AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #1 Skrevet 13. juni 2021 Nå har jeg chattet med psykolog nummer to. Den første jeg datet var en player og ville ha ons. Han som jeg snakket med i dag virket veldig for ons. Fellesnevneren for begge var lav empati og nesten selvopptatthet. Hovent språk og "snakker ned til" meg. Synes det er så rart. Er psykologer litt kleine på sjekkern? Jeg som tenkte at psykologer har høyt nivå av empati. De bør jo ha det, de som skal hjelpe folk. Anonymkode: 1c86e...a0e 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #2 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå har jeg chattet med psykolog nummer to. Den første jeg datet var en player og ville ha ons. Han som jeg snakket med i dag virket veldig for ons. Fellesnevneren for begge var lav empati og nesten selvopptatthet. Hovent språk og "snakker ned til" meg. Synes det er så rart. Er psykologer litt kleine på sjekkern? Jeg som tenkte at psykologer har høyt nivå av empati. De bør jo ha det, de som skal hjelpe folk. Anonymkode: 1c86e...a0e Men de er jo ikke på jobb når de er på sjekkern.... de er psykolog når de er på jobb og de kan ikke være hobby psykolog ellers av tiden. De har også mange sider ved seg selv og de er også helt vanlige mennesker. Så må du ikke glemme at disse her har behandlet deg slik fordi de kun er ute etter ons, de har sikkert lange fine kvaliteter ved seg selv som de ikke viser deg. Selv om det er det inntrykket du har fått, så har de begge to hver sin venn som kanskje mener de er de mest omsorgsfulle de kjenner, de kan være verdens beste storebror, de kan være super kosete med katten sin eller no Anonymkode: ea06a...b5c 9
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #3 Skrevet 13. juni 2021 Psykologer er bare mennesker de også. Det finnes gode og mindre bra menn der, som i alle andre yrker. Anonymkode: f3479...9ca 10
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #4 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Psykologer er bare mennesker de også. Det finnes gode og mindre bra menn der, som i alle andre yrker. Anonymkode: f3479...9ca Ja, forstår det. Men tenker liksom at leger og psykologer burde være kremen når det kommer til empati. Men det er kanskje ikke slik. Anonymkode: 1c86e...a0e 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #5 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, forstår det. Men tenker liksom at leger og psykologer burde være kremen når det kommer til empati. Men det er kanskje ikke slik. Anonymkode: 1c86e...a0e Empati, nei, ville heller tenkt at de er flinke til å kommunisere og sette ord på ting Men hvorfor tror du disse mennene ikke har empati, når de ønsket ons fra deg? Ville du heller at de skulle vært falske og lurt damer til ons, med å gi de falsk trygghet? Anonymkode: ea06a...b5c 5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #6 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, forstår det. Men tenker liksom at leger og psykologer burde være kremen når det kommer til empati. Men det er kanskje ikke slik. Anonymkode: 1c86e...a0e leger😂 oh sweet summer child.. Jeg følger deg altså, men det er et ordtak som heter "skomakerens barn har de dårligste sko", og jeg syns det ligger noe i det. Anonymkode: bf679...6ca 10
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #7 Skrevet 13. juni 2021 De aller fleste psykologer er uempatiske slemme dritt sekker. Anonymkode: a5f0a...14b
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #8 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De aller fleste psykologer er uempatiske slemme dritt sekker. Anonymkode: a5f0a...14b Nei, det er de ikke. Men de er ikke så annerledes enn andre mennesker. Har sine sterke og svake sider, og når de ikke er på jobb så er de privatmennesker som alle andre. Anonymkode: 331de...842 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #9 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De aller fleste psykologer er uempatiske slemme dritt sekker. Anonymkode: a5f0a...14b Ojsann 😂😂😂 går det bra med deg? Anonymkode: ea06a...b5c 2
Gjest Saph Skrevet 13. juni 2021 #10 Skrevet 13. juni 2021 Har datet tre, alle tre veldig gode og bra folk. (Var så forelsket i den ene at jeg trodde jeg skulle dø og det var helt grusomt. Har heldigvis aldri vært så forelsket igjen) . Men ingen av de var noe mere eller mindre empatiske enn alle andre. De er jo bare normale folk, som alle andre.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #11 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Empati, nei, ville heller tenkt at de er flinke til å kommunisere og sette ord på ting Men hvorfor tror du disse mennene ikke har empati, når de ønsket ons fra deg? Ville du heller at de skulle vært falske og lurt damer til ons, med å gi de falsk trygghet? Anonymkode: ea06a...b5c Altså..Han første lovde gull og grønne skoger. Satt seriøst å lokka meg med bolig sammen første date. ( jeg har skrevet om dette før her ) og dumpa meg etter sex. Dette var en psykolog som var leder. Så snakker jeg med han andre psykologen ( ikke at jeg går etter psykologer, men det hender de er på tinder og vel, jeg får en del matches der ) og så kommer det frem at han dater i haugevis og har ons. Og så sier han at han kan så klart ikke love at det blir attraksjon etter sex. Da assosierer jeg han med en gang med han forrige. Jeg har jo sett at mange på tinder bare er ute etter ons, og da synes jeg det er fair å skrive det i sin profil, eller gjøre det klart slik at den andre part ikke får forventninger eller følelser. For kvinner får gjerne følelser etter sex. ( leste på forskning.no) Men det mente han var generaliserende sagt av meg og gikk ikke an å mene. Unmatcha han da. Jeg har hatt noen kjipe opplevelser med tinder og har fryst appen nå. Jeg skal bruke sommeren på å bli brun og gå ned noen kilo slik at jeg føler meg bedre mtp dating. Frem til nå føler jeg ikke at jeg har vært bra nok. Anonymkode: 1c86e...a0e
CorvusCorax Skrevet 14. juni 2021 #12 Skrevet 14. juni 2021 Hvordan vet du at du chatter med psykologer. Kan være løgn for alt du vet.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #13 Skrevet 14. juni 2021 CorvusCorax skrev (5 minutter siden): Hvordan vet du at du chatter med psykologer. Kan være løgn for alt du vet. Jeg legger de til på FB slik at jeg ser at de faktisk eksisterer. Og ja jeg merker en fake profil når jeg ser en. Anonymkode: 1c86e...a0e
marsvin Skrevet 14. juni 2021 #14 Skrevet 14. juni 2021 Jeg har datet tre psykologer Og gikk inn med en forventing om at de var empatitiske og omsorgsfulle, men tvert imot, bare helt vanlig folk, og noe kyniske egentlig. Han psykologen jeg gikk til selv sa en gang til meg at psykolog er ikke et omsorgsyrke. Er noe i det. Han psykologen jeg nå datet sist var bare ute etter sex, og han før der var veldig opptatt av status. Jeg spurte hvorfor han ble psykolog, han sa blant annet det var fordi han hadde «litt større ambisjoner enn å bli lærer liksom..» og der satt jeg, utdannet lærer! 😅 Han første jeg psykologen jeg datet og traff virket som den perfekte mann.. kjekk, høy, smart, rolig, rolig OG psykolog. tenkte han var jo bare perfekt, og omsorgsfull. men så viste det seg at han var gift og hadde tre barn..ville bare leke litt med meg «på si». huff. så konklusjonen min er at psykologer er like forskjellige som alle, og har nødvendighvis ikke større empati. Mon tro om de må ha lavere empati for å takle å ha en slik jobb i utgangspunktet. 5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #15 Skrevet 14. juni 2021 Jeg har ikke datet noen psykolog, men jeg er enig i at det ikke er et omsorgsyrke. De skal lytte og hjelpe folk, men må de være omsorgsfulle og empatiske av den grunn. Det er kanskje heller en fordel å kunne distansere seg og se ting utenfra enn å gå veldig inn i ting selv. I hvert fall når man tenker på alt de må høre på hver dag. Mitt inntrykk etter å ha gått til flere psykologer er at de ikke er spesielt omsorgsfulle eller empatiske sånn egentlig, men så er det ikke derfor jeg har gått til dem heller. Men folk er ulike der også. Jeg har hatt de som har virket som de har genuint brydd seg og til og med grått sammen med meg, men tror ikke at det nødvendigvis er en fordel i et slikt yrke. Jeg tror ikke at man bør velge folk utfra yrke om man tror at alle som har det yrker besitter egenskaper man setter pris på. Folk kan ha ulike grunner til å velge et yrke og være dyktig i det av ulike grunner. Anonymkode: d32c3...c1e 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #16 Skrevet 14. juni 2021 marsvin skrev (11 minutter siden): Jeg har datet tre psykologer Og gikk inn med en forventing om at de var empatitiske og omsorgsfulle, men tvert imot, bare helt vanlig folk, og noe kyniske egentlig. Han psykologen jeg gikk til selv sa en gang til meg at psykolog er ikke et omsorgsyrke. Er noe i det. Han psykologen jeg nå datet sist var bare ute etter sex, og han før der var veldig opptatt av status. Jeg spurte hvorfor han ble psykolog, han sa blant annet det var fordi han hadde «litt større ambisjoner enn å bli lærer liksom..» og der satt jeg, utdannet lærer! 😅 Han første jeg psykologen jeg datet og traff virket som den perfekte mann.. kjekk, høy, smart, rolig, rolig OG psykolog. tenkte han var jo bare perfekt, og omsorgsfull. men så viste det seg at han var gift og hadde tre barn..ville bare leke litt med meg «på si». huff. så konklusjonen min er at psykologer er like forskjellige som alle, og har nødvendighvis ikke større empati. Mon tro om de må ha lavere empati for å takle å ha en slik jobb i utgangspunktet. Jeg spurte også han første om hvorfor han ville bli psykolog, og han visste ikke egentlig. Forstår jo nå at de ikke er omsorgspersoner. Selv om det virker kjemperart for meg. Går jo utifra at folk blir psykologer fordi de vil hjelpe folk. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg tror ikke at man bør velge folk utfra yrke om man tror at alle som har det yrker besitter egenskaper man setter pris på. Folk kan ha ulike grunner til å velge et yrke og være dyktig i det av ulike grunner. Nei men det gjør jeg absolutt ikke. Anonymkode: 1c86e...a0e 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #17 Skrevet 14. juni 2021 Hvis du har lav selvfølelse bør du heller gå til en psykolog, slik at en eventuell fremtidig kjæreste slipper å bruke masse tid og krefter på å ta vare på deg. Lær deg å ta vare på deg selv. Empatiske mennesker fins det overalt. Anonymkode: 91caf...b84
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #18 Skrevet 14. juni 2021 De bør ha empati eller i det minste forståelse fordi de kan så mye om menneskets psyke, sårbarheter og hvordan ens atferd kan påvirke andre. Derfor er det liksom ekstra råttent at en psykolog er player syns jeg, da. Anonymkode: c3d3c...513 5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #19 Skrevet 14. juni 2021 De er bare vanlig mennesker som alle andre, lest lære i en bok som skal beskrive mennesket. Jeg har datet en, han var helt snål. Store øyne heletiden når han snakket, tok alltid 5-10sekunder før han svarte. Merkelig skrue. Du kan tenke på dette: noen studerer psykologi for forstå seg selv. Anonymkode: 8598e...d51 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #20 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): De er bare vanlig mennesker som alle andre, lest lære i en bok som skal beskrive mennesket. Jeg har datet en, han var helt snål. Store øyne heletiden når han snakket, tok alltid 5-10sekunder før han svarte. Merkelig skrue. Du kan tenke på dette: noen studerer psykologi for forstå seg selv. Anonymkode: 8598e...d51 En psykolog jeg har snakket med gjør også noe rart. Han er helt normal ut når han lytter, men når han snakker så blinker han konstant. Det er som han vibrerer med øyelokkene. Litt sånn tics aktig. 🤷♀️ Anonymkode: 1c86e...a0e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå