AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #1 Skrevet 11. juni 2021 Hei Jeg har i det siste vært en del deprimert, og skal starte på cipralex. Noen som har erfaringer på bivirkninger? Jeg er redd jeg ikke skal føle på noe glede, redd for å ikke kjenne det samme som samboer osv.. takker for svar 😀 Anonymkode: 5aa43...53f 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei Jeg har i det siste vært en del deprimert, og skal starte på cipralex. Noen som har erfaringer på bivirkninger? Jeg er redd jeg ikke skal føle på noe glede, redd for å ikke kjenne det samme som samboer osv.. takker for svar 😀 Anonymkode: 5aa43...53f Som* samboer Anonymkode: 5aa43...53f
Dillan Skrevet 11. juni 2021 #3 Skrevet 11. juni 2021 Vet den fungerer for noen, men min erfaring var dårlig. Følte ikke glede og mistet mye av meg selv.. Du kan jo prøve og så heller be om å få slutte med de hvis de ikke fungerer på en god måte. 2
trøndermann38 Skrevet 11. juni 2021 #4 Skrevet 11. juni 2021 Fikk masse problomer i ettertid som fremdeles plager meg. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #5 Skrevet 11. juni 2021 For meg fungerte det for å komme meg ut av det verste dypet. Den flatet meg ut så jeg ikke ville ta livet mitt og klarte å løfte blikket litt utover og bli mer sosial. Men absolutt bare et hjelpemiddel ved siden av terapi. Tett oppfølging av fastlege. Han ville ikke at jeg skulle gå lenge på det, men som sagt bare komme opp av grøfta. Fikk problemer med å oppnå orgasme. Anonymkode: 0ce69...1d2 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #6 Skrevet 11. juni 2021 Jeg startet på cipralex for snart ett år siden, og det er uten unntak den beste avgjørelsen jeg har tatt. Den hadde pang-effekt(selv om jeg ble forberedt på at det kom til å ta mange uker av legen osv.), og jeg er et nytt menneske rett og slett. Jeg har faktisk livskvalitet og klarer å stå i jobb! Den tok også mye av angst-symptomene mine. Jeg fikk en del bivirkninger i starten; jeg drømte forferdelig mye og livaktig, vanskelig å sove/våknet en del, fikk også problemer med å oppnå orgasme, og en periode med hodepine, men alle disse gikk over etter en del uker. Jeg opplevde også de første ukene meg litt avflatet, hverken lo eller gråt, og det var faktisk deilig Skal mye til før jeg gråter nå, men ellers er jeg meg selv. De bivirkningene jeg har igjen er at jeg er litt glemsk, og det er litt vanskeligere å konsentrere seg i perioder, men jeg tar det over selvskading og suicidalitet når som helst! Jeg er også en del trøtt, men det kan like godt komme av noen andre medisiner jeg tar, begge har dette som bivirkning og startet opp ganske samtidig så jeg vet ikke. En venninne har også gått på cipralex, hun fikk kraftig vektøkning blant annet og måtte slutte. Jeg har også gått litt opp i vekt, så sjekk vekta jevnlig. Husk også at det kan være at du responderer bedre på en annen type, så ikke mist motet om det ikke går med første:) Anonymkode: 1116f...a8e 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #7 Skrevet 11. juni 2021 Hadde ingen effekt overhodet. Anonymkode: 6f6c8...b43 4
Tuttifrutti843950 Skrevet 11. juni 2021 #8 Skrevet 11. juni 2021 Altså det funker en stund med å få deg ut av det verste.. du tenker mindre negativt, gir litt mer faen rett og slett og slipper tankekjør.. gikk på det i 1 år, men sluttet fordi jeg ble bedre og fordi jeg fikk en enorm bivirkning og det var at jeg ikke klarte oppnå orgasme. Verken under sex eller med onani, er kvinne og klarer alltid komme hvis jeg onanerer men ble ekstremt vanskelig og komme når jeg gikk på det.. sjeldent det gikk og når jeg først en sjelden gang kom var det veldig svakt og kortvarig.. så for min del var det ikke verdt å gå på det og leve et liv uten orgasmer 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #9 Skrevet 11. juni 2021 Jeg gikk ned i vekt. Beste slankemiddelet. Utenom det var det ingenting å skryte av. Ble ikke lykkeligere. Anonymkode: a9faf...efd
Polyester Skrevet 11. juni 2021 #10 Skrevet 11. juni 2021 For meg funket det ikke så bra mot depresjon og jeg merket ikke så stor endring. Kanskje var jeg noe roligere, mindre hysterisk og merket nok noe placebo-effekt hvor jeg ble mer sosial. Men det funket helt utmerket mot angst, så hvis du har det er det å anbefale.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #11 Skrevet 11. juni 2021 Jeg skal spørre fagfolk om oppstart av cipralex igjen. Når jeg tenker meg var jeg veldig fornøyd på cipralex. Gikk ned i vekt, null angst, veldig lykkelig. Anonymkode: a9faf...efd
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #12 Skrevet 11. juni 2021 Den utløste min medfødte sykdom, så det var noen skikkelig herk å gå på! Anonymkode: d48b2...4f4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #13 Skrevet 11. juni 2021 Bruker riktignok bare 10 mg (eller er det gram 😅), merker litt vektøkning må etter 6 mnd. Ellers ingen negative bivirkninger. Tar litt lengre tid å få orgasme, men ikke noe sånn voldsomt. Skulle gjerne heller gått NED i vekt da Om det øker endel mer ber jeg nok om bytte. Men foreløpig er det innafor mtp effekten jeg jo har ellers. Anonymkode: e3d28...629
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #14 Skrevet 11. juni 2021 Cipralex hjalp meg med å komme meg ut av depresjon og ovenpå igjen. Men bivirkningen var ikke så ok. Jeg ble helt flat i følelseslivet, likegyldig til alt. Det er sikkert meningen, for da slipper man å være nede. Og det gikk jo over. La på meg mange kilo. Anonymkode: da8b7...dbf
Kittykat Skrevet 11. juni 2021 #15 Skrevet 11. juni 2021 (endret) Jeg har brukt Cipralex i mange år (10+ år) og for meg har den veldig god effekt. Den hjelper meg og holder meg ovenpå og jeg har ikke blitt flat i følelseslivet. Så bare gode opplevelser med Cipralex her. Endret 11. juni 2021 av Kittykat 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #16 Skrevet 11. juni 2021 Utviklet mageproblemer og lavt stoffskifte Anonymkode: 37eb8...c44
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #17 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Utviklet mageproblemer og lavt stoffskifte Anonymkode: 37eb8...c44 Hvordan utviklet du hypotyreose av ssri? Anonymkode: e3d28...629
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå