knulleGuden666 Skrevet 13. juni 2021 #1 Skrevet 13. juni 2021 Det har blødd som faen i rundt 5 minutter nå og virker ikke til å gi seg med det første, blodet rett og slett bare renner. Har aldri før blødd neseblod og har heller ikke gjort annet enn å sitte rolig og se på fotball, det kom bare helt plutselig og uventet. Kan det være tegn på om noe er galt med kroppen?
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #2 Skrevet 13. juni 2021 Legevakt! Dette er ikke bra. Anonymkode: f76d6...3b7
Cata Skrevet 13. juni 2021 #3 Skrevet 13. juni 2021 Stopper det ikke i løpet av en times tid så er det lurt med et besøk på legevakta så de kan stoppe det. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #4 Skrevet 13. juni 2021 Neseblod er ikke nødvendigvis farlig æ. Klem over neseryggen og hold i 15min (ikke slipp, hold konstant i 15min) Har vært plaget med neseblod i mange år, trenge rikke være noe spesiell grunn - kanskje bare skjøre slimhinner eller tørr luft Anonymkode: 41784...2a2 1
knulleGuden666 Skrevet 13. juni 2021 Forfatter #5 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Legevakt! Dette er ikke bra. Anonymkode: f76d6...3b7 Da får jeg ringe legevakten
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #6 Skrevet 13. juni 2021 knulleGuden666 skrev (4 minutter siden): Det har blødd som faen i rundt 5 minutter nå og virker ikke til å gi seg med det første, blodet rett og slett bare renner. Har aldri før blødd neseblod og har heller ikke gjort annet enn å sitte rolig og se på fotball, det kom bare helt plutselig og uventet. Kan det være tegn på om noe er galt med kroppen? Du må bøye hodet forover og legge hardt press på neseryggen i ca et kvarter . Anonymkode: 24447...4c5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #7 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Neseblod er ikke nødvendigvis farlig æ. Klem over neseryggen og hold i 15min (ikke slipp, hold konstant i 15min) Har vært plaget med neseblod i mange år, trenge rikke være noe spesiell grunn - kanskje bare skjøre slimhinner eller tørr luft Anonymkode: 41784...2a2 Ja men plutselig og i store mengder bør tas alvorlig. Anonymkode: f76d6...3b7 2
knulleGuden666 Skrevet 13. juni 2021 Forfatter #8 Skrevet 13. juni 2021 Cata skrev (2 minutter siden): Stopper det ikke i løpet av en times tid så er det lurt med et besøk på legevakta så de kan stoppe det. Så det er ikke uvanlig for de som sliter med neseblod å blø så det renner kraftig i så lang tid. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Neseblod er ikke nødvendigvis farlig æ. Klem over neseryggen og hold i 15min (ikke slipp, hold konstant i 15min) Har vært plaget med neseblod i mange år, trenge rikke være noe spesiell grunn - kanskje bare skjøre slimhinner eller tørr luft Anonymkode: 41784...2a2 Har du blødd kraftig i lang tid?
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #9 Skrevet 13. juni 2021 Forsøk nå å sitte med hodet fremover, ha en kald klut over nesen og klem ved neseryggen. Du har bare blødd i 5 minutt, så gi det mer tid før du ringer legevakten. Du kan ha klødd deg i nesen eller ha allergi som har gjort området hovent. Anonymkode: 4a65f...3af 2
Cata Skrevet 13. juni 2021 #10 Skrevet 13. juni 2021 knulleGuden666 skrev (1 minutt siden): Så det er ikke uvanlig for de som sliter med neseblod å blø så det renner kraftig i så lang tid. Jo, det er uvanlig, men det kan skje. Skjedde med meg da jeg var 14. Måtte på sykehus og få det stoppet. 1
knulleGuden666 Skrevet 13. juni 2021 Forfatter #11 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Forsøk nå å sitte med hodet fremover, ha en kald klut over nesen og klem ved neseryggen. Du har bare blødd i 5 minutt, så gi det mer tid før du ringer legevakten. Du kan ha klødd deg i nesen eller ha allergi som har gjort området hovent. Anonymkode: 4a65f...3af Da prøver jeg på det. Cata skrev (5 minutter siden): Jo, det er uvanlig, men det kan skje. Skjedde med meg da jeg var 14. Måtte på sykehus og få det stoppet. Ok, skal se an litt, skal jeg ringe legevakten om det ikke gir seg innen en halvtime eller noe?
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #12 Skrevet 13. juni 2021 knulleGuden666 skrev (8 minutter siden): Så det er ikke uvanlig for de som sliter med neseblod å blø så det renner kraftig i så lang tid. Har du blødd kraftig i lang tid? Opp mot 1 time med konstant neseblod, renner hele tiden. Får slike anfall hver vinter pga tørr luft. Blødde da plutselig neseblod nesten daglig i en ukes tid. Sjekket meg hos lege, både blodprøve, og undersøkelse - ingenting galt. Bare skjøre slimhinner Anonymkode: 41784...2a2 1
Cata Skrevet 13. juni 2021 #13 Skrevet 13. juni 2021 knulleGuden666 skrev (2 minutter siden): Ok, skal se an litt, skal jeg ringe legevakten om det ikke gir seg innen en halvtime eller noe? Det må du nesten bestemme selv, men hvis det ikke gir seg ved egen hjelp må man nesten få det fra noen andre. Etter en time bøyd over håndvasken gadd i allfall ikke jeg mer så jeg sa til mine foreldre at de kunne få lov å ringe legen.
knulleGuden666 Skrevet 13. juni 2021 Forfatter #14 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Opp mot 1 time med konstant neseblod, renner hele tiden. Får slike anfall hver vinter pga tørr luft. Blødde da plutselig neseblod nesten daglig i en ukes tid. Sjekket meg hos lege, både blodprøve, og undersøkelse - ingenting galt. Bare skjøre slimhinner Anonymkode: 41784...2a2 Åja, har aldri opplevd neseblod før så ble litt stresset en stund.
Inochan Skrevet 13. juni 2021 #15 Skrevet 13. juni 2021 knulleGuden666 skrev (Akkurat nå): Åja, har aldri opplevd neseblod før så ble litt stresset en stund. Skjønner det. Ville ringt legevakt å hørt med de om det ikke gir seg snart
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #16 Skrevet 13. juni 2021 Vaselin funker. Det fikk jeg beskjed om av legevakten. Anonymkode: db297...db6
knulleGuden666 Skrevet 13. juni 2021 Forfatter #17 Skrevet 13. juni 2021 Cata skrev (2 minutter siden): Det må du nesten bestemme selv, men hvis det ikke gir seg ved egen hjelp må man nesten få det fra noen andre. Etter en time bøyd over håndvasken gadd i allfall ikke jeg mer så jeg sa til mine foreldre at de kunne få lov å ringe legen. Jeg vet ikke hva som er vanlig, så lenge det trolig ikke er fare så kan det godt blø i et par timer for min del. Har ingen andre her i huset og har mistet lappen, så jeg kommer meg ikke til legevakten heller.
knulleGuden666 Skrevet 13. juni 2021 Forfatter #18 Skrevet 13. juni 2021 Inochan skrev (4 minutter siden): Skjønner det. Ville ringt legevakt å hørt med de om det ikke gir seg snart Ringer de etterhvert om det ikke gir seg AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vaselin funker. Det fikk jeg beskjed om av legevakten. Anonymkode: db297...db6 Har dessverre ikke vaselin her i huset
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #19 Skrevet 13. juni 2021 Bøy hodet bakover og putt et lommetørkle i nesen, så vil det stoppe. Anonymkode: 8401b...3a8
GammelKaktus Skrevet 13. juni 2021 #20 Skrevet 13. juni 2021 Synes du skal ringe legevakten uansett jeg, bedre en gang for mye. Er ikke vanlig å begynne å blø sånn uten grunn hvis du er relativt voksen, en ting er hvis det er noe du har vært plaget med siden du var ung men sånn ut av det blå og så mye er ikke vanlig. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå