Gå til innhold

Katt vil ikke bli kammet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en Main Coon katt som jeg fikk for en mnd siden. Katten var da full av floker så måtte til dyrlegen og han fikk seg en løveklipp. Jeg har ulike kammer og det har begynt å vokse ut litt pels igjen, og jeg kammer han litt så han skal bli vant til det. Men da tar han hånden og kammen min med labbene og begynner å biter og går vekk. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få katten til å bli kammet. Noen forslag?

Anonymkode: 703ce...b06

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjør kammingen til noe positivt ved at katten får godbiter mens du børster 😊

Anonymkode: b2a9d...928

AnonymBruker
Skrevet

Du må bare fortsette å prøve. Et tips er å gjøre det når han er trøtt og kosete. Da tillater de det som regel mer. Her har nok forrige eier ikke vært flink nok og kanskje vært hardhent? Prøve litt og litt innimellom og ikke lenge av gangen så han blir mer og mer vant til det og masse godis når han er flink :)

Anonymkode: 64397...a1c

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg har godbiter som han får litt av, så jeg kan prøve med det når jeg kammer han. Nei kammer han bare en kort stund. 

Anonymkode: 703ce...b06

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir pusene mine en leke med catnip i, mens jeg børster de. Da får jeg rundt 10 minutter hvor de er mer opptatt av å bite i leken og da børster jeg i vei. Verdt å prøve. 

Anonymkode: 96dda...65f

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å kjøpe en hanske med tagger. Mulig den liker kos. Med den

brukte det på en venn sin katt. Den elsket det

Anonymkode: bff93...829

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva med å kjøpe en hanske med tagger. Mulig den liker kos. Med den

brukte det på en venn sin katt. Den elsket det

Anonymkode: bff93...829

Det er den eneste vår pus godtar 😅

Anonymkode: 9bfeb...7a4

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som pusen har lært at kam/børste er negativt. Og at det kanskje basert på tiden han har kjent det ikke stoler fullt på deg. Mengde trening, med positiv forsterkning løser det nok:)

som allerede skrevet, gi godbiter, kam pus når han er trøtt eller dere allerede koser.

la pus lukte på børsten før kamming, avslutt så fort pus begynner å motsette seg det.

Anonymkode: 0d58f...a71

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker
Skrevet

Kam den litt nå og litt da.

Du avbryter når den viser tegn til irritasjon (halen begynner å vifte) og gir den en godbit når du begynner etter at pus har sett kammen og når du avslutter.

Anonymkode: a1f5e...45c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...