Gå til innhold

Er walking closet et «must have»?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 13.6.2021 den 1.37):

Driver å styrer med ny rominndeling i leiligheta våres, og lurer på om vi bør prioritere eget klesrom? Tenker rundt seks kvadrat.

Ville du hatt walking closet, eller ville du hatt større soverom? 

Anonymkode: 61bb2...0bb

Et klesskap som løper av gårde vil jeg helst ikke ha. Men walk-in closet derimot😄

Anonymkode: 10b36...708

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Summeer skrev (På 13.6.2021 den 11.08):

Vi bor i enebolig og har det på master bedroom. Egentlig er soverommet vårt litt lite, men vi har et lite rom på 5-6 kvm mellom soverommet og badet vårt. Og det er veldig praktisk, og som noen sier, det at man går inn dit for å skifte sånn at den som sover ikke blir forstyrret.

Hva er master bedroom, hovedsoverommet eller foreldresoverommet? Litt forvirret når det blir så mye engelske uttrykk,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeffe skrev (På 13.6.2021 den 11.17):

Det heter walk-in klosett 

Ja det er det nye, dass og klesskap i ett. Kan det være noe for deg ts? 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.6.2021 den 12.32):

Jeg er for. Vi har ikke klesskap på soverommet, noe som er genialt når vi jobber til ulike tider. Slipper å vekke hverandre når vi leter etter klær. I tillegg slipper vi stygg skyvedørsgarderobe på soverommet, som i stedet blir forbeholdt soving og sex.

Anonymkode: a489b...d36

Kjæresten må opp før meg men han legger klærne frem kvelden før på badet. Så det problemet kan løses uten walk- in. Greit at alt går på automatikk på morgenen og klærne ligger klart. Skyvedørsgarderoben vår har vi malt i samme farge som soverommet, den går helt opp til taket så det kan og løses. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Kjæresten må opp før meg men han legger klærne frem kvelden før på badet. Så det problemet kan løses uten walk- in. Greit at alt går på automatikk på morgenen og klærne ligger klart. Skyvedørsgarderoben vår har vi malt i samme farge som soverommet, den går helt opp til taket så det kan og løses. 

Ikke alle som er like flinke til å planlegge som dere da. Min mann hadde aldri husket å legge frem klærne på kvelden. Hehe. 

Anonymkode: 36273...944

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Annonse

Lurer på det samme. Hvor mye plass trenger man for å ha walking closet?

Anonymkode: 96a59...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det kommer jo an på hvor selvstendig og hvilket aktivitetsnivå det har.

Anonymkode: 77be1...539

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis klesskapet ikke kan gå av seg selv, gidder jeg ikke ha det.

Anonymkode: 0ffb6...622

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeffe skrev (På 13.6.2021 den 11.17):

Det heter walk-in klosett 

Hva er alternativet? Å ha doen på stua?

Anonymkode: 0ffb6...622

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spøk til side, ja, i dag kan de færreste klare seg uten walk-in closet. Var en absolutt forutsetning sist jeg kjøpte leilighet.
Heldigvis ikke noe problem siden jeg var begrenset til Frogner/Vika.

Anonymkode: ed4a0...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du vandrende toalett?😀

Anonymkode: 2f765...86f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har soverom på ni kvadrat, med en seng og en smal kommode, og så har vi et walk-in-closet på 8 kvadrat hvor vi har to høyskap på 2,40x2,50. Går gjennom garderoben for å komme til soverom og vårt bad. 
Jeg synes det er helt fantastisk. Vi måtte tidligere legge frem klærne på kvelden, og jeg synes det er veldig digg å ikke ta hensyn til det nå. 

Anonymkode: 36273...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.6.2021 den 10.53):

Jeg er ikke så imponert over walk in. Blir veldig støvete på det rommet når klærne henger åpent. 

Anonymkode: 82c56...688

Dette! Skulle jeg hatt det, så måtte det vært dører på skapene. 

Anonymkode: 83958...0da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.6.2021 den 1.40):

Walkin closet, trenger vel nesten ikke noe mer på soverom enn senga. Hater å bare stirre inn i kjipe skap. Så hvis man har plass så er fancy walk in bedre. Men ikke med ikea skap (de er for lave i høyden) også må det være plass bygd/ så den utnytter all plassen den kan, ellers ser det billig ut.

Anonymkode: e5416...1e0

Ikea har garderobeløsning for walk in, vi har Pax og de er kjempehøye (jeg må ha en liten stige for å rekke opp øverst). De ser veldig eksklusive ut til å være Ikea og. Er generelt ikke glad i Ikea, og har ikke noe annet fra Ikea i hus, men anbefaler virkelig Pax 😊

TS: walk in closet er helt utrolig herlig å ha! Vi har brukt det som opprinnelig er et soverom til vårt, og den dagen vi (kanskje) må ta det ned kommer det til å bli et savn. Heldigvis har vi kjempestort hovedsoverom så blir ikke problem å ha skap der, men blir trist å fylle de store, fine veggene med skap i fremtiden. 

Anonymkode: e92f9...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke et must, men definitivt et stort pluss.

Vårt er på 8 kvadrat. Vi har høyt under taket og spesialbestilte derfor skapene. Har hatt Pax tidligere og synes det var helt ok, men ingen tvil om at du får bedre kvalitet om du betaler litt mer. 

Jeg synes skapdører er mest i veien og har derfor åpne skap. Vi hadde skapdører i forrige bolig, og da la det seg mye støv på innsiden av dørene og i listene på gulvet. Nå har vi gulvteppe, og det virker som om støvet legger seg der. Merker ingenting på klærne. 

Et par tips: 

Vi henger både bukser, t-skjorter og topper i tillegg til det opplagte (jakker, skjorter, kjoler ...). Praktisk og mye rimeligere enn å ha massevis av skuffer. 

Vi tenker kapselgarderobe-prinsipp (har ikke alle klærne framme samtidig) selv om det er plass til mye mer. Det gir bedre oversikt, klærne får luft rundt seg og det ser ryddigere og triveligere ut. Vi pakker ned det vi ikke bruker akkurat nå i fine bokser som vi har øverst i skapet (og i klesposer i boden).  

Anonymkode: 9223c...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.3.2023 den 16.36):

Kommer an på hvor mye og langt skapet pleier å vandre.

Anonymkode: d529e...718

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, vi har vitset nok om ts sin feil med å kalle det for "walking" og ikke "walk in" closet nå. Så nå kan vi vel gå tilbake til temaet, selv om hovedinnlegget er et par år gammelt nå...?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig syns jeg at om man har plass så er det et «must» 

Jeg er ikke en person som er opptatt av klær og sko og shopper veldig lite, men jeg syns det er deilig med god plass og orden 😅

Jeg har ikke et walk-in closet selv, men det er drømmen. Har et soverom som skal gjøres om til gjesterom, så vurderer å gjøre det om til et delvis walk-in closet også

Anonymkode: c31c7...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...