Gå til innhold

Dyrlege hund

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en haltende hund. Dyrlegen mente jeg burde reise til Oslo for å ta røntgen av hunden? Bare hvis jeg ønsket det. Er det noen som har gjort det? Erfaringer?

Er det noe vits i å ta røntgen av hund hvis det ikke er noen behandlings form senere?

Anonymkode: 0dc56...8d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har de ikke røntgen maskin hos dyrlegen din? :klo:

Jeg har bare tatt MR av hunden min i Oslo, hadde gjort det igjen, for da så vi hvor syk han hadde blitt.

Anonymkode: 060a8...c74

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var visst bedre på røntgen og MR, CT i Oslo. Jeg husker ikke hva slags ord dyrlegen brukte🙈

Skrevet

De store dyresykehusene har ofte bedre utstyr til vanskelige bilder osv, men med mindre jeg bodde i nærheten hadde jeg ikke stresset inn der om lokale dyrlege kan røngte. Og hvor har du fått det fra at det ikke kan behandles, når du ikke vet hva skaden evt er? 

• Liker 3
Skrevet

Halthet kan jo skyldes mange ulike ting. 
Ref det du skriver om at vet mener du bør reise til Oslo for å ta rtg av hunden - hva er gjort av undersøkelser og evt funn hittil da? 

AnonymBruker
Skrevet

De har tatt røntgen av hund hos dyrlegen. De fant noe men de var ikke sikre på om det var hele årsaken til haltheten. De har funnet ut at det er skulderparti som hun halter på og at det er på venstre frembein.

Hun har fått kortison tabletter og smertestillende.

Skrevet (endret)

Halthet kan jo ha sitt utspring fra både mellomhånd,skulder, albue eller rygg for den del. Hvilke deler har de tatt røntgen av da? Har du mulighet til å få en «second opinion» fra en annen veterinær i nærheten? 

Endret av Julie
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var det snakk om røntgen eller MR eller CT? Kan du reise til Sandefjord? Ville fått second opinion av Thomas Sissner (husker ikke helt hvordan etternavnet staves)

Anonymkode: d769d...70e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Har en haltende hund. Dyrlegen mente jeg burde reise til Oslo for å ta røntgen av hunden? Bare hvis jeg ønsket det. Er det noen som har gjort det? Erfaringer?

Er det noe vits i å ta røntgen av hund hvis det ikke er noen behandlings form senere?

Hvordan vet du om det ikke er en behandling om du ikke vet hva skaden er? Du må finne ut av hva skaden er uansett. Det er din plikt som eier

Anonymkode: e6738...2bc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Julie skrev (På 14.6.2021 den 23.17):

Halthet kan jo ha sitt utspring fra både mellomhånd,skulder, albue eller rygg for den del. Hvilke deler har de tatt røntgen av da? Har du mulighet til å få en «second opinion» fra en annen veterinær i nærheten? 

Det er skulderen foran. Har vært hos to forskjellige veterinærer. De mener begge at jeg må til Oslo for mere utredninger der.

Vet dere om de kan ta direkteoppgjør med forsikringselskapet der? Det er Agria. Og det kostet mange tusen kroner.

AnonymBruker
Skrevet

Dekker Agria også videre undersøkelser? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dekker Agria også videre undersøkelser? 

Det vet jeg ikke, men har du noe valg? Skal du la hunden din gå rundt og halte, fordi det var for dyrt og man ikke på forhånd kan vite om det finnes behandling?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du må selv sjekke med agria hva de dekker i ditt tilfelle. Alle store klinikker har direkteoppgjør

Om du skal reise til Oslo for CT eller MR kommer jo an på om det er Oslo som er nærmest, dette tilbudet finnes jo andre steder også.  Røntgen kan du ta hvorsomhelst.

Anonymkode: ddabc...2fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du får det dekket, spørs på hva skaden er. Men du må uansett finne ut av hva skaden er

Ingen forsikringsselskap kan si til deg at de dekker skaden/sykdommen uansett hva det er. Det er en grunn til at de forskjellige forsikringsselskapene har lister på hva de dekker og ikke. Nå som du ikke vet, er det ingen som kan gi deg et svar. 

Men den sjansen syntes jeg du skal ta, uansett hvor mye det skulle koste til slutt

Hva om det er noe du kunne hjulpet hunden med, men så gjorde du det ikke, fordi du var usikker på hva prisen ville bli til slutt? Kan du leve med det på samvittigheten din?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...