Gå til innhold

er Koronasertifikatet midlertidig ?

Fremhevede innlegg

Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (50 minutter siden):

Du glemmer at kommuner har fått hjemmel til å vedta strengere lokale regler om bruk av koronapass på kino, badeland og andre mindre steder. Så det blir opp til hver enkel kommune å vurdere dette. Små kommuner har ofte verken testkapasitet ut over det mest nødvendige, har kommet langt med vaksineringen eller har private aktører som kan utføre testing mot betaling. Det kan oppstå situasjon der all barneidrett i praksis blir umuliggjort fordi ingen har kapasitet til å hurtigteste barn flere ganger i uka slik at resultatet foreligger senest 24 timer før hver trening.

Nei, jeg glemmer det ikke. Jeg nevner det jo i slutten av kommentaren min som noe jeg finner urovekkende, nettopp på grunn av det du nevner av begrensinger i kommunene. Resultatet blir en sammensurium av regler, råd og begrensinger som til slutt hverken den enkelte, politikerne, arrangører eller politiet (som skal håndheve reglene) klarer å holde orden på.

Men slik er det jo med mange politiske vedtak: de ser fine ut på papiret, men viser seg lite egnet i praksis. Og så må de justeres og endres på.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kino og badeland så de mener at barn skal holdes utenfor? Eller skal de også vaksineres? I starten var det kun eldre og de i risikogruppa, hvor stopper dette?

• Liker 3
Skrevet

Borte før neste sommer. 

• Liker 1
Skrevet
zemer skrev (5 minutter siden):

Kino og badeland så de mener at barn skal holdes utenfor? Eller skal de også vaksineres? I starten var det kun eldre og de i risikogruppa, hvor stopper dette?

Barn skal foreløpig ikke vaksineres i det hele tatt. Kino er en av tingene som er nevnt mht lokale forskrifter som kommuner kan vedta.

Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (15 minutter siden):

Barn skal foreløpig ikke vaksineres i det hele tatt. Kino er en av tingene som er nevnt mht lokale forskrifter som kommuner kan vedta.

Ok så barn kan bruke kino og badeland selv om de ikke er vaksinert? Og bruker de en annen test på barn som de gjør enkelte steder nå?

Skrevet
zemer skrev (1 minutt siden):

Ok så barn kan bruke kino og badeland selv om de ikke er vaksinert? Og bruker de en annen test på barn som de gjør enkelte steder nå?

Hvis kommunen vedtar at man må ha 24 t gammel test for å kunne gå på kino, vil barn i kommuner uten ledig kapasitet ikke ha mulighet til dette.

• Liker 1
Skrevet (endret)
7 hours ago, rosemarin said:

Det er jo ingen grunn til at man skal fortsette med dette når det ikke lenger er smitte

De finner alltid en grunn til å forlenge slike ting i evigheten. Det kommer nye mutasjoner, og nye sesonger siden viruset har blitt endemisk.

Like midlertidig som momsen og bomstasjoner.

Endret av Betasuppe
  • Liker 2
  • Opprett ny...