Gå til innhold

blir oppringt av ukjent nr hver dag


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Sukk - er rimelig irritert og fortvilet nå. Nøyaktig klokka sju (eller 18:59, på min mobilklokke) ringer telefonen min. "Ukjent nummer" står det. Når jeg tar telefonen, hører jeg ingenting. Ikke lyd, ikke pusting eller noe.

Hva kan dette være? kan det være en eller annen programmert feil, feilkobling, eller noe??

Kan jeg blokkere telefonen min mot denne daglige oppringingen? (Det har vart i ca en uke nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Violetta

Om du ringer med Telenor (eller Telio, det er de to jeg kjenner til som har tilbudet, kan godt være andre har det) kan du sperre telefonen for alle ukjente nr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være en selger fra et eller annet firma. De ringer ofte med skjult nummer og ringer flere samtidig slik at de prater med den som svarer først og de andre hører ingenting i røret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ringer meg også!!! Hver dag siste uka! Tok den etter 2 ring sist, men de la på da også! Tror det er telefonselgere. De ringer mange samtidig........ Hvis jeg oppnår kontakt med de endag, så skal de jammen meg få høre det, er såååå irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det samme skjedde med meg for en stund siden. Ringte og ringte og ringte og da jeg tok røret hørte jeg at linja var åpen også la de på igjen etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heller ikke lov. Så enkelt er det.

Det er også blitt ulovlig å benytte skult nummer i forbindelse med telefonsalg. Det skal være mulig identifisere oppringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder rett og slett ikke å ta slike telefoner. Har begynt å kjenne igjen et par nr. Ikke får jeg reservert meg heller, da mobilen står i jobbens navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et nummer som ringer meg litt over ni hver morgen. det har holdt på i tre uker nå. jeg er på jobb da, og har ikke mulighet til å ta telefonen. jeg ringte tilbake en dag og da fikk jeg en telefonsvarer som sa at jeg var blitt oppringt av et eller annet firma som skal selge meg et produkt, og at de vil prøve å ringe meg senere. Utrolig irriterende at de ikke slutter å ringe. Hvor lenge skal de holde på egentlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heller ikke lov. Så enkelt er det.

Det er også blitt ulovlig å benytte skult nummer i forbindelse med telefonsalg. Det skal være mulig identifisere oppringer.

Hvor kan jeg finne den regelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også blitt ulovlig å benytte skult nummer i forbindelse med telefonsalg. Det skal være mulig identifisere oppringer.

Det må i så fall ha tredd i kraft svært nylig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ms Chanandler Bong

Har hatt samme problemet. Telefonen kunne ringe opp til 7-8 ganger daglig, gjerne bare med noen min. mellomrom. Det var aldri noen som svarte selv om det ikke var vanskelig å høre at linja var åpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://forbrukerombudet.no/index.gan?id=1280&subid=0

Skriv inn å klag. Dette er brudd på god markedsføringskikk og grenser vel mot telefonterror hvis det skjer ofte. Jo flere som klager, jo mere vil forbrukerombudet presse frem saken :)

Etter et par søk rundt omkring så virker det som om at det er lov til å drive salg fra hemmelige nummer, men at man kan reservere seg mot dem som noen her har påpekt. Mange selgere har dermed begynt å vise nummerene de ringer fra(riktignok så når du bare en telefonsvarer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ms Chanandler Bong

Vel jeg har vært reservert mot telefonsalg i flere år og om det var selgere som drev og ringte meg så hadde de vel sagt noe i stedet for å holde linja åpen ei stund og så legge på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du kan ringe din mobiloperatør og spørre om de kan se hvor det kommer fra.

Det kan de ikke uten henvendelse fra politiet, så da må det evt anmeldes først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, ja det er garantert salg, de ringer opp og ringer opp helt til du tar telefonen. Det er stille i andre enden pga at du må vente på at selgeren blir ledig :roll:

Endret av Rosin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms Chanandler Bong

Jo skjønner det, men på de telefonene jeg fikk så var det iallefall ikke vanskelig å høre at noen var i andre enden. Pusting og diverse andre lyder. Har faktisk aldri blitt oppringt av selgere på mobilen av en eller annen grunn. Fasttelefon derimot..... :roll: Heldigvis har det vært stille etter at jeg reserverte meg mot telefonsalg og adressert reklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...