Gå til innhold

Hvorfor blir tynne damer slut-shamet?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Overskriften sier seg selv. Men jeg forstår ikke hvorfor tynne og veltrente damer blir slut-shamet, mens feite damer kalles modige. Og dette har jeg hørt i flere anledninger. St kvinner takker ned på tynne damer, men hykler feite damer opp. Jeg skjønner ikke hvorfor? Kroppen til noen sier mye om deres helse, og forstår ikke hvorfor man skal rakke ned istedenfor å la de gå frem som gode eksempler 

Anonymkode: 6f6b4...d23

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hyller^

Anonymkode: 6f6b4...d23

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo bare tull. Hele premisset i tråden er feil.

Anonymkode: bbf05...d51

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hææ? 😄 

Anonymkode: bc05a...d80

• Liker 4
Skrevet

Jeg er ish feit. Hvis noen hadde kalt meg modig for å ha sex så ville jeg blitt ganske rasende. Det har jeg heldigvis aldri opplevd, men har blitt kalt hore, løs og alt mulig slikt på grunn av antall sexpartnere. Jeg opplever ikke at det handler om størrelse på kroppen hvordan man blir behandlet mtp antall sexpartnere.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg verken opplevd eller observert. Om det er noe riktig tror jeg det handler mer om klesstil, oppførsel og Bombo utseende (falske øyevipper, løshår og lignende).

Anonymkode: b4f97...026

• Liker 3
Skrevet

Dette tror jeg ikke at stemmer. Tynne damer generelt blir ikke slutshamet. Men hvem er det du egentlig mener at holde på med denne slutshamingen egentlig? Menn? Eldre kvinner? Overvektige? Samfunnet? Slekten? ...

Så du oppretter en tråd med fatshaming av overvektige for å sette fokus på slutshaming av tynne damer? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har vært tynn i oppveksten, og nå er jeg normalvektig/slank. Jeg har aldri blitt slut-shamet, men har fått tåle ting som "du må spise mer, du knekker jo snart!" etc hele livet. Av folk som er overvektige. Syns det er ubehagelig og unødvendig å få så mye kommentarer på en frisk og sunn kropp. Jeg har aldri kommentert andres kropper, verken overvektige eller tynne. Det er så feil.

Anonymkode: 27ae2...f81

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange "overvektige kvinner"-tråder har det egentlig vært denne uka? Er det ikke snart tomt for konstruerte problemstillinger?

Anonymkode: 88caf...f87

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Kålfrid skrev (6 minutter siden):

Dette tror jeg ikke at stemmer. Tynne damer generelt blir ikke slutshamet. Men hvem er det du egentlig mener at holde på med denne slutshamingen egentlig? Menn? Eldre kvinner? Overvektige? Samfunnet? Slekten? ...

Så du oppretter en tråd med fatshaming av overvektige for å sette fokus på slutshaming av tynne damer? 

Ja jeg synes ts bør utdype hva hen mener. For det ser jo ut som en god suppe av mye fordommer og tull.

Anonymkode: bc05a...d80

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er som med krabbene i bøtta: Med en gang en av dem er i ferd med å klatre ut av den, drar de andre krabbene den ned i bøtta igjen.

Damer som ser bra ut blir slut-shamet av tjukke damer fordi de er bedre enn dem.

Anonymkode: 90c77...55c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er som med krabbene i bøtta: Med en gang en av dem er i ferd med å klatre ut av den, drar de andre krabbene den ned i bøtta igjen.

Damer som ser bra ut blir slut-shamet av tjukke damer fordi de er bedre enn dem.

Litt trist da, at man kan alltids slanke seg. Men at man aldri blir kvitt en dårlig personlighet. Tynn er ikke ensbetydende med god personlighet. 

Anonymkode: 9b843...eb5

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke hørt noe om slutshaming, men statistisk sett har kvinner med smale hofter og lav bmi færre sexpartnere gjennom livet. 

AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke hørt noe om slutshaming, men statistisk sett har kvinner med smale hofter og lav bmi færre sexpartnere gjennom livet. 

Det har jeg ikke lest. Jeg dere ikke bort for at det stemmer for jeg giftet meg ganske ung, så for meg stemmer det ganske bra. (Skal ikke skille meg med det første heller tror jeg).

Anonymkode: b4f97...026

• Liker 1
Skrevet

Slutshaming er galt, uansett om man er tjukk eller tynn. Punktum.

Hvordan står det ellers til med dine holdninger til andre mennesker, TS?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ehhh, du har god fantasi, da. Det skal du ha. Damer blir "slut shamet" på grunn av oppførsel, ikke vekt.

Anonymkode: aa322...526

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned 22 kg og blitt ganske tynn, men ikke opplevd noen form for slut-shaming. Bare mas om at jeg er for tynn, både fra overvektige og normalvektige. Har BMI på 19, så er definitivt tynn men ikke for tynn. 

Anonymkode: 21934...afc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har vært tynn i oppveksten, og nå er jeg normalvektig/slank. Jeg har aldri blitt slut-shamet, men har fått tåle ting som "du må spise mer, du knekker jo snart!" etc hele livet. Av folk som er overvektige. Syns det er ubehagelig og unødvendig å få så mye kommentarer på en frisk og sunn kropp. Jeg har aldri kommentert andres kropper, verken overvektige eller tynne. Det er så feil.

Anonymkode: 27ae2...f81

Er du klar over hvor dum du høres ut? Dette blir som å klage på at man er for rik, eller at man har for mange venner. Jeg har vært slank mesteparten av livet og fått nok tyn for det til at jeg utviklet en spiseforstyrrelse i tenåra. Det er likevel bare blåbær med sukker på i forhold til hva tjukkaser må tåle, hver dag hele livet. Slengbemerkninger når jeg takker nei til kake ler jeg bare av, jeg kan tillate meg så mye mer enn det overvektige kan, og man skal ha hodet ganske langt inn i den magre ræva si for å ikke se sitt eget privilegie på dette området. Kanskje du har en overvektig venn som kan prate litt med deg, og utvide horisonten din litt?

Til TS må jeg si at det er sjeldent jeg kjenner meg så lite igjen i innlegg her på KG. Fatshamingen er sterk i samfunnet, også i dette innlegget. Jeg som tynn kan utfolde meg i langt større grad enn overvektige, både når det gjelder å spise kanelboller i det offentlige rom, gå på stranda i bikini og ha et aktivt sexliv. 9 av 10 klassiske slutshaming vitser/munnhell går på overvektige damer. "Det er best å ligge med tjukke damer, for de knuller som hver gang er den siste" vi har alle hørt dem, og jeg skal ikke kommer med flere eksempler, for det er så jævla ufint. Utfordrer dere heller til å legge frem noe lignende, som går på tynne damer. 

Anonymkode: 8770a...898

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...