Gå til innhold

Er walking closet et «must have»?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeffe skrev (19 minutter siden):

Det heter walk-in klosett 

😂👍🚽😂

Anonymkode: d7375...653

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg er ikke så imponert over walk in. Blir veldig støvete på det rommet når klærne henger åpent. 

Anonymkode: 82c56...688

Jeg er enig med deg. Vi har walk-in-closet, men jeg synes det støver mye. De fineste klærne som brukes sjelden er nå hengt i lukket skap.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for. Vi har ikke klesskap på soverommet, noe som er genialt når vi jobber til ulike tider. Slipper å vekke hverandre når vi leter etter klær. I tillegg slipper vi stygg skyvedørsgarderobe på soverommet, som i stedet blir forbeholdt soving og sex.

Anonymkode: a489b...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg syns det er et minus. Jeg er minimalist, og har en ganske liten garderobe, så for meg hadde det vært dårlig utnyttet plass. Jeg hadde gjort det om til noe mer nyttig for meg :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perleugla skrev (2 timer siden):

Jeg er enig med deg. Vi har walk-in-closet, men jeg synes det støver mye. De fineste klærne som brukes sjelden er nå hengt i lukket skap.

Nettopp, dressen til mannen min så ikke ut, og flere av finkjolene mine var nedstøvet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg synes ofte mange leiligheter og hus har en god romløsning, der det er et «walk-in closet» som fører til et bad. Fin flyt synes jeg det gir 😄

Er det nødvendig? Nei, finnes mange gode og fine skap. Men det gir det lille ekstra 😄

Anonymkode: 104a1...395

Det er veldig praktisk med en slik løsning - walk-in mellom soverom og bad :) 

Jeg var på besøk i et hus hvor de hadde designet det slik - hovedsoverommet hadde 2 dører - 1 til walk-in og 1 til gangen. Fra walk-in gikk man rett på et stort bad som også hadde 2 dører hvor den andre døra gikk til gangen. Men det var store rom og da funket det bra. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, AnonymBruker said:

Nettopp, dressen til mannen min så ikke ut, og flere av finkjolene mine var nedstøvet.

Men klær som brukes bare et par ganger i året, kan henge i en pose? 🤔 jeg har ikke walk in, men jeg har et åpent skap på soverommet, og jeg opplever da ikke spesielt problem med støv.. 

Anonymkode: 4a529...d87

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er deilig å ha. Men en må bruke klesposer på de plaggene som en ikke bruker så ofte, men det har jeg også gjort i vanlige garderober. Det eneste jeg skulle ønske med vår walk-in var at den var litt større. 

Anonymkode: 31476...56e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne hatt det, jeg har ganske mye klær og overfylte skap og litt mer lagringsplass og oversikt hadde vært kjekt. Men ikke for enhver pris - det kommer an på hvor lite soverommet blir. Det skal være plass til å røre seg der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Men klær som brukes bare et par ganger i året, kan henge i en pose? 🤔 jeg har ikke walk in, men jeg har et åpent skap på soverommet, og jeg opplever da ikke spesielt problem med støv.. 

Anonymkode: 4a529...d87

Ja, det KAN det, men i et vanlig skap med dør vil det ikke trenge det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Bunader, smoking og gallakjoler henger selvfølgelig i poser. Uavhengig av om de er i en åpen eller lukket garderobe. 

Anonymkode: 6f183...c44

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvordan det blir støvete. Vi har en åpen garderobeløsning nå, og enkelte plagg har hengt i skapet ubrukt i tre år, og ingenting har støv på seg.. Kommer støvet av dårlig ventilasjon, kanskje?

Uansett kan man jo ha dører også på walk-in-closet. Jeg har sett flere som har en høy og smal avdeling med glassdør til penere tøy. 

Anonymkode: 36273...944

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt hvordan det blir støvete. Vi har en åpen garderobeløsning nå, og enkelte plagg har hengt i skapet ubrukt i tre år, og ingenting har støv på seg.. Kommer støvet av dårlig ventilasjon, kanskje?

Uansett kan man jo ha dører også på walk-in-closet. Jeg har sett flere som har en høy og smal avdeling med glassdør til penere tøy. 

Anonymkode: 36273...944

Heit nytt hus fra 2018, så tipp topp ventilasjon, men det blir ekstremt støvete av klær som henger åpent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Niek79

Her i huset har vi ett walk in closet hver på hver vår side av sengen. Hvordan kan folk leve uten walk-in closet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Heit nytt hus fra 2018, så tipp topp ventilasjon, men det blir ekstremt støvete av klær som henger åpent.

Jeg har aldri opplevd det. 

Støvet kommer vel fra klærne, man har sjeldent andre tekstiler i garderoben, så jeg ser ikke hvordan det kan støve mer i en åpen enn i en lukket løsning? 

Nå brettes klær på vaskerommet, og legges/henges så rett inn i garderoben. Mulig der du gjør feil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har aldri opplevd det. 

Støvet kommer vel fra klærne, man har sjeldent andre tekstiler i garderoben, så jeg ser ikke hvordan det kan støve mer i en åpen enn i en lukket løsning? 

Nå brettes klær på vaskerommet, og legges/henges så rett inn i garderoben. Mulig der du gjør feil? 

Støvet som er i rommet fester seg til klærne i steden for å falle ned på gulvet (hvor det jo blir vasket jevnlig). Klær som henger er verst ja, for de har størst flate å feste seg på. Er ganske logisk.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Elsker det, hater lukkede skap. Nå har vi det som en del av soverommet, i huset vi bygger blir det eget rom. Jeg har veldig mye klær og med åpen løsning er det mye mer oversiktelig og jeg bruker dermed alt. Støv har aldri vært noe problem. Er det noe som henger der så lenge at det rekker å støve ned går det i boksen til Røde Kors. Penkjoler og dresser er i poser eller eget skap.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hatt walk-in om jeg kunne!

Årsaken er at jeg har mye klær og trenger mer plass til dem. Fordelen med walk in er bedre oversikt over det jeg eier, jeg skulle gjerne hengt opp mer klær, og hatt sko og vesker synlig. Mye lettere å sette sammen et antrekk, noe klær blir brukt mindre nå rett og slett fordi de ligger nederst i skuffen. Ville også om mulig hatt helfigurspeil fra begge sider og tøydamper der inne. 

Jeg har åpne skap nå, og det støver noe, men aldri opplevd at selve plaggene blir dekket av støv! Mer at jeg ser det er den delen av leiligheten hvor hybelkaniner på gulvet produseres kjappest. Bare å la robotstøvsugeren ta en runde det da.

Jeg kommer til å oppgradere og flytte til noe større snart, og da er walk-in et must for meg.

Anonymkode: 9fd37...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Større soverom!!! Her vi bor nå har vi ikke et stort nok soverom, og det merkes. Man faller liksom ikke til ro med at dette blir det siste stedet man bor på, ergo føles det heller aldri helt som et hjem, delvis på grunn av det.

Anonymkode: 46d22...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det ikke et must. Kommer an på hvor prioriteringene dine er. Jeg hadde walk-in i forrige hus, men etter skillsmissen så har jeg downsizet. Å ha et vanlig klesskap tvinger meg til å begrense kleskjøp. 

Jeg er langt lykkeligere som minimalist. 

Anonymkode: 85f30...dbe

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...