Gå til innhold

Kvalifiserer denne magen til bukplastikk med refusjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok stor bukplastikk og betalte selv. I likhet med deg, hadde jeg fått 4 barn, og opplevde at magen var "ødelagt".  Jeg er lita og slank og viste meg ikke i bikini. Det er en ganske stor operasjon, men jeg har aldri angret et sekund. Eneste måtte være at jeg ikke gjorde det 10 år før, men som småbarnsmor hadde jeg ikke råd. Magen ble kjempefin. Virkelig verdt hver krone. 

Jeg synest det er en arrogant holdning enkelte har i denne tråden.  Det er klart man skal være glad for å være frisk og rask, men det utelukker ikke at det må være lov å fikse på ting som går ut over livskvaliteten. 

Anonymkode: 4bea8...c75

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette gjelder ikke TS da, for TS er jo slank.  Men hva med de som er overvektig før graviditet? Vil de likevel få dekket bukplastikk dersom de får hengemage? Tenker i forhold til at de da må ha vært full klar over at overvekt + graviditet lett kan føre til hengemage. Og egentlig kanskje burde gått ned før graviditet. 

Jeg lurer på hvis menn hadde vært gravide om vi da hadde hatt så innsnevrete regler når det gjelder operasjoner pga. graviditet eller annet som har med kvinnekroppen å gjøre. 

Nå vet jeg ikke hva din mann tenker om dette, TS, men han kan vel bidra litt til sparing også? Det er jo du som har gått gjennom graviditetene og din kropp som forandres. 

Anonymkode: ac2b8...5dd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette gjelder ikke TS da, for TS er jo slank.  Men hva med de som er overvektig før graviditet? Vil de likevel få dekket bukplastikk dersom de får hengemage? Tenker i forhold til at de da må ha vært full klar over at overvekt + graviditet lett kan føre til hengemage. Og egentlig kanskje burde gått ned før graviditet. 

Jeg lurer på hvis menn hadde vært gravide om vi da hadde hatt så innsnevrete regler når det gjelder operasjoner pga. graviditet eller annet som har med kvinnekroppen å gjøre. 

Nå vet jeg ikke hva din mann tenker om dette, TS, men han kan vel bidra litt til sparing også? Det er jo du som har gått gjennom graviditetene og din kropp som forandres. 

Anonymkode: ac2b8...5dd

Det er krav om BMI under 27 for å få det dekket og spiller ingen rolle om henget er skapt av overvekt eller graviditet.

Anonymkode: 3c2fb...303

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke lest alt, men det må da være lønnsomt for den norske stat å ha mødre som er fornøyde med kroppen sin. Tross alt må man være med barna i svømmehallen og syden.

Anonymkode: e0f24...3f3

AnonymBruker
Skrevet
flusa skrev (På 15.6.2021 den 12.53):

Om det plager deg mye psykisk, vil du nok få det dekket.

det er ikke noe du kan gjøre for å stramme opp huden selv.

Så jeg ville tatt en prat med fastlege, og fått han til å sende en henvisning.

Dersom man får avslag i første omgang, er det også mulig å klage på dette.

Jeg har gått ned litt i vekt og fått veldig flat rumpe og det plager meg psykisk, tror du jeg får dekket rumpeoperasjon?

Anonymkode: 8c2ff...60e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...