Gå til innhold

Hvilken parfyme har du på deg i dag?

skruf

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis du ikke klarer å bestemme deg så er det neppe riktig signaturduft. Beklager…. 💜😅

Anonymkode: 23e34...174

Ja og nei og vet ikke :bond: :grine:
Den har en veldig spesiell og unik duftprofil - toppnoten er jasmin og safran, hjertenoten sedertre, og ambra utgjør basenoten. Selve duftnoten beskrives som floral-treaktig og orientalsk. 

Jeg elsker simpelthen duften, men vet ikke om den også vil fungere året rundt eller om den bare er forbeholdt høst- og vintermånedene. Ankepunkt nummer en der altså.

Det er en nisjeduft så det synger av. Produsenten har bare fire ulike parfymer i repertoaret sitt, og her kommer ankepunkt nummer to: En flakong med 100 ml - altså en ussel desiliter - koster rundt 2000 kroner :sjokkert: 
Jeg har råd til det, men samtidig synes jeg det er vel mye penger å bruke på et produkt jeg ikke vet om jeg vil kle når våren og sommeren er her. Enn så lenge bruker jeg en prøve jeg fikk tilsendt - parfymen er usedvanlig drøy i bruk. Én bitteliten dusj holder en hel dag. 

Som sagt, det blir knapt mer i-landsproblem enn dette. 

Dagens parfyme: 

Chanel N°1 - en heller diskret duft som minner meg om nyvasket hud.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (Akkurat nå):

Ja og nei og vet ikke :bond: :grine:
Den har en veldig spesiell og unik duftprofil - toppnoten er jasmin og safran, hjertenoten sedertre, og ambra utgjør basenoten. Selve duftnoten beskrives som floral-treaktig og orientalsk. 

Jeg elsker simpelthen duften, men vet ikke om den også vil fungere året rundt eller om den bare er forbeholdt høst- og vintermånedene. Ankepunkt nummer en der altså.

Det er en nisjeduft så det synger av. Produsenten har bare fire ulike parfymer i repertoaret sitt, og her kommer ankepunkt nummer to: En flakong med 100 ml - altså en ussel desiliter - koster rundt 2000 kroner :sjokkert: 
Jeg har råd til det, men samtidig synes jeg det er vel mye penger å bruke på et produkt jeg ikke vet om jeg vil kle når våren og sommeren er her. Enn så lenge bruker jeg en prøve jeg fikk tilsendt - parfymen er usedvanlig drøy i bruk. Én bitteliten dusj holder en hel dag. 

Som sagt, det blir knapt mer i-landsproblem enn dette. 

Dagens parfyme: 

Chanel N°1 - en heller diskret duft som minner meg om nyvasket hud.  

Men du kan jo ha signaturduft som følger årstidene? 😃 hvis du bruker denne høst og vinter og så kjøper en annen en til vår og sommer 💕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Men du kan jo ha signaturduft som følger årstidene? 😃 hvis du bruker denne høst og vinter og så kjøper en annen en til vår og sommer 💕 

Det har du helt rett i. Men da må jeg jo finne en som passer til de varme månedene. Hadde aldri disse besværene med Contradiction - om høststormene dro så hardt i at smådjevler føyk rundt hushjørnene, Kong Vinter var i fullstendig Fimbul-modus og kvikksølvet lå og vaket rundt -37°, våren var en snøslapsete affære ELLER et høytrykk fra helvete med flom og oversvømmelse, eller sommeren regnet bort - gode, gamle Contradiction passet til alt. Buuhuu og stakkars lille meg, altså :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (8 timer siden):

Det har du helt rett i. Men da må jeg jo finne en som passer til de varme månedene. Hadde aldri disse besværene med Contradiction - om høststormene dro så hardt i at smådjevler føyk rundt hushjørnene, Kong Vinter var i fullstendig Fimbul-modus og kvikksølvet lå og vaket rundt -37°, våren var en snøslapsete affære ELLER et høytrykk fra helvete med flom og oversvømmelse, eller sommeren regnet bort - gode, gamle Contradiction passet til alt. Buuhuu og stakkars lille meg, altså :tongue:

Beach hut fra Amouage er en typisk sommerduft - som for meg ikke funker på vinter. Kanskje den kunne være noe? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'interdit Rouge😘 Kjøpte den på lørdag og digget den. 

Jobber med ei som er veldig var/allergisk på parfyme, så hun reagerte på parfymen i dag. Så da var det å gå å vaske den av. Hadde bare tatt to sprut 1,5 time før jobb, så skulle jo tru det skulle gå bra😝 Hun ragerte likt på Dolce Gabbana intense også, så de er nok litt i samme gate🙃 Hun tåler heldigvis de fleste andre jeg bruker🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chanel No 5, faktisk. Jeg bruker den veldig sjelden, og egentlig bare til spesielle anledninger. Men i går kveld tok jeg frem en kjole til bruk i dag, og den luktet litt Chanel No 5 fra sist gang den ble brukt, og da virket det mest fornuftig å bruke den i dag, selv om det ikke var noen spesiell anledning. 

Chanel - N°5 - Parfum Grand Extrait - Luxury Fragrances - 900 ml - Avvenice

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jasmin noir fra Bvlgari 😊🖤🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eau ses Sens fra Diptyque. Enig med andre her i tråden at den er god, og for meg passer den best vår og sommer. Også enig i at den må sitte på huden en stund før den blir god, den er litt vel sitrusaktig med en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ute skinner sola, snøen smelter som bare det, og det er nærmest påskestemning ute. Da passet det godt med Green Tea, for den er veldig frisk og vårlig. image.thumb.png.0340c2d0f04664f56b65d10dd00e0778.png

Anonymkode: 91033...013

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...