Gå til innhold

Meningen med å leve...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Midt i livet... to barn, gift... Men utslitt mentalt. 

Meningen med livet er rent biologisk og fysiologisk å reprodusere,  det har jeg gjort.  Har verdens beste barn. Jente på 8 og gutt på 4. Men tidsklemma... ektefelle... stress, psyke, fedme... hva skal jeg gjøre? Livet er rutine,bare MÅ må må må....og når halvparten av alt "må" er gjort, er jeg utslitt. Er dette selve meningen med livet? Har noen tips til hvordan jeg kan snu? Våkner hver sag med vanskelige tanker. Har alt (mann, barn, hus, bil) men er så tom og lei av livet...

Anonymkode: 01b5e...010

Anonymkode: 8ad3a...a20

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres egentlig ut som det du trenger er en pause. Jeg forstår at det ikke bare er å ta seg en pause når man har familie. Men hør om du kan få familie (f.eks barnas besteforeldre) til å passe dem 1-2 uker i ferien slik at du kan få litt egentid. Og reis gjerne bort litt av den tiden med eller uten mann slik at du slipper å gjøre husarbeid og slikt.

Deretter bør du vurdere å skaffe deg en psykolog, eller i hvert fall finne noen å snakke med. Det blir ofte bedre når man får snakket om det. Det er veldig viktig å ikke holde alt inne

Prøv også å finne deg en hobby eller en aktivitet som du gjør kun fordi du synes den er gøy. Noe som du gjøre litt hver dag som du kan se frem til. Det kan være å lese gode bøker, strikke, gå på tur, lære et språk, se en episode av en tv-serie. Det kan være hva som helst, men som gir deg glede.

Og det blir bedre når barna blir eldre.

Jeg har troen på deg❤️

Anonymkode: e706a...75a

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

En hobby, noe lystbetont, med eller uten ektefelle. Alt fra å gå tur med en hund, gå på soppkurs, lære plantefarging, gitarkurs, spille sjakk eller ta et kurs i fransk.  Håndarbeide, lær å sy fine klær. Alt som kan avspore triste tanker.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Midt i livet... to barn, gift... Men utslitt mentalt. 

Meningen med livet er rent biologisk og fysiologisk å reprodusere,  det har jeg gjort.  Har verdens beste barn. Jente på 8 og gutt på 4. Men tidsklemma... ektefelle... stress, psyke, fedme... hva skal jeg gjøre? Livet er rutine,bare MÅ må må må....og når halvparten av alt "må" er gjort, er jeg utslitt. Er dette selve meningen med livet? Har noen tips til hvordan jeg kan snu? Våkner hver sag med vanskelige tanker. Har alt (mann, barn, hus, bil) men er så tom og lei av livet...

Anonymkode: 01b5e...010

Anonymkode: 8ad3a...a20

Er du deprimert? Utbrent?  Bestill time hos fastlegen, få hjelp. Lykke til 😍

Anonymkode: 8afa1...8e3

AnonymBruker
Skrevet

dette er vel ingen trøst for deg i din situasjon TS, men likevel:

Det å være komplett uten forpliktelser er heller ikke den store lykken.

Jeg har hverken mann eller barn. Jeg har ingenting jeg . Jeg kan bruke all tid og energi på meningsløse ting. Jobben har mening i kraft av å være noe jeg har å gjøre hver dag, men det jeg faktisk gjør der bidrar ikke på noen måte å gjøre verden til noe bedre sted å være.

Det føles noen ganger også ufattelig tomt. 

Anonymkode: 7bb9a...55f

AnonymBruker
Skrevet

Du høres deprimert ut. Tror kanskje en tur til fastlegen er på sin plass ❤️

Anonymkode: 85408...2b3

AnonymBruker
Skrevet

Meningen med livet er noe man må finne ut av innerst inne. Det handler ikke kun om å produsere barn, men også oppdra de. For å kunne oppdra de på en god måte må du fungere og ha det godt. Det er uhyre viktig at du tar vare på deg selv. 

Har du for høye krav til deg selv? Kan du senke kravene og få mer tid til ting som gir deg glede? 

Jeg har senket kravene til meg selv og de rundt igjennom terapi og hjelp av fvk. Jeg må ha egentid hvor jeg tar meg et bad, trener, hobby eller går tur med venner uten barn. Jeg finner også på morsomme ting med barna.

Jeg la om kostholdet for å få mer energi. Kan la rote flyte litt. Noen dager lager vi ikke middag, men spiser annen mat eller lar barna lage middag. Barna kan også hjelpe til hjemme for å avlaste litt. Rydd vekk og selg ting dere ikke bruker, ta med barna på dette. Å komme seg ut i naturen hjelper også på og gøy for barna. 

Det er masse man kan gjøre for å snu situasjonen. Men synes du det er for vanskelig på egenhånd så oppsøk hjelp ❤️

Anonymkode: fb5bc...cf4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...