Gå til innhold

Er walking closet et «must have»?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Driver å styrer med ny rominndeling i leiligheta våres, og lurer på om vi bør prioritere eget klesrom? Tenker rundt seks kvadrat.

Ville du hatt walking closet, eller ville du hatt større soverom? 

Anonymkode: 61bb2...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Walkin closet, trenger vel nesten ikke noe mer på soverom enn senga. Hater å bare stirre inn i kjipe skap. Så hvis man har plass så er fancy walk in bedre. Men ikke med ikea skap (de er for lave i høyden) også må det være plass bygd/ så den utnytter all plassen den kan, ellers ser det billig ut.

Anonymkode: e5416...1e0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Walking closet»? Ser det for meg...

Hvis du mener walk-in closet synes jeg at det kommer helt an på størrelsen på soverommet og leiligheten. Synes ofte at det virker litt malplassert i små Oslo-leiligheter på 25-40 kvadrat.

Og har dere egentlig behov for så mye skapplass?

I min egen leilighet ville jeg heller hatt større soverom en walk-in closet. Men det er min leilighet, og mine behov.

Anonymkode: e84b5...c75

  • Liker 23
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det et must, gitt man har plassen. 

Fordelene er at man får god oversikt, og lettere bruker det man har. Man slipper støv og rot på soverommet. Og at vi ikke forstyrrer hverandre om vi ikke står opp samtidig. 

Det kommer nok også an på hva man har. Jeg diskuterte med ei venninne som bruker hvitt på jobb, og har en mye mer begrenset garderobe enn meg som må kle meg pent på jobb, og også har en interesse for vesker og fine plagg. Hun så ikke behovet.

Anonymkode: 6f183...c44

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bygger hus nå, og prioriterer walk-in-closet. Om IKEA Pax er for lavt kommer an på takhøyden deres. Høyden på skapene er 235, og passer derfor inn med standardhøyden 240. Har man 270, er det finere om man plassbygger, men man kan ev. sette bokser til oppbevaring på toppen også. 

Walk-in-closet er et must for oss siden mannen min drar på jobb klokken sju, og noen ganger vil han trene en time eller to før det. I vårt nåværende hus har vi flyttet alt av klesskap ut i gangen for å unngå klesskift på soverommet. Da kan man fint la den andre sove videre. I tillegg blir det mindre støv og fukt, og soverommet forbeholdes soving (og sex). 

Anonymkode: 36273...944

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har plass - praktisk, men ikke et must.

Hvis soverommet blir for trangt at du knapt har plass å gå rundt sengen, kanskje droppe det. 

Det spørs hvor stor leiligheten er og hvor stort rommet er fra før. Jeg mistrives i veldig små rom, så for meg ville det vært uaktuelt å ha bare sengen og knapt plass å gå rundt den. Jeg er vant til større rom, så i utgangspunktet er f.eks. 9kvm for lite til hovedsoverom, men sånn passe til barnerom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et must. Et skap som går rundt og plasserer seg der en vil, er meget praktisk.

Hvor bestiller jeg dette?

Anonymkode: d529e...718

  • Liker 39
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke noe behov for det. Men kommer nok litt an på hvor interessert i klær man er. Hadde jeg hatt all verdens av plass ville jeg nok hatt det, med tanke på senere salg, og at det ser fint ut. Men med min levemåte fungerer klesskap på soverommet helt ypperlig. 

Anonymkode: 857b1...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

 

Ville du hatt walking closet, eller ville du hatt større soverom? 

Anonymkode: 61bb2...0bb

Huset jeg bor i har avsatt plass til et "kleskott/walk-in closet", men det er så upraktisk utformet med skråtak/knevegger at jeg ville foretrukket at det var innlemmet i soverommet i stedet for.  Nå er det hverken fugl eller fisk.
 

Med bare 6 m2 til rådighet (som er det samme som jeg har) er du totalt avhengig av at du får utnyttet plassen maksimalt med en spesialtilpasset oppbevaringsløsning for at det skal bli bra.

 

 

Anonymkode: d9d50...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Driver å styrer med ny rominndeling i leiligheta våres, og lurer på om vi bør prioritere eget klesrom? Tenker rundt seks kvadrat.

Ville du hatt walking closet, eller ville du hatt større soverom? 

Anonymkode: 61bb2...0bb

Det heter walk in closet.

Endret av Adrenalina1
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ofte mange leiligheter og hus har en god romløsning, der det er et «walk-in closet» som fører til et bad. Fin flyt synes jeg det gir 😄

Er det nødvendig? Nei, finnes mange gode og fine skap. Men det gir det lille ekstra 😄

Anonymkode: 104a1...395

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Et must. Et skap som går rundt og plasserer seg der en vil, er meget praktisk.

Hvor bestiller jeg dette?

Anonymkode: d529e...718

Mulig jeg er alt for overtrøtt men.. Haha!! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ringhalelemur

Et must have? Nei, det tenker jeg ikke at det er. Man lever jo helt fint med et vanlig klesskap. 

Jeg synes at det er veldig deilig med et walk-in, men det står ikke øverst på lista over hva som er viktig i et hus, for å si det sånn.                           

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det kommer an på størrelsen på leiligheten, som andre sa. Hvis det er mindre leilighet, villle jeg klart foretrukket ekstra soverom, kontorplass eller til og med en fullverdig innebod, fremfor walk-in-closet. Er det derimot et hus på 250 kvadrat, joda, hvorfor ikke, kjekt med walk-in istedenfor klesskap, oversiktlig og masse plass.

Anonymkode: 4a529...d87

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så imponert over walk in. Blir veldig støvete på det rommet når klærne henger åpent. 

Anonymkode: 82c56...688

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kaffefilter

Jeg har lenge tenkt at walk in closet er et must, men jeg har sett at plassbygde klesskap som går til taket og er malt er mye penere. Så jeg hadde absolutt valgt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i enebolig og har det på master bedroom. Egentlig er soverommet vårt litt lite, men vi har et lite rom på 5-6 kvm mellom soverommet og badet vårt. Og det er veldig praktisk, og som noen sier, det at man går inn dit for å skifte sånn at den som sover ikke blir forstyrret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Et must. Et skap som går rundt og plasserer seg der en vil, er meget praktisk.

Hvor bestiller jeg dette?

Anonymkode: d529e...718

Discworld. Det er en reisekiste, ikke et skap da. Men du får alltid ut rene klær og hva du trenger, selv om du ikke har lagt det der. Den fungerer også som bodyguard, og spiser de som angriper deg. Og det blir ikke noen rester igjen i kista - de bare forsvinner. Meget praktisk.

the-luggage.jpg

Endret av ops2
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...