AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #21 Skrevet 14. juni 2021 Jeg har datet to psykologer og to leger, og det holder. Den ene legen holdt på med meg og en drøss av andre damer samtidig, noe jeg heldigvis forstod etter tre dates. Den andre legen var gift (!), men det fikk jeg ikke vite før etter 1/2 års forhold (han jobbet i flere byer, og vi traff hverandre hver gang han var i min by). Den ene psykologen jeg datet snakket utelukkende om seg selv og sitt, og den andre psykologen hadde borderline (!). Aldri mer, skal virkelig aldri date leger eller psykologer igjen. Anonymkode: fd602...b9d 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #22 Skrevet 14. juni 2021 Psykologer er jo like ulike som alle andre folk. Folk er ikke sitt yrke. Jeg er sykepleier og driver ikke å er veldig omsorgsfull og vil ta vare på folk jeg ikke er interessert i på fritiden. Anonymkode: f556f...8fc 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #23 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Altså..Han første lovde gull og grønne skoger. Satt seriøst å lokka meg med bolig sammen første date. ( jeg har skrevet om dette før her ) og dumpa meg etter sex. Dette var en psykolog som var leder. Så snakker jeg med han andre psykologen ( ikke at jeg går etter psykologer, men det hender de er på tinder og vel, jeg får en del matches der ) og så kommer det frem at han dater i haugevis og har ons. Og så sier han at han kan så klart ikke love at det blir attraksjon etter sex. Da assosierer jeg han med en gang med han forrige. Jeg har jo sett at mange på tinder bare er ute etter ons, og da synes jeg det er fair å skrive det i sin profil, eller gjøre det klart slik at den andre part ikke får forventninger eller følelser. For kvinner får gjerne følelser etter sex. ( leste på forskning.no) Men det mente han var generaliserende sagt av meg og gikk ikke an å mene. Unmatcha han da. Jeg har hatt noen kjipe opplevelser med tinder og har fryst appen nå. Jeg skal bruke sommeren på å bli brun og gå ned noen kilo slik at jeg føler meg bedre mtp dating. Frem til nå føler jeg ikke at jeg har vært bra nok. Anonymkode: 1c86e...a0e Det er en del ting jeg tenker på når du skriver det du skriver.... folk som skal vise frem alt de har for å virke interessant er det ofte en skrue feil. Men det har ingenting med yrket deres å gjøre. Men etter min erfaring så har personer som skal tidlig skryte seg selv opp i skyene en eller annen usikkerhet ved dem selv, også gjør de alt i sin makt for at alt annet skal veie opp for det. Det er ikke sikkert han prøvde lure deg med selv skryten, det handler nok kun om hans selv. At han kun er ute etter ons, er hans greie. Hva har det noe med saken å gjøre at han er leder? Jeg skjønner godt du assosierer psykolog nr 2 med nr 1. Men igjen, han var vell hvertfall ærlig tidlig om sine intensjoner og hensikt? Jeg syntes ikke folk skal måtte skrive i sin profil hvilket type relasjon de er ute etter, for det kan være så mangt og ulikt for person til person. Å skrive at man vil ha sex er også ganske personlig... er det bare menn du mener burde opplyse om dette, eller tenker du kvinner også? Tror du ikke kvinner ville blitt veldig slutshamet om de skulle skrevet det? En annen faktor er at mange liker ons. Men de er også åpen for å møte sin sjelevenn. Selv om man vil møte skolepersonell sin, så betyr ikke det at man skal leve som en nonne i mellomtiden. Hvilken kjemi man får med personer definerer hvilken relasjon man vil få. Er det kun sexuell tiltrekning så er det ons. Er det noe mer så kan det bli noe mer. Derfor blir det også feil å skrive på forhånd hva man ser etter. Hva skulle jeg skrevet? «Åpen for ons og forhold og gifte meg». Tviler da på at noen hadde tatt meg seriøst... Man kan ikke være ansvarlig å nevne hva man ønsker i profilen sin for å være ansvarlig for andre sine følelser og forventninger... Den eneste som er ansvarlig for sine følelser og forventninger er seg selv. Her er det heller at man selv setter tydlige grenser, slik at man ikke ender opp med å bli såret. En av de tingene er å ikke ha sex for tidlig... at man blir bedre kjent og den ene personen ikke ønsker noe videre fordi personen ikke opplevde romantiske følelser, er heller ikke noe man kan klandre de for. Det er ikke noe man klarer kontrollere... men å hoppe i køys for tidlig er et godt kjent relasjons knuser. Hvorfor snakket du om at kvinner lettere får følelser gjennom sex? Det er en veldig merkelig ting å skrive til noen på tinder, sorry 😅🙈 Og de som jobber innenfor visse yrker er ofte lei av at folk skal begynne snakke jobb med dem, og det gjelder nok psykologer også. Det er nok mange som gir psykologer bastante regler om psykiatri osv, og det er nok ikke alltid psykologene gidder å rette på det. Hvorfor skal de gidde bruke energi på å bli «konfrontert» med slike standpunkter hele tiden liksom... blir som at folk snakker kun bil med bilmekanikere, snakker om strøm med elektrikere osv osv. En ting er å være interessert i deres yrke, en annen ting er å tvinge de til å være på jobb når de endelig har fri. Etter mitt inntrykk så syntes jeg kanskje du er ganske generaliserende (hva vet jeg), men jeg tenker det ut i fra dette: 1. Du sammenligner to fyrer bare pga yrke, du assosierer de med hverandre, selv om de er to helt forskjellige fyrer med helt forskjellige fremgangsmåter. 2. Det er litt generaliserende å si at kvinner får ofte følelser etter sex. Ja det kan skje noe pga dopamin, men jeg har hatt sex med sikkert 100 stk og det skjedde meg kanskje 2 av gangene. Så jeg tror kanskje det handler litt mer om at noen mennesker romantiserer hele situasjonen mer enn hva som er virkeligheten. Det starter før sexen, så jeg tror det handler mer om å klare sette grenser igjen. Noen blir fortapt i en romantisk falsk vridd sannhet de lagde selv. Og lot seg rive med i sitt eget hodet. Men hvorfor skrev du til han at kvinner kan få følelser av sex? 🙈 Hvordan kom samtalen dit? 😅 Spør ikke for å være frekk, ble bare veldig veldig nysgjerrig 😅 Det er synd at du føler at appen får deg til å føle deg ikke bra nok, sånn skal det jo ikke være 😕 og du er nok veldig attraktiv, siden du fikk en del match! Det er fint du ønsker å ta vare på deg selv, ingenting er viktigere enn det! Man skal heller ikke presse seg på dating verden om man ikke føler seg klar. Men mitt tips er å sette strengere regler for deg selv når det kommer til sex med disse tinder fyrene. Da stenger du på en måte ute alle de useriøse, for de kommer ikke til å mye effort, tid og krefter, om de kun ønsker ons med deg. De som liker deg og ønsker noe mer med deg, kommer til å syntes ventetiden er verdt å vente, om det å få en seriøs relasjon med deg er i andre enden. Nå skal ikke jeg bli for generaliserende (høhø😅), men mitt inntrykk er at menn kan få følelser ved å vente med sex. Gir man dem sex for tidlig, så kan de miste interessen. De trenger utvikle følelser for deg før sexen, slik at de vil bli hos deg for noe mer enn kun sex. Det er en mye bedre metode, enn å ha sex med de for tidlig, ende opp med følelser for mannen, men mannen føler seg mettet og har ikke mer å hente..... Anonymkode: ea06a...b5c 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #24 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er en del ting jeg tenker på når du skriver det du skriver.... folk som skal vise frem alt de har for å virke interessant er det ofte en skrue feil. Men det har ingenting med yrket deres å gjøre. Men etter min erfaring så har personer som skal tidlig skryte seg selv opp i skyene en eller annen usikkerhet ved dem selv, også gjør de alt i sin makt for at alt annet skal veie opp for det. Det er ikke sikkert han prøvde lure deg med selv skryten, det handler nok kun om hans selv. At han kun er ute etter ons, er hans greie. Hva har det noe med saken å gjøre at han er leder? Jeg skjønner godt du assosierer psykolog nr 2 med nr 1. Men igjen, han var vell hvertfall ærlig tidlig om sine intensjoner og hensikt? Jeg syntes ikke folk skal måtte skrive i sin profil hvilket type relasjon de er ute etter, for det kan være så mangt og ulikt for person til person. Å skrive at man vil ha sex er også ganske personlig... er det bare menn du mener burde opplyse om dette, eller tenker du kvinner også? Tror du ikke kvinner ville blitt veldig slutshamet om de skulle skrevet det? En annen faktor er at mange liker ons. Men de er også åpen for å møte sin sjelevenn. Selv om man vil møte skolepersonell sin, så betyr ikke det at man skal leve som en nonne i mellomtiden. Hvilken kjemi man får med personer definerer hvilken relasjon man vil få. Er det kun sexuell tiltrekning så er det ons. Er det noe mer så kan det bli noe mer. Derfor blir det også feil å skrive på forhånd hva man ser etter. Hva skulle jeg skrevet? «Åpen for ons og forhold og gifte meg». Tviler da på at noen hadde tatt meg seriøst... Man kan ikke være ansvarlig å nevne hva man ønsker i profilen sin for å være ansvarlig for andre sine følelser og forventninger... Den eneste som er ansvarlig for sine følelser og forventninger er seg selv. Her er det heller at man selv setter tydlige grenser, slik at man ikke ender opp med å bli såret. En av de tingene er å ikke ha sex for tidlig... at man blir bedre kjent og den ene personen ikke ønsker noe videre fordi personen ikke opplevde romantiske følelser, er heller ikke noe man kan klandre de for. Det er ikke noe man klarer kontrollere... men å hoppe i køys for tidlig er et godt kjent relasjons knuser. Hvorfor snakket du om at kvinner lettere får følelser gjennom sex? Det er en veldig merkelig ting å skrive til noen på tinder, sorry 😅🙈 Og de som jobber innenfor visse yrker er ofte lei av at folk skal begynne snakke jobb med dem, og det gjelder nok psykologer også. Det er nok mange som gir psykologer bastante regler om psykiatri osv, og det er nok ikke alltid psykologene gidder å rette på det. Hvorfor skal de gidde bruke energi på å bli «konfrontert» med slike standpunkter hele tiden liksom... blir som at folk snakker kun bil med bilmekanikere, snakker om strøm med elektrikere osv osv. En ting er å være interessert i deres yrke, en annen ting er å tvinge de til å være på jobb når de endelig har fri. Etter mitt inntrykk så syntes jeg kanskje du er ganske generaliserende (hva vet jeg), men jeg tenker det ut i fra dette: 1. Du sammenligner to fyrer bare pga yrke, du assosierer de med hverandre, selv om de er to helt forskjellige fyrer med helt forskjellige fremgangsmåter. 2. Det er litt generaliserende å si at kvinner får ofte følelser etter sex. Ja det kan skje noe pga dopamin, men jeg har hatt sex med sikkert 100 stk og det skjedde meg kanskje 2 av gangene. Så jeg tror kanskje det handler litt mer om at noen mennesker romantiserer hele situasjonen mer enn hva som er virkeligheten. Det starter før sexen, så jeg tror det handler mer om å klare sette grenser igjen. Noen blir fortapt i en romantisk falsk vridd sannhet de lagde selv. Og lot seg rive med i sitt eget hodet. Men hvorfor skrev du til han at kvinner kan få følelser av sex? 🙈 Hvordan kom samtalen dit? 😅 Spør ikke for å være frekk, ble bare veldig veldig nysgjerrig 😅 Det er synd at du føler at appen får deg til å føle deg ikke bra nok, sånn skal det jo ikke være 😕 og du er nok veldig attraktiv, siden du fikk en del match! Det er fint du ønsker å ta vare på deg selv, ingenting er viktigere enn det! Man skal heller ikke presse seg på dating verden om man ikke føler seg klar. Men mitt tips er å sette strengere regler for deg selv når det kommer til sex med disse tinder fyrene. Da stenger du på en måte ute alle de useriøse, for de kommer ikke til å mye effort, tid og krefter, om de kun ønsker ons med deg. De som liker deg og ønsker noe mer med deg, kommer til å syntes ventetiden er verdt å vente, om det å få en seriøs relasjon med deg er i andre enden. Nå skal ikke jeg bli for generaliserende (høhø😅), men mitt inntrykk er at menn kan få følelser ved å vente med sex. Gir man dem sex for tidlig, så kan de miste interessen. De trenger utvikle følelser for deg før sexen, slik at de vil bli hos deg for noe mer enn kun sex. Det er en mye bedre metode, enn å ha sex med de for tidlig, ende opp med følelser for mannen, men mannen føler seg mettet og har ikke mer å hente..... Anonymkode: ea06a...b5c Skolepersonell = sjelevenn (huff, autokorrekt) Anonymkode: ea06a...b5c 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #25 Skrevet 14. juni 2021 Hvorfor tenker du at menn som vil ha ons er slemme? Anonymkode: 69cb1...ba6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #26 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor tenker du at menn som vil ha ons er slemme? Anonymkode: 69cb1...ba6 Ons er så klart ok om begge "er med på" at ons er gøy og at ingen følelser er greia. Det er mange på tinder som har det i sin profil. "vil bare ha det gøy" Synes det er helt ok jeg, men det er ikke min greie. Men det er ikke kult å lure noen med å være seriøs, og så etter sex bli kald fisk, sant. Anonymkode: 1c86e...a0e 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #27 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men hvorfor skrev du til han at kvinner kan få følelser av sex? 🙈 Hvordan kom samtalen dit? 😅 Spør ikke for å være frekk, ble bare veldig veldig nysgjerrig 😅 Okay? Kanskje det er rart. Men jeg liker å snakke om ting. Tror vi diskuterte ons. Anonymkode: 1c86e...a0e
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #28 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): De bør ha empati eller i det minste forståelse fordi de kan så mye om menneskets psyke, sårbarheter og hvordan ens atferd kan påvirke andre. Derfor er det liksom ekstra råttent at en psykolog er player syns jeg, da. Anonymkode: c3d3c...513 Djeez, psykologer er faktisk mennesker. Anonymkode: 4c734...f20 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #29 Skrevet 14. juni 2021 Psykologer er svartelistet fra mitt jaktskjema på Tinder. De ville raskt funnet ut av at jeg er klin gæren og løpt for livet. Selv om de ikke er på jobb glemmer de jo ikke det de har lært?? Dessuten liker jeg å føle at jeg har overtaket på relasjonen - det er ikke gitt om den andre er like god på å lese den andre og manipula - *kremt* - KOMMUNIKASJON. Andre svartelistede yrker: økonomer og børsfolk, influencere og annet grums (hvilken som helst kjendis), tannleger, yrkessjåfører, de som har gått "livets harde skole", advokater, jålete stylister og designere innen interiør og mote... Listen blir stadig lengere. Anonymkode: 7aae4...447
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #30 Skrevet 14. juni 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Djeez, psykologer er faktisk mennesker. Anonymkode: 4c734...f20 Hva så? Det er snakk om kunnskapen de har. Jeg jobber også i helsevesenet og er som følge av dette obs på mange områder i privatlivet også, det følger med helt ubevisst. Anonymkode: c3d3c...513
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #31 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Psykologer er svartelistet fra mitt jaktskjema på Tinder. De ville raskt funnet ut av at jeg er klin gæren og løpt for livet. Selv om de ikke er på jobb glemmer de jo ikke det de har lært?? Dessuten liker jeg å føle at jeg har overtaket på relasjonen - det er ikke gitt om den andre er like god på å lese den andre og manipula - *kremt* - KOMMUNIKASJON. Andre svartelistede yrker: økonomer og børsfolk, influencere og annet grums (hvilken som helst kjendis), tannleger, yrkessjåfører, de som har gått "livets harde skole", advokater, jålete stylister og designere innen interiør og mote... Listen blir stadig lengere. Anonymkode: 7aae4...447 Hvilke yrker foretrekker du da? 🙈 Anonymkode: ea06a...b5c
OlsenHansen Skrevet 15. juni 2021 #32 Skrevet 15. juni 2021 Skal du ha noen empatiske med høy utdanning så finn deg en dyrlege.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #33 Skrevet 15. juni 2021 OlsenHansen skrev (11 timer siden): Skal du ha noen empatiske med høy utdanning så finn deg en dyrlege. takker for tips Anonymkode: 1c86e...a0e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå