Smørblomsten Skrevet 9. september 2005 #1 Skrevet 9. september 2005 Det er jo et hav av sprinkelsenger på markedet. Hvilken skal man velge!? 'Gulliver' fra Ikea har passert tester som er gjort, og er heller ikke så dyr. Noen erfaringer på Ikea-sengene?? Husker å ha lest om en ny test av sprinkelsenger, men finner ikke igjen linken, noen som har den? Madrass vet jeg hvilken jeg skal ha, men hvordan er det å kjøpe en seng brukt? Det er massevis av brukte på finn.no og jeg vurderer det... Takk!
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2005 #2 Skrevet 10. september 2005 Sengene på Ikea er bra de, men du må kjøpe ikea-madrass til sengen, for de opererer med andre mål enn øvrige produsenter. Jeg har hørt at madrassen bør være ny, vet ikke hvor nøye det egentlig er, i og med at de fleste babymadrasser kan vaskes på 60 grader
L@dy Skrevet 10. september 2005 #3 Skrevet 10. september 2005 Vi kjøpte Gulliver fra Ikea og angrer ikke på det. Tror det er svenske seng størrelser så en må også kjøpe madrass på Ikea om en kjøper seng der. Men det gjorde vi og`, og er godt fornøyd med det. De har to typer madrasser til sprinkelseng på Ikea, og vi valgte den dyreste av de, dvs ikke den skumgummi madrassen. Sikkert ok den og`, men synest den andre virket mer "ordenlig". Seng, madrass inkl. overmadrass kom på vel 1000-1200 kr og jeg synest det er absolutt en overkommelig pris. Ang, test av sprinkelseng så vet jeg ikke hvor link til det er, men jeg mener å ha lest "ett sted" at Gulliver sengen har fått en pris, men jeg vet ikke når det var. Knottet er bare 3 uker, men sover godt i sengen sin hun.
Smørblomsten Skrevet 11. september 2005 Forfatter #4 Skrevet 11. september 2005 Vi kjøpte Gulliver fra Ikea og angrer ikke på det. Tror det er svenske seng størrelser så en må også kjøpe madrass på Ikea om en kjøper seng der. Men det gjorde vi og`, og er godt fornøyd med det. De har to typer madrasser til sprinkelseng på Ikea, og vi valgte den dyreste av de, dvs ikke den skumgummi madrassen. Sikkert ok den og`, men synest den andre virket mer "ordenlig". Seng, madrass inkl. overmadrass kom på vel 1000-1200 kr og jeg synest det er absolutt en overkommelig pris. Ang, test av sprinkelseng så vet jeg ikke hvor link til det er, men jeg mener å ha lest "ett sted" at Gulliver sengen har fått en pris, men jeg vet ikke når det var. Knottet er bare 3 uker, men sover godt i sengen sin hun. ← Åh, det høres bra ut! Sover allerede i sin egen seng, men kanskje på deres rom!? Vi har ikke så god plass på soverommet, så litt usikker der, om jeg bør legge han i 'bagen' mens han sover på vårt rom...
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2005 #5 Skrevet 11. september 2005 gullgutten her har også seng fra ikea, og den er vi kjempe fornøyde med
L@dy Skrevet 11. september 2005 #6 Skrevet 11. september 2005 Åh, det høres bra ut! Sover allerede i sin egen seng, men kanskje på deres rom!? Vi har ikke så god plass på soverommet, så litt usikker der, om jeg bør legge han i 'bagen' mens han sover på vårt rom... ← Hun sover på vårt rom i sin seng, selv om vi ofte sovner i senga vår utpå morgene etter hun har fått mat da. Men jeg synest det er greit å venne henne til at hun har sin egen seng. Vi har heller ikke så stort soverom, dvs hele leiligheten er ganske liten. Men vi får inn senga på soverommet heldigvis. I de første dagene etter vi kom hjem fra barsel så tok vi inn vogna på soverommet. Senga stod flatpakket litt lenger enn vi hadde planlagt da. Hun sov godt i vogna og`, men er litt ok å slippe å styre med å trille ut vogna, eller ta av bagen. Har forresten hørt at det ikke er alle babyer som sover så godt i senga med en gang, rett og slett fordi det blir for stort for de. Om du ikke vet om du vil at babyen skal sove i senga eller i bagen med en gang, så hadde jeg forsøkt meg frem for å se hva som passer dere best.
LilleMy Skrevet 11. september 2005 #7 Skrevet 11. september 2005 Mener også at dyner og puter kjøpt fra IKEA har egne mål, så dermed må også sengetøyet kjøpes der.... bare så dere er klar over det, altså!
Trebarnsmor Skrevet 13. september 2005 #8 Skrevet 13. september 2005 Kjøpte sprinkelseng fra Ikea i 1996 som alle ungene har brukt.Kjempefornøyd.Sengen er faktisk like fin god som da.Gutten min på to ligger enda i den, fra han var 4 mnd.
koldbruna Skrevet 18. september 2005 #9 Skrevet 18. september 2005 Jeg kjøpte seng med nedfellbar side,og det anbefaller jeg på det sterkeste. Jeg kjøpte ny seng da Julie ble født,dette fordi at den sengen vi hadde fra før ikke hadde nedfellbar side.Dette letter meg litt,siden jeg plages med ryggen.
:-) anna Skrevet 18. september 2005 #10 Skrevet 18. september 2005 Har også IKEA-seng. Andremann sover i den akkurat nå.. Og er veldig fornøyd... selv om jeg i ettertid gjerne skulle ha hatt nedfellbar side. Men vi kjøpte ikke madrass på IKEA. Bestilte fra Stjernemadrassen. (fabrikken) Og det var ikke dyrt i det hele tatt. Vi måtte uansett spesialbestille madrass til en hjemmelaget vogge... Og det var samme prisen for standardmål som for spesialmål.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå