Gå til innhold

Seponering av medisiner

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

jeg har de siste månedene trappet kraftig ned på quetiapin/seroquel. I samråd med psykiater selvfølgelig. Og nå etter siste nedtrapping (fjernet kun 25mg) har jeg blitt så utrolig følsom. Jeg har gått på pillene siden 2016, var oppe i 800mg på det høyeste og nå er jeg på 100mg.

Har vært veldig «flat» i følelsesregisteret siden jeg begynte på de og nå kommer alt i full styrke tilbake og jeg aner ikke hvordan jeg skal håndtere det. Jeg blir irritert, sur og har konstant en klump i halsen og tårer som kommer for ingenting. Jeg er sliten, sliter med søvn, ekstrem angst for alt med medfølgende symptomer som kun kan stoppes med beroligende medisiner og helt fullstendig tappet for energi. Tror rett og slett jeg er på vei inn i en ordentlig depresjon og det vil jeg åpenbart ikke. 
Er det noen som har opplevd det samme og har noen tips? Jeg får ikke kontakt med psykiateren nå i helgen og jeg ville ikke bare øke dosen igjen uten å vite om det er lurt.

Anonymkode: 5f432...3ca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

Anonymkode: 5f432...3ca

AnonymBruker
Skrevet

Om du er på nedtrapping er det normalt å oppleve sånne symptomer og selv om det er vanskelig må du prøve å stå i det. Det vil gå over.

Det er ikke lurt å trappe opp igjen, da tar det lenger tid med nedtrapping og det kan gi sterkere reaksjoner.

Anonymkode: b08ad...5f8

AnonymBruker
Skrevet

Ring legevakt om spørsmål. Du skal aldri kjøre ned eller opptrapping uten legeoppfølging. Og selvsagt får du symptomer om du skal trappe ned på avhengighetsskapende medisiner. 

Anonymkode: 3891d...acc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...