Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt hjemsted trenger en lunsjkafe. Et sted der man kan treffes, ta en kopp kaffe, spise lunsj eller ta et glass vin.....et koselig lite treffsted. 

Hva ville du tenkt var viktig på et slikt sted? Interiør? Pris på mat? At det er trendy? Matkvaliteten? Beliggenheten? Det er altså et lite sted, men jeg ser for meg at det ikke bare må serveres vafler og svart kaffe, liksom....

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En dyyyyyp, myk toseter man egentlig sitter alene i, høye kaker i rikelige stykker, god wifi. Og selvfølgelig bra kaffe. Presentable toaletter. Alkohol? Portvin!

Gjerne litt forseggjorte taklamper. Jeg husker hvor yndlingscaféen min ligger, men jeg husker ikke hva den heter.

• Liker 2
Skrevet
Zenobia skrev (20 minutter siden):

En dyyyyyp, myk toseter man egentlig sitter alene i, høye kaker i rikelige stykker, god wifi. Og selvfølgelig bra kaffe. Presentable toaletter. Alkohol? Portvin!

Gjerne litt forseggjorte taklamper. Jeg husker hvor yndlingscaféen min ligger, men jeg husker ikke hva den heter.

Høres faktisk ut som et riktig drømmested! Takk!

• Liker 1
Skrevet

Kattekafè! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2 ting som mangler på de fleste stedene:

Stort (!) baderom/toalett med plass til å sette fra seg veske/pose. 

Begrenset tid per gjest. De som sitter med den samme kaffekoppen og pc-en i 3-4 timer slik at andre gjester ikke får plass er no-no. 

Anonymkode: 19d13...520

AnonymBruker
Skrevet

Mulighet til å sitte ute under varmelampe på kalde sommerkvelder med hunden nedenfor beina mine mens jeg tar et glass vin ❤️

Interiør er ikke så viktig for min del, sålenge det ser rent ut og følger en slags stil. Må være behagelige møbler så man kan sitte lenge å nyte en kaffe eller øl. God kaffe og hjemmebakt bakst er viktig! Gjerne noen litt sunnere og noen søtere alternativer. 

Enkle varmretter som toast eller supper, evt bare så enkelt som fries. 

Anonymkode: 0e794...d65

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Mulighet til å sitte ute under varmelampe på kalde sommerkvelder med hunden nedenfor beina mine mens jeg tar et glass vin ❤️

Interiør er ikke så viktig for min del, sålenge det ser rent ut og følger en slags stil. Må være behagelige møbler så man kan sitte lenge å nyte en kaffe eller øl. God kaffe og hjemmebakt bakst er viktig! Gjerne noen litt sunnere og noen søtere alternativer. 

Enkle varmretter som toast eller supper, evt bare så enkelt som fries. 

Anonymkode: 0e794...d65

Hva med allergikere? 

Hva med folk som ikke får sitteplass fordi noen skal sitte "lenge"? 

Utestedene bør tenke godt på det. De tjener jo ingenting på sånne "kaffenytere". 

Anonymkode: 19d13...520

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker at møblementet er "skikkelig", dvs at det er stødig og selvsagt rent. Det er kjipt å skulle spise ved et bord som kjennes riklete.

Møblering og vegg-/takplater med tanke på støydemping er kjekt. Noen kafeer her jeg bor har jeg bare besøkt én gang pga mye lyd som gir hodepine, og at det er vanskelig å føre en samtale.

Anonymkode: b3051...dd3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ekstra god kaffe og utvalg i kaker. 

Anonymkode: 5a805...b2d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge lokalet er rent og enkelt å manøvrere seg rundt i, har ikke interiør så stor betydning for meg. Maten står sterkest i fokus. Ferske og gode råvarer er så viktig! Og ikke minst hvilken type mat man selger. Bagetter eller sandwicher med forskjellig godt pålegg. Gode bakervarer, fristende kaker og smoothier.

Reiser ofte Kristiansund-Lillehammer, og velger oftest å kjøre strekningen kristiansund - molde - otta - lillehammer. Så kan gi deg tips på kaféer langs denne veien jeg syns har utmerket seg svært godt:

Fole Godt Molde 
Lunt Bjorli
Avdemsbue (Lesja)
Kafe Kos (Otta)
Pillarguri Cafe (Otta)

Anonymkode: 0b1c5...be7

AnonymBruker
Skrevet

Veldig enig i dette med å velge tekstiler osv. med tanke på lyddemping! Slitsomt med kafeer der lyden av prat blir øredøvende. Og så hater jeg kafeer der de har dumme, mismatchende second hand-pinnestoler malt i ulike farger som er vonde å sitte på og ruglete bord.

Anonymkode: f8df8...62e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Så lenge lokalet er rent og enkelt å manøvrere seg rundt i, har ikke interiør så stor betydning for meg. Maten står sterkest i fokus. Ferske og gode råvarer er så viktig! Og ikke minst hvilken type mat man selger. Bagetter eller sandwicher med forskjellig godt pålegg. Gode bakervarer, fristende kaker og smoothier.

Reiser ofte Kristiansund-Lillehammer, og velger oftest å kjøre strekningen kristiansund - molde - otta - lillehammer. Så kan gi deg tips på kaféer langs denne veien jeg syns har utmerket seg svært godt:

Fole Godt Molde 
Lunt Bjorli
Avdemsbue (Lesja)
Kafe Kos (Otta)
Pillarguri Cafe (Otta)

Reiser du denne strekningen burde du stoppe på Sødahlhuset på Åndalsnes en dag, hvis du ikke har prøvd den alt. Tror du hadde likt det, basert på dine andre favoritter! 

Anonymkode: fa8db...a3b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Reiser ofte Kristiansund-Lillehammer, og velger ofTatest å kjøre strekningen kristiansund - molde - otta - lillehammer. Så kan gi deg tips på kaféer langs denne veien jeg syns har utmerket seg svært godt:

Fole Godt Molde 
Lunt Bjorli
Avdemsbue (Lesja)
Kafe Kos (Otta)
Pillarguri Cafe (Otta)

Ta en svipptur oppom Lom på Bakeriet der en gang og, så får du noe som er like bra. Forøvrig er de du lista opp meget bra steder, trivlig og jordnær :)

Anonymkode: 296a0...5cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...