Gå til innhold

Trenger du råd ang soleksem? Les her!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hele mitt voksne liv vært ekstremt sterkt plaget av soleksem. Hatt det i 6-7 uker, store blemmer på armer, hender, ben og bryst. Klødd så jeg har vært søvnløs. Har prøvd mange sterke kortisonkremer og de har nesten ikke hjulpet. 

fikk nå resept på Dermovat krem. Den tok all spøkelsene over natten! Har fått nye utbrudd andre steder, men denne kremen har fjernet det til dagen etter. Verdt et forsøk om du er sterkt plaget. 

ville bare tipse, siden jeg har googlet meg grønn i flere år etter noe som kan hjelpe. Hør med legen din 🙂

Anonymkode: 77e6c...804

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mente selvfølgelig eksemen, ikke spøkelsene 😅 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler lysbehandling om du er sterkt plaget av soleksem. Få henvisning fra fastlege til hudspesialist. Tidkrevende behandling er det, men verdt det om du var slik som meg (jeg var der tilnærmet daglig i 5-7 uker før hver sesong).

Etter 6-7 sesonger med dette, så er jeg nå ikke plaget lenger. Solfaktor 30-50 og hyppig smøring er det eneste jeg nå trenger. 

Anonymkode: a468a...1f6

Skrevet

Kalsiumtilskudd hjelper også 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Anbefaler lysbehandling om du er sterkt plaget av soleksem. Få henvisning fra fastlege til hudspesialist. Tidkrevende behandling er det, men verdt det om du var slik som meg (jeg var der tilnærmet daglig i 5-7 uker før hver sesong).

Etter 6-7 sesonger med dette, så er jeg nå ikke plaget lenger. Solfaktor 30-50 og hyppig smøring er det eneste jeg nå trenger. 

Anonymkode: a468a...1f6

Mrs Robinson skrev (1 time siden):

Kalsiumtilskudd hjelper også 

Hverken lysbehandling eller kalsium, betakaroten, omega osv har hjulpet på meg. Jeg har prøvd alt. Hudlegene kunne ikke hjelpe meg mer fikk jeg beskjed om. 
så leste jeg litt om Dermovat og spurte om det, og det var som et mirakel. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...