AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #1 Skrevet 13. juni 2021 Jeg er sammen med en flott mann. Vi venter barn om noen måneder, og vi gleder oss stort. Han har også en sønn på 14 år fra et tidligere forhold som bor hos oss det meste av tiden. Jeg synes det går bra, men det er krevende. Før jeg flyttet inn sa faren at de hadde en 50/50 ordning. Noe jeg etter at jeg flyttet inn skjønte at overhodet ikke stemte. De ukene han skulle være hos mor, dukket han likevel opp hjemme hos oss for å spise middag, gjøre lekser eller spille piano. Han sov hos moren, men det var mer eller mindre det eneste. Jeg beklaget meg litt over dette. Fordi jeg syntes det var vanskelig å tro at vi skulle ha alenetid, men så var det ikke slik i praksis likvel. Det er noe med å være forberedt på hva som skal skje, og kunne innstille seg på det. Selv om han er en skjønn ungdom, så tar han jo mye plass, slik ungdommer gjør. Jeg foreslo etterhvert at han kanskje bare kunne være til oss hele uka, og hos moren annenhver helg. Han var jo uansett nesten aldri der, og om ordningen var fast, så visste jeg i hvert fall hva jeg hadde å forholde meg til. Selv om jeg nok skulle ønske mer alenetid med faren, så aksepterte jeg at mine behov må komme i andre rekke. Så da skulle han være hos moren annenhver helg. Denne helgen. Fra fredag til mandag. Men nå dukket han opp hjemme hos oss klokka 14.00 i dag. Jeg ble så sint at jeg ikke klarte å være hjemme. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg føler meg som verdens minste menneske. Samtidig så synes jeg ikke jeg forlanger så mye. Annenhver helg alene med kjæresten min burde være mulig. Bare et hjertesukk fra en gravid stemor. 😭 Anonymkode: 747d8...f74 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 13. juni 2021 Annen hver helg alene med kjæresten er jo uansett straks over. Det er snart en baby i hus… Anonymkode: b45f6...4a8 175
Populært innlegg Rotemor Skrevet 13. juni 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 13. juni 2021 Sånn er det jo med barn😊 Jeg husker det var slitsomt når de begynte å være like lenge oppe som meg. Da var det helt slutt på alenetid… Endte med at jeg satt oppe kjempesent i flere år bare for å kjenne husets ro! Du får jo ikke gjort noe med dette, det er bare å trekke pusten og innse at livet endret seg. 64
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #4 Skrevet 13. juni 2021 Rotemor skrev (1 minutt siden): Sånn er det jo med barn😊 Jeg husker det var slitsomt når de begynte å være like lenge oppe som meg. Da var det helt slutt på alenetid… Endte med at jeg satt oppe kjempesent i flere år bare for å kjenne husets ro! Du får jo ikke gjort noe med dette, det er bare å trekke pusten og innse at livet endret seg. Jeg har en datter på 10 selv jeg har annenhver uke. Det er forutsigbart og klarlagt. Det burde ikke være så vanskelig med denne éne helgen. Men jeg skjønner at man ikke kan regne med noe medfølelse i dette mammamartyr-tyranniet. Jeg beklager. Vi kan avslutte her 😊👌 Anonymkode: 747d8...f74 24
Rotemor Skrevet 13. juni 2021 #5 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har en datter på 10 selv jeg har annenhver uke. Det er forutsigbart og klarlagt. Det burde ikke være så vanskelig med denne éne helgen. Men jeg skjønner at man ikke kan regne med noe medfølelse i dette mammamartyr-tyranniet. Jeg beklager. Vi kan avslutte her 😊👌 Anonymkode: 747d8...f74 Snakk om å lese som fanden leser Bibelen. Du er sammen med en mann. Mannen tillater dette ergo må du leve med det. 46
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #6 Skrevet 13. juni 2021 Rotemor skrev (Akkurat nå): Snakk om å lese som fanden leser Bibelen. Du er sammen med en mann. Mannen tillater dette ergo må du leve med det. Det er feil. Jeg må ingenting. 😊 Men jeg er ikke interessert i dette. Jeg burde selvsagt forventet denne typen svar, men jeg hadde håpet på noe forståelse. Å bli mor har for meg aldri vært synonymt med å legge lokk på alle mine egne behov og følelser. Det kommer det ikke til å være i fortsettelsen heller, og jeg tror det gjør meg både til en bedre mor, stemor og ikke minst kjæreste. Anonymkode: 747d8...f74 20
Populært innlegg Rotemor Skrevet 13. juni 2021 Populært innlegg #7 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er feil. Jeg må ingenting. 😊 Men jeg er ikke interessert i dette. Jeg burde selvsagt forventet denne typen svar, men jeg hadde håpet på noe forståelse. Å bli mor har for meg aldri vært synonymt med å legge lokk på alle mine egne behov og følelser. Det kommer det ikke til å være i fortsettelsen heller, og jeg tror det gjør meg både til en bedre mor, stemor og ikke minst kjæreste. Anonymkode: 747d8...f74 «Denne typen svar»?? Jeg svarte deg hyggelig og realistisk. Jeg ga deg forståelse med eksempel fra eget liv. En gutt i sårbar alder får livet sitt snudd opp ned. Du fikk den støtte som er å gi. 84
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #8 Skrevet 13. juni 2021 Rotemor skrev (Akkurat nå): «Denne typen svar»?? Jeg svarte deg hyggelig og realistisk. Jeg ga deg forståelse med eksempel fra eget liv. En gutt i sårbar alder får livet sitt snudd opp ned. Du fikk den støtte som er å gi. Det var belærende og patroniserende. 😊 Han skal være hos moren sin to helger i måneden. Jeg synes ikke det er urimelig. Han er hos 80% av tiden ellers. Det er ikke sånn at jeg har kastet han ut. Anyway. Ferdig snakka. Ha en god natt! ❤ Anonymkode: 747d8...f74 14
Populært innlegg Rotemor Skrevet 13. juni 2021 Populært innlegg #9 Skrevet 13. juni 2021 Det eneste godkjente svaret ville altså være at gutten skal nektes å komme til sitt eget hjem som han vil… De popper sikkert opp i morgen «Sett grenser» «Be far gi beskjed» osv. Hør gjerne på det fittekoret du ønsker deg. For det er sånn det fungerer for deg: Eller savnet du emojier? 😊😊😊😊👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 86
Rotemor Skrevet 13. juni 2021 #10 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var belærende og patroniserende. 😊 Han skal være hos moren sin to helger i måneden. Jeg synes ikke det er urimelig. Han er hos 80% av tiden ellers. Det er ikke sånn at jeg har kastet han ut. Anyway. Ferdig snakka. Ha en god natt! ❤ Anonymkode: 747d8...f74 ❤️Er så manipulativt😂😂😂 44
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #11 Skrevet 14. juni 2021 Rotemor skrev (2 minutter siden): Det eneste godkjente svaret ville altså være at gutten skal nektes å komme til sitt eget hjem som han vil… De popper sikkert opp i morgen «Sett grenser» «Be far gi beskjed» osv. Hør gjerne på det fittekoret du ønsker deg. For det er sånn det fungerer for deg: Eller savnet du emojier? 😊😊😊😊👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Vi snakker ikke samme språk. Sånn er det noen ganger. Det er beklagelig. Jeg snakker ikke om å nekte noen noe som helst. Jeg bare har bare behov for at mine behov også blir møtt i forholdet. Heldigvis både vet og tror jeg at de vil det, fordi han elsker meg og er en oppegående fyr. Det var bare et lite hjertesukk. Sønnen liker meg. Det er det ironiske i det hele. Han går etter meg og har en ordstrøm uten sidestykke. Jeg blir bare lei noen ganger. Noen ganger vil jeg være bare meg og kjæresten min. Jeg vil pule på stua og slippe å lage middag et par dager. Jeg tror det gjør meg til et bedre menneske, en bedre mor og ikke minst en bedre stemor når han kommer tilbake. Folk er heldigvis forskjellige. Anonymkode: 747d8...f74 19
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 Populært innlegg #12 Skrevet 14. juni 2021 Du ble SINT?? Over at gutten kom hjem til dere?? Hjelp, glad ikke min mann er sånn som deg. Dette er mine barns hjem like mye som hans. Han er alltid glad for å se dem. Anonymkode: 7ff06...3fc 64
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #13 Skrevet 14. juni 2021 (Kvinneguiden leverer stadig ) Ville først og fremst snakket med faren. Hva er grunnen til at gutten ikke vil ha helgene hos moren sin? Start der, så får pulinga foregå på soverommet inntil videre.. Anonymkode: ca895...11c 39
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #14 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du ble SINT?? Over at gutten kom hjem til dere?? Hjelp, glad ikke min mann er sånn som deg. Dette er mine barns hjem like mye som hans. Han er alltid glad for å se dem. Anonymkode: 7ff06...3fc Jepp. Jeg har skjønt at jeg er et dårlig menneske nå. På en annen side nekter jeg å tro at virkeligheten er så rosenrød som mange fremstiller den. Jeg tror de fleste inngår kompromisser både overfor seg selv og den andre i parforhold. Man kan nok lære seg å leve med dem, men at man er like fornøyd med dem, det har jeg vanskeligere for å tro på. Jeg har faktisk sagt til mannen min at jeg skulle ønske han var barnløs. Men at jeg også, paradoksalt nok forstår at han ikke har vært den han er i dag uten sønnen. Jeg forstår også at han elsker barnet sitt ubetinget akkurat som jeg gjør med mitt. Jeg tror ikke på dem som sier de elsker stebarna like høyt som sine egne. Det er sikkert deilig å sole seg i sin egen godhet, men man kommer ikke bort i fra det faktum at vi styres av helt primale instinkter. Hva man sier og gjør, er ikke nødvendigvis helt i synk med det som foregår mellom ørene våre. Jeg tror vi alle står oss selv nærmest. Så ja, jeg blir sint. Jeg ønsker å være alene med kjæresten min. Slik er det. Uansett hva jeg sier eller gjør vil den følelsen være hos meg. Later jeg som ingenting vil den være der. Utagerer jeg i affekt, vil den være der. Derfor valgte jeg å dele den i et forum for å få noen konstrukrive innspill. Kanskje noe forståelse, for det er ikke slik at jeg ikke føler skam for at jeg føler som jeg gjør. Men jeg tror ikke jeg er alene. Jeg er kanskje egoistisk. Men slik er jeg. Å legge lokk på følelsene og behovene mine vil i lengden bli helt uutholdelig. Det vet jeg. Og da blir jeg, om mulig, et enda dårligere menneske enn jeg er i dag. Eller ærligere, om du vil. Anonymkode: 747d8...f74 36
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #15 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): (Kvinneguiden leverer stadig ) Ville først og fremst snakket med faren. Hva er grunnen til at gutten ikke vil ha helgene hos moren sin? Start der, så får pulinga foregå på soverommet inntil videre.. Anonymkode: ca895...11c Jeg tror han kjeder seg der. Og at han rett og slett liker seg bedre sammen med oss. Stefaren hans er en konservativ fyr, og stesønnen min er en kunstnersjel allerede. Jeg har virkelig lagt meg i selen for at vi skal komme over ens. Han er en fin unge, og jeg liker han både som stebarn og menneske. Men noen ganger blir jeg bare dritt lei 😅 Anonymkode: 747d8...f74 9
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #16 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en datter på 10 selv jeg har annenhver uke. Det er forutsigbart og klarlagt. Det burde ikke være så vanskelig med denne éne helgen. Men jeg skjønner at man ikke kan regne med noe medfølelse i dette mammamartyr-tyranniet. Jeg beklager. Vi kan avslutte her 😊👌 Anonymkode: 747d8...f74 Men .., det kan jo komme en tid hun vil ønske å dukke opp hos dere når hun vil 😊… er jo hennes hjem også .. slik er tenåra … straks er gutten eldre og vil flytte ut.. benytt heller anledningen til å bygge relasjon til det som blir ditt barns storebror .. han kan bli en fin støttespiller for ditt barn senere i livet .. men du må bidra til å danne grunnlaget .. Anonymkode: c274a...3c3 23
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #17 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror han kjeder seg der. Og at han rett og slett liker seg bedre sammen med oss. Stefaren hans er en konservativ fyr, og stesønnen min er en kunstnersjel allerede. Jeg har virkelig lagt meg i selen for at vi skal komme over ens. Han er en fin unge, og jeg liker han både som stebarn og menneske. Men noen ganger blir jeg bare dritt lei 😅 Anonymkode: 747d8...f74 Man kan bli drittlei egne barn også 😉.., normalt … Anonymkode: c274a...3c3 20
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #18 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man kan bli drittlei egne barn også 😉.., normalt … Anonymkode: c274a...3c3 Ja, derfor trenger jeg denne lille pausen. Denne ene helgen. Jeg synes ikke det er urimelig, men jeg har skjønt at man skal leve utelukkende på barnas premisser. Anonymkode: 747d8...f74 4
Ellevill Skrevet 14. juni 2021 #19 Skrevet 14. juni 2021 Men jeg skjønner ikke... Visste du ikke dette da du ble gravid med faren til denne tenåringen? 41
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 Populært innlegg #20 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, derfor trenger jeg denne lille pausen. Denne ene helgen. Jeg synes ikke det er urimelig, men jeg har skjønt at man skal leve utelukkende på barnas premisser. Anonymkode: 747d8...f74 Hvordan skal du bli kvitt fellesbarnet annenhver helg da? Veldig nysgjerrig på det. Anonymkode: 7ff06...3fc 97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå