AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #1 Skrevet 13. juni 2021 Noen som har hatt nyrestein? Begynte fredag kveld med murring i korsryggen og våknet opp i går, lørdag, med ubehag i beina. Dette satt seg i lysken og hadde vansker med å sitte utover dagen. Fikk også murring nederst i magen. Snakket med lokal legevakt i går, dette pga at jeg har begynt på østerogen og lurte på om det hadde noen sammenheng. Fikk beskjed om å kontakte fastlege på mandag. Nå får jeg ikke sove, smerter i flanke og lyske, samt ubehag i nedre del av magen. Etter googling kan det se ut som nyrestein. Er det noen som har erfaring? Hva gjør legen? Hvor lang tid må jeg regne med det rar går det går over? Anonymkode: 97385...dc5
PetterKanin Skrevet 13. juni 2021 #2 Skrevet 13. juni 2021 Min erfaring ner at nyrestein kjennes som kraftige muskelsammentrekninger i korsryggen. Jævlig vondt. Jeg klarer verken sitte eller stå særlig lengre enn noen få minutter av gangen under et anfall. I en varm dusj holder det kanskje dobbelt så lenge. Jeg har fått injeksjon med Voltaren, samt paralgin forte som smertestillende hos lege. Opplever et anfall til å vare mellom 10 og 20 timer. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #3 Skrevet 13. juni 2021 Nyrestein gjør så vondt at du ikke klarer å gjøre annet enn å gå rundt på gulvet. Vi snakker fødselssmerter. Den skal passer gjennom to trange steder og det gjør sinnssykt vondt. Hvis det ikke går over av seg selv så blir du lagt inn. De tar CT på sykehuset for å se hvor den er og om den trengs å knuses. Anonymkode: a3efb...ab4 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #4 Skrevet 13. juni 2021 Jeg har hatt nyrestein mange ganger. I starten så kan det kjennes ut som du beskriver, før det slår så hardt til at jeg vandrer rundt og kaster opp, om hverandre. Det kan absolutt sitte ned mot lysken og i flanken. Det kan også hos meg sitte rundt ribbeina som luftsmerter før det setter skikkelig til. Voltaren er det beste mot nyrestein. Anonymkode: 2125c...d40 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå