete forklaring. Jeg har vært i flere butikker nå og ingen har andre størrelser. Jeg har prøvd med flere overganger for å få det til, men ting passer ikke rett og slett. Jeg må trolig gi opp hele 2-veis dingsen ... Anonymkode: 5ac32...1c6
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #7 Skrevet 19. juni 2021 Standard vannutkaster er 1/2" eller 3/4", men om y ventil ikke har svivel kan du få problemer å montere den på om den kommer borti veggen når du skrur den fast Anonymkode: 13d05...b9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå