AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #1 Skrevet 14. juni 2021 Jeg har hele mitt voksne liv vært ekstremt sterkt plaget av soleksem. Hatt det i 6-7 uker, store blemmer på armer, hender, ben og bryst. Klødd så jeg har vært søvnløs. Har prøvd mange sterke kortisonkremer og de har nesten ikke hjulpet. fikk nå resept på Dermovat krem. Den tok all spøkelsene over natten! Har fått nye utbrudd andre steder, men denne kremen har fjernet det til dagen etter. Verdt et forsøk om du er sterkt plaget. ville bare tipse, siden jeg har googlet meg grønn i flere år etter noe som kan hjelpe. Hør med legen din 🙂 Anonymkode: 77e6c...804 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #2 Skrevet 14. juni 2021 Mente selvfølgelig eksemen, ikke spøkelsene 😅 Anonymkode: 77e6c...804 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #3 Skrevet 14. juni 2021 Anbefaler lysbehandling om du er sterkt plaget av soleksem. Få henvisning fra fastlege til hudspesialist. Tidkrevende behandling er det, men verdt det om du var slik som meg (jeg var der tilnærmet daglig i 5-7 uker før hver sesong). Etter 6-7 sesonger med dette, så er jeg nå ikke plaget lenger. Solfaktor 30-50 og hyppig smøring er det eneste jeg nå trenger. Anonymkode: a468a...1f6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #5 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Anbefaler lysbehandling om du er sterkt plaget av soleksem. Få henvisning fra fastlege til hudspesialist. Tidkrevende behandling er det, men verdt det om du var slik som meg (jeg var der tilnærmet daglig i 5-7 uker før hver sesong). Etter 6-7 sesonger med dette, så er jeg nå ikke plaget lenger. Solfaktor 30-50 og hyppig smøring er det eneste jeg nå trenger. Anonymkode: a468a...1f6 Mrs Robinson skrev (1 time siden): Kalsiumtilskudd hjelper også Hverken lysbehandling eller kalsium, betakaroten, omega osv har hjulpet på meg. Jeg har prøvd alt. Hudlegene kunne ikke hjelpe meg mer fikk jeg beskjed om. så leste jeg litt om Dermovat og spurte om det, og det var som et mirakel. Anonymkode: 77e6c...804
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå