AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #1 Del Skrevet 12. juni 2021 Hei, jeg har lest det er viktig å dusje etter trening. Men jegr leser også at det er viktig å ikke dusje for ofte med såpe og sjamp, da kan huden bli irritert. Jeg er avhengig av å dusje hver morgen, etter en natt med svette. Så hvis jeg tenkt å trene på dagen, burde jeg da dusje både når jeg står opp og etter trening. Det blir mye klesskift. Eller droppe morgendusjen? Men da er jeg vel uhygienisk som kommer skitten på treningssenteret? Hva synes dere? Anonymkode: 80e25...db1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
?mynonA Skrevet 12. juni 2021 #2 Del Skrevet 12. juni 2021 Skal du trene senere på dagen så dropper du morgendusjen eller bare dusjer uten såpe på morgenen. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men da er jeg vel uhygienisk som kommer skitten på treningssenteret? Absolutt ingen bryr seg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #3 Del Skrevet 12. juni 2021 Du kan jo droppe dusjen om morgenen og ta en liten kattevask med bare vann og klut istedet? Anonymkode: 7c869...be3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #4 Del Skrevet 12. juni 2021 Kattevask på morgenen. Hvis du svetter så fælt på natta burde du ta deg en tur til legen TS. Anonymkode: 798a5...fda 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooey Skrevet 12. juni 2021 #5 Del Skrevet 12. juni 2021 Når trener du vanligvis? Og er du på jobb i mellomtiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #6 Del Skrevet 12. juni 2021 Jeg dusjer også alltid på morgenen, spesielt på sommeren. Og å dusje etter trening er uungåelig. Bruk mild såpe - ikke noe problem. Jeg vasker bare håret etter trening, da, dvs 3-4 ganger i uken. Anonymkode: 54116...d32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #7 Del Skrevet 12. juni 2021 Jeg tar en kattevask på morningen hvis jeg skal trene senere på dagen. Våtservietter eller en klut funker helt fint. Hender jeg gjør dette på fridager jeg bare har planer om å sulle rundt hjemme også. Anonymkode: 6eefd...36e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #8 Del Skrevet 13. juni 2021 Jeg dusjer både morgen, og etter trening 5-6 ganger i uka, med såpe. Hårvask to ganger i uka (løper ute, lite svette i hodebunn). Innimellom blir det en kveldsdusj også, om det er varmt, eller jeg er aktiv. Har ikke sart hud, har aldri hatt problemer. Anonymkode: e77d8...421 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bingeline Skrevet 15. juni 2021 #9 Del Skrevet 15. juni 2021 Du treng ikkje å bruke såpe på kroppen, anna enn under armane og på føtene. Sveitte er berre saltvatn, det held å skylje det vekk. Men også vatn tørkar ut kroppen, så eg ville nok tilrådd klutvask om morgonen og ein dusj etter trening. Det går også an å vurdere om du treng å vaske håret i det heile, ofte held det å skylje det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #10 Del Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 13.6.2021 den 1.48): Jeg tar en kattevask på morningen hvis jeg skal trene senere på dagen. Våtservietter eller en klut funker helt fint. Hender jeg gjør dette på fridager jeg bare har planer om å sulle rundt hjemme også. Anonymkode: 6eefd...36e Det er så nasty 🤐 Anonymkode: 0bf98...0ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 15. juni 2021 #11 Del Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er så nasty 🤐 Anonymkode: 0bf98...0ad Da tror jeg du har et misforstått forhold til kropp og hygiene. Det er ikke nødvendig å dusje hver dag. Det er ikke det beste for hud og hår. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Equinox Skrevet 15. juni 2021 #12 Del Skrevet 15. juni 2021 Jeg dusjer alltid før jeg trener som jeg gjør å morgenen, da tar jeg full kroppsvask (utenom håret som jeg vasker to ganger i uken), dette fordi man bør være helt ren når man starter å trene dersom man trener på senter med andre. Fersk svette er ikke noe problem når man er nydusjet men fersk svette blandet med en uren kropp lukter hest. Etter trening går jeg rett hjem og tar en dusj med minimalt med såpe. Det er greit for meg å dusje bort den ferske svetten uten altfor mye såpe, ikke alltid jeg bruker det heller da rett etter trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #13 Del Skrevet 15. juni 2021 Huden KAN bli irritert. Men den blir jo som oftest ikke det? Dusj og smør med fuktighetskrem om du blir tørr. Ikke verre. Anonymkode: 5d320...7bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #14 Del Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Huden KAN bli irritert. Men den blir jo som oftest ikke det? Dusj og smør med fuktighetskrem om du blir tørr. Ikke verre. Anonymkode: 5d320...7bb Nettopp. Jeg har en hud som tåler parfymert såpe 2-3 ganger om dagen, og bruker aldri fuktighetskrem. Mannen får lett eksem og tørr hud, han utsetter derfor dusjen til etter trening, bruker såpe for sart hud og mild krem. Det er ikke slik at noe er riktig eller feil for alle. Blir derfor mektig lei av at alle slike tråder ender i en diskusjon om hva som er "rett". Anonymkode: e77d8...421 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #15 Del Skrevet 15. juni 2021 Jeg dusjer hver kveld pga pollen. Må ta håret også. Også dusjer jeg før jeg evt skal noe spes på jobb eller ellers. Anonymkode: cc516...78a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tamsi Skrevet 15. juni 2021 #16 Del Skrevet 15. juni 2021 Å dusje FØR trening er sykelig i mine øyne. Jeg dusjer etter, men tar håret ca annenhver gang bare. Dager jeg ikke har trent dusjer jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #17 Del Skrevet 15. juni 2021 Tamsi skrev (2 minutter siden): Å dusje FØR trening er sykelig i mine øyne. Jeg dusjer etter, men tar håret ca annenhver gang bare. Dager jeg ikke har trent dusjer jeg ikke. Sykelig, faktisk. Den var drøy. Jeg liker å vaske av meg natten, jeg liker å vaske meg etter et toalettbesøk. Nødvendig - nei. Men jeg liker det, så hvorfor ikke? Anonymkode: e77d8...421 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Candiru Skrevet 15. juni 2021 #18 Del Skrevet 15. juni 2021 Jeg hadde droppa morgendusjen. For å skåne huden kan du passe på å ikke dusje i for varmt vann, og bare ta såpe / intimvask på de mest strategiske stedene. Håret kan skylles i kun vann mellom hårvaskene, evt bruke tørrshampo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #19 Del Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 15.6.2021 den 13.55): Det er så nasty 🤐 Anonymkode: 0bf98...0ad Det er jo ikke det. «Nasty» kan det være dersom man ikke vasker seg i det hele tatt. Klut om morgenen holder i massevis om man har normal hygiene og er frisk ellers. Anonymkode: f6533...36e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå