Gå til innhold

Din beste oppskrift på karridressing?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kafeen rundt hjørnet har har så sinnsykt god karridressing! Men jeg fulgte oppskrift jeg fant på nettet(creme fraishe, karri og salt) og den ble virkelig ikke god. Brukte først like mye karri som oppskriften sa, men økte ganske mye for den smakte jo kun creme fraishe, men ble ikke noe godt da heller.

Så hva er deres oppskrift på skikkelig god karridressing?

Anonymkode: c1353...117

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil også ha en god oppskrift på dette, så her følger jeg med :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Blanding av rømme og majones, mer majo enn rømme. Lake fra ananasboks, pepper og selvsagt masse karri 👌

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pleier å lage med 50\50 rømme og majones, smak til med karri, salt, pepper, hvitløkspulver og chilipulver ☺️ La den gjerne stå en par timer, helst over natta. Da blir smaken mer intens. 

Anonymkode: 3e881...7cc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.6.2021 den 13.22):

Kafeen rundt hjørnet har har så sinnsykt god karridressing! Men jeg fulgte oppskrift jeg fant på nettet(creme fraishe, karri og salt) og den ble virkelig ikke god. Brukte først like mye karri som oppskriften sa, men økte ganske mye for den smakte jo kun creme fraishe, men ble ikke noe godt da heller.

Så hva er deres oppskrift på skikkelig god karridressing?

Jeg vet denne går i en helt annen retning enn creme fraiche,men den er virkelig verdt å prøve 😍

https://www.thegarlicdiaries.com/creamy-vegan-cashew-curry-sauce/#tasty-recipes-4825-jump-target

Anonymkode: c6c12...e8a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg vet denne går i en helt annen retning enn creme fraiche,men den er virkelig verdt å prøve 😍

https://www.thegarlicdiaries.com/creamy-vegan-cashew-curry-sauce/#tasty-recipes-4825-jump-target

Anonymkode: c6c12...e8a

Har dessverre ikke blender :(  Skulle gjerne prøvd denne da.

Prøvde ca.60/40 majones og rømme med karri og andre krydder. Fungerte bedre enn creme fraishe og karri, men ikke like god som den på kafeen. Tror jeg må spørre om oppskrift! Takk for alle svar🥰

Ts

• Liker 1
Skrevet

Jeg lager den enklere, men blir god :) lettrømme 1/2 boks, en ts sukker, litt salt, og karri.

AnonymBruker
Skrevet

1/3 rømme 

2/3 majo

Karri, salt, pepper, sitron. Har oppi rød paprika, epler, mais og evt annanas hvis du liker det. Litt cayenne pepper og paprika pulver 😊

(det er oppskeiften på kafen jeg jobber på, beklager at den er så upresis, men vi smaker den bare til) 

Anonymkode: e9bb4...74d

AnonymBruker
Skrevet

Men bruk karripasta, ikke fiskebollekarri. 

Anonymkode: 074cb...4de

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men bruk karripasta, ikke fiskebollekarri. 

Anonymkode: 074cb...4de

Hva er fiskebollekarri?

Skrevet
applestories skrev (5 timer siden):

Hva er fiskebollekarri?

Tipper det er det gule karripulveret du får på glass :ler:

Skrevet
Brunhilde skrev (På 23.6.2021 den 21.31):

Tipper det er det gule karripulveret du får på glass :ler:

Min karri er i plastboks, kjøpt da jeg bodde i Uganda. Tviler på de hadde hørt om fiskeboller, men krydder var det mye av 😄

Karri på fiskeboller har jeg kun hørt om på KG. Kan dette være et østlandsfenomen?

AnonymBruker
Skrevet

Her bruker vi karri på fiskepudding og. På Vestlandet  😊

Anonymkode: 6bb61...38d

Skrevet
applestories skrev (46 minutter siden):

Min karri er i plastboks, kjøpt da jeg bodde i Uganda. Tviler på de hadde hørt om fiskeboller, men krydder var det mye av 😄

Karri på fiskeboller har jeg kun hørt om på KG. Kan dette være et østlandsfenomen?

Godt mulig, jeg har aldri, og har heller ikke til hensikt å gjøre det nå, smakt fiskeboller i karri. :ler:

Jeg bruker currypaste noen ganger og karry i pulverform som jeg fikk av en sjømann som hadde kjøpt i India. Begge smaker atskillig bedre enn glassene vi finner på Rema1000 eller Meny ;)

Skrevet
Brunhilde skrev (På 25.6.2021 den 21.41):

Godt mulig, jeg har aldri, og har heller ikke til hensikt å gjøre det nå, smakt fiskeboller i karri. :ler:

Jeg bruker currypaste noen ganger og karry i pulverform som jeg fikk av en sjømann som hadde kjøpt i India. Begge smaker atskillig bedre enn glassene vi finner på Rema1000 eller Meny ;)

Fiskeboller i hvitsaus med karri er jo nydelig, trodde alle hadde smakt det? I hverfall en vanlig middagsrett her. Og vi bor i N-Norge 😊

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

En ting å huske på er at karri er ikke alltid karri, altså det samme. Karri er en blanding av mange forskjellige krydder (f.eks.  gurkemeie, pepper, koriander, cayennepepper, muskat, ingefær, kanel, kryddernellik, sennep, kardemomme og spisskummen),  så man får karri-varianter som kan variere endel på smak.

Hva tenkte du å bruke karridressingen til?

Anonymkode: ad45c...191

• Liker 1
Skrevet
Leonetta skrev (2 timer siden):

Fiskeboller i hvitsaus med karri er jo nydelig, trodde alle hadde smakt det? I hverfall en vanlig middagsrett her. Og vi bor i N-Norge 😊

Og heldigvis ikke noe jeg har fått servert verken hjemme eller borte. Fiskeboller i skikkelig god hvitsaus med gulrøtter derimot, det er godt, det! 

AnonymBruker
Skrevet

Hvit saus er jo fullstendig intetsigende, selv med nyrevet muskat i. Så de som liker smakløs mat må gjerne få beholde den hvite sausen til fiskebollene sine. Karri løfter det hele opp og gjør det skikkelig godt. Har fått det servert i alle landsdeler. De eneste jeg kjenner som tviholder på den hvite sausen er over 70 . 

Anonymkode: 3ae0b...93c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (På 27.6.2021 den 21.29):

Og heldigvis ikke noe jeg har fått servert verken hjemme eller borte. Fiskeboller i skikkelig god hvitsaus med gulrøtter derimot, det er godt, det! 

Du burde prøve med karri. Knallgodt.

Anonymkode: f1a9a...779

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...