Gå til innhold

Få ned fettprosent

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er en godt trent kvinne, trener 3 ganger i uken tung styrke og spiser mye ren mat, frokost 40 g havre, lunsj en kyllingfilet/torsk med grønnsaker. Middag samme som lunsj og kveldsmat 2 -3 knekke brød med kokt egg og kaviar og en skyr av og til som mellommåltid. Hva burde jeg gjøre annerledes for å få lavere fettprosent ? 

Anonymkode: 1ff4c...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Høyden min er 168 og veien 65 kilo. Er ikke tykk i det hele tatt, men ønsker å få fram mer definerte muskler og lavere fett prosent 

Anonymkode: 1ff4c...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor mange kalorier spiser du? Og hvor mange gram protein?

Anonymkode: 00d60...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste du kan gjøre for å få ned fettprosenten, er å spise enda mindre kalorier, evt trene mer i tillegg. Trening fører jo ofte til mer sult, så det beste er å spise mindre. Jeg har levd på et litt for lavt kaloriforbruk i mange år pga at jeg grenser litt mot en spiseforstyrrelse, og etter hvert slutter man faktisk å gå ned i vekt (med mindre man spiser enda mindre, og det hverken bør eller klarer jeg). Vet ikke om dette er tilfelle for deg, men det høres ut som du allerede spiser ganske lite, så det kan være du har nådd platået hvor du ikke går ned mer. Spiser du litt mer, kan du faktisk få opp forbrenningen, og går ikke nødvendigvis opp i vekt. ( Du kan gå midlertidig ned i vekt også, men det er nok ikke varig.) Siden du er helt normalvektig, og spiser såpass lite mens du trener mye, ville jeg egentlig bare prøvd å være fornøyd som jeg er, men vet jo at det er lettere sagt enn gjort. Alternativt må du se gjennom om det er noen skjulte kalori-synder, gjøre regnskap og kutte enda mer på kaloriene. Noen har glede av lavkarbo, fordi det metter mer og dermed gir kalori-underskudd, men karbohydrater i seg selv er jo ikke farlig, og egentlig veldig lurt å få i seg nok av om man trener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...