Gå til innhold

Fordeler ved ulike kredittkort

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.6.2021 den 8.54):

Mange kredittkort gir jo ulike fordeler, som rabatter, forsikring o.l. Selv har jeg aldri vært spesielt flink til å benytte meg av disse tingene, men har brukt OBOS-kortet for rabatt i Operaen i alle fall.

Hvilke kredittkort bruker du til hvilke ting for å høste fordeler?

Anonymkode: 67fdd...046

Jeg foretrekker i alle fall kredittkort, som gir "cashbank" sånn at hvis jeg for eksempel bruker 1 000 kroner en måned, så får jeg kanskje 10 kroner (eller what ever) tilbake igjen. Dermed behøver jeg "bare" å betale 990 kroner tilbake til kredittkortet. 

Ettersom jeg veldig sjeldent er ute og flyr, eller reiser på for eksempel konserter (i fall i disse Corona-tider) så behøver jeg aldri noen fly-bonus, eller lignende. 

Anonymkode: 21859...d3f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stor fan av SAS EuroBonus sitt. Kan bruke poengene på alle flyselskap i Star Alliance. Ingen krav til inntekt: https://saseurobonusmastercard.no/kortene/sok/mastercard/

Men reiser du lite så er ikke det et bra kort for deg. 

Sjekk filtermuligheten her for eksempel: https://lanfordeg.no/kredittkort/, og velg den "kategorien" du er mest opptatt av. Så kan du velge et kort i den kategorien. Så høster du fordelene du selv ønsker. Ikke veldig komplisert egentlig.

Anonymkode: da3e1...40d

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hva er best? Ta et kredittkort eller et forbrukslån på dagen man tar som et usikret lån?

Referanse: Lånepenger.no

Anonymkode: f62a5...6ab

• 4 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.8.2021 den 4.54):

Hva er best? Ta et kredittkort eller et forbrukslån på dagen man tar som et usikret lån?

Referanse: Lånepenger.no

Anonymkode: f62a5...6ab

Kun komplette idioter tar opp forbrukslån.

Anonymkode: 462a7...bc4

Skrevet

Vi er veldig fornøyd med Credits Gold kortet. Spiser ute og reiser mye så da får man litt rabatter gjennom det, i tillegg til reiseforsikring inkludert osv. 

Anonymkode: 4d591...608

Skrevet (endret)

Jeg har nettopp skaffet meg kredittkortet Ikano Visa, fordi det gir 2% rabatt på alle dagligvarebutikker. Greit å få med seg, selv om det ikke er mye, så er det likevel noe man må kjøpe hele tiden, året rundt.

Og OBS! Selvsagt betales hele fakturaen før forfall, og ingen deler av beløpet utsettes til måneden etter! Det skal være gratis å bruke kredittkort! Ingen renter, ingen gebyrer.

Endret av Million
  • 1 år senere...
Skrevet

BankNorwegian. 
Hvis jeg hadde handlet på Kiwi hadde jeg skaffet meg Trumf sitt, eller Ikano. Eller, Ikano burde jeg kanskje vurdere uansett… 

Ellers anbefaler jeg ViaTrumf! Overførte akkurat nesten 1500kr i cash til konto, mer eller mindre kun vha ViaTrumf. For ting jeg uansett hadde kjøpt (mest hotell og Apple). 

Anonymkode: 7249a...a0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...