Gå til innhold

bestilt hund!

Fremhevede innlegg

Gjest Vindelspev
Skrevet
Ser noen snakker om at man kan få en rønket hun til 7000 kr.. eh, hunder rønkes ikke når de valper. De skal være 1,5 til 2 år når de rønkes..

Foreldrene, kjære deg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

trådstarter;

ingen her er allergiske, jeg har alltid hatt hund så jeg vet da noe (selv om jeg sa dverg vorster og mente dverg snauser (som jeg ikke vet hvordan skrives). ).

vi har avbestilt hunden som så mange rådet oss til ikke å kjøpe.

vi kommer alikevel til å kjøpe oss hund, og jeg er glad for alle velmente råd (og litt mindre glad for at noen tar meg for å være helt nedsnødd). ;):ler2:

Gjest Vindelspev
Skrevet

Dvergschnauzer. ;)

Jeg tror dere gjorde et riktig valg.

Skrevet

mulig. håper det. gruer meg til å fortelle det til ungene.... men vi kommer til å

kjøpe så fort vi kommer over noen bra forhandlere. har jo alt bur! har litt lyst på golden retriver også, men nå er det vel alltid noen som har noe neg. å si om dem også?

takk vindelspev

Skrevet
trådstarter;

ingen her er allergiske, jeg har alltid hatt hund så jeg vet da noe (selv om jeg sa dverg vorster og mente dverg snauser (som jeg ikke vet hvordan skrives). ).

vi har avbestilt hunden som så mange rådet oss til ikke å kjøpe.

vi kommer alikevel til å  kjøpe oss hund, og jeg er glad for alle velmente råd (og litt mindre glad for at noen tar meg for å være helt nedsnødd). ;)  :ler2:

Håper ikke barna tok det for tungt!

Og jeg håper dere får tak i en flott hund snart!

Og jeg må :ler: litt av den siste setningen din ! ;)

Skrevet

Golden røyter jo da, og er ikke allergivennlig. Ellers er det helt ok hunder så lenge man er nøye med oppdretter.

Syns forøvrig dere gjorde veldig lurt i å avbestille den blandingshunden. Har blandingshund selv, men betalte ikke en krone for den. Det kunne jeg faktisk aldri tenkt meg å gjøre for en blandingshund.

Når dere nå har litt bedre tid før hunden kommer, så sørg for å få lest litt om stell på de forskjellige rasene, noen enkle dressurbøker/hundepsykologi, som f.eks. "Dempende signaler" av Turid Rugås. Det finnes kjempefine sider på nett som dreier seg om å få hund, og det kan jo være lurt å finne ut litt om hva man kan vente seg.

www.home.no/hundefaq

Her klikker du deg inn på "Anskaffelse av valp", så finner du masse fint lesestoff om det å velge valp, og den første tiden hjemme.

Skrevet

Foreldrene mine betalte 700,- for en blandingshund - schnauzer/border collie, en rett og slett herlig hund som de fleste tror er bearded collie naar de ser ham. Men de hadde aldri betalt saa mye som flere tusen for ham, da...vil ikke fraraade deg aa kjope blandingshund, hvertfall har mine foreldre masse glede av sin! Han har jernhelse, kjempebra gemytt (har aldri saa mye som knurret paa hverken mennesker eller dyr) og er med paa alt. Lykke til i jakten paa ny hund, uansett hva dere velger!

Gjest Vindelspev
Skrevet

Golden er en streit og tilpasningsdyktig familiehund. Men den har en del sykdommer, så sørg for å finne en oppdretter som er sitt ansvar bevisst omkring dette.

Skrevet

hei igjen.

nå har vi bestemt oss (igjen). jeg og mann og barn er alle fornøyde, og jeg kommer til å holde det helt hemmelig for alle her hva vi har bestemt oss for :-)

Skrevet

Gratulerer :klappe:

Må bare innrømme jeg ble veldig nysgjerrig da - og lurer på hvorfor du skal holde det hemmelig for oss her inne.

Men lykke til med nytt familiemedlem.

Skrevet (endret)

Gratulerer.....er oxo nysgjerrig på hvilken hund dere har fått. Har selv en islandsk fårehund, hadde tenkt å foreslå den typen for deg, men siden du allerede har funnet en blir du sikkert fornøyd med den :)

Grattis igjen og kos deg med hunden :)

Endret av exita
Skrevet

Siden du skal holde det hemmelig betyr vel det at du har valgt en rase vi her inne kommer til å reagere på... ;) Sikkert en BC eller enn annen av disse "søte familiehundene" (som ender opp som problemhunder pga understimulering)

Skrevet

Så flott dere har funnet "deres" hund! Lykke til og kos dere masse med hunden

Skrevet
Siden du skal holde det hemmelig betyr vel det at du har valgt en rase vi her inne kommer til å reagere på... ;) Sikkert en BC eller enn annen av disse "søte familiehundene" (som ender opp som problemhunder pga understimulering)

Hvorfor skal det alltid være så mange bedrevitere her inne ? La folk få glede seg over hunden sin uten at dere skal komme med sånne sure oppgulp.

Jeg fikk gjennomgå her på KG fordi jeg er så uvitende at jeg dusjer min "søte familiehund" hver gang vi har vært ute og gått tur - jeg fikk jo da høre at jeg heller burde skaffe meg en kosepute.

Lykke til med hunden !

Skrevet

huff, ja det er en tendens til at noen her inne er så bedrevitende at det er til å miste helt gløden av. høres jo ut til at de mener de selv er de eneste som kan hund og som vet hvilken hund en bør skaffe seg. som sagt er jeg glad for velmente råd og vink, men nok er på en måte nok.

men hunden vår er bestilt og henteklar snart. jeg og hele familien gleder seg veldig, og vi holder på å forberede oss.

det er så koslig å vite at den kommer snart og at vi skal bli en til i familien.

Skrevet

må gjerne fortelle hva det ble når du har fått den i hus

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Hei hei:)

Håper at dere fant ut av det:) Man kan ikke vita alt som nybegynner, men man lærer etter hvert:) Første hunden min var også en blandingshund, men ble avlivet da han var 8-9 mnd, smatlig av kullsøsken ble også avlivet, da det viste seg at de hadde arvet det verste fra begge rasene de va blandet av. Etter dette har jeg gått for renrasede, fordi da vet jeg mer hva jeg får, både av gemytt, hundens behov og helse...Jeg har ikke angret på den avgjørelsen:) Jeg har vært borti blandingshunder som har vært de skjønneste snilleste skapninger, men også det motsatte... Poenget mitt er at man aldri kan vite hva man får, uansett hvordan foreldrene er...

OG de som driver med blandingsavl, er alt annet en seriøse i mine øyne.... Om jeg var dere ville jeg sett meg om etter en renraset valp, når dere allikevel har råd til å betale så mye, da kan du forberede deg mye bedre ved å lese om den rasen valget faller på, og vet mer hva dere får:) NB! Dette er ikke ment som at renrasede er "bedre" enn blandinger:)

Lykke til med valget:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...