Gå til innhold

Hue appen ødelagt av update; alternative for husstyring via Android?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For to uker siden la jeg merke til en endring i strømforbruket her i huset i tibber-appen. Forbruket er 30% opp og storforbrukere kommer på tilfeldig. Nå forstår jeg at det er Hue-appen...alle rutiner er borte, huset mitt er plutselig uten automatisk strømstyring. Appen er fullstendig ubrukelig nå. Jeg ser at nettet koker over av sinte folk, men jeg har ikke funnet et entydig og godt alternativ...hvilken app kan jeg bruke for å styre den samme hardwaren? Er litt lost her, og grundig forbanna på Philips Hue. For en gjeng med idioter som gjør slike endringer uten forvarsel og tydeligvis uten testing!

Anonymkode: bf049...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du sikker på at appen er koblet til huset ditt?

Jeg har Hue og alle rutinene er beholdt da den ble oppdatert. Du må bare sveipe til høyre for å se alle scenenene (både dine og de fra Hue). 

Rutiner heter nå automatiseringer i Hue. Hvis dine er borte derfra, så er det sikkert et edge case og en bug. 

Men jeg nekter å tro lyspærene dine står for 30% økning i strømforbruket. Da har du dekorert alle husets vegger med LED-pærer. En enkelt Hue G10-pære koster deg ca 15 øre dersom den står på hele døgnet. Eller 52 kroner dersom den står på kontinuerlig et helt år ... Og det er worst case hvor strømmen koster i gjennomsnitt 1 krone hele året.

Anonymkode: 23124...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er særlig vvb'en, som står på en 3650W smartplug, som står for forbruksøkningen. Så at Hue Bridge var offline, derfor ble ikke rutinene hentet inn i automatiseringer. Hue-appen er skyavhengig. Nå fungerer alt.

Anonymkode: bf049...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men jeg nekter å tro lyspærene dine står for 30% økning i strømforbruket.

Samme her. Det høres litt snodig ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok fordi det ikke er lyspærene som står for forbruksøkningen. Som jeg nevnte, styrer jeg bl.a. vvb'en med Hue-appen.

Anonymkode: bf049...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...