Gå til innhold

Svettelukt i underlivet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg skikelig lei av å lukte svette i underlivet. Tidligere har jeg merket svettelukt utover dagen men nå er det så ulle at jeg lukter svette i underlivet med engang etter jeg har dusjet. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Dette går sterkt utover selvtillig og sexlivet. 

Anonymkode: 4f097...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke barbere deg

bruke bomullstruser

ikke stringtruser

ha luftige bukser, ikke tighte i skrittet

Anonymkode: 6842e...fe9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette har jeg prøvd i over 1 år nå uten at noe hjelper 

Anonymkode: 4f097...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts, 

gå til gynekolog nå. Dette kan de- og behandler nok oftere enn vi tenker .. Må jo være deilig å slippe det greiene der ved bare et besøk hos gyn?❤️❤️

Anonymkode: 4fda2...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes svettelukt lett setter seg i kjønnshårene hvis det først har blitt skikkelig stram lukt. Da nytter det ikke med bare intimvask for å fjerne lukten lenger. Prøv å vaske de ytre områdene godt med vanlig såpe et par ganger - bruk gjerne en slik skrubbeball i nylon, eller en litt grov klut. Om det ikke fungerer kan du trimme ned håret så det er ganske kort, og passe på å holde det slik. Vil ikke anbefale å fjerne alt (med mindre lukten sitter helt fast), for da blir det ofte bare mer klamt der nede.

Jeg pleier å bruke den grønne Dove kremdeodoranten langs bikinilinja og litt nedover lårene på varme dager, og synes det hjelper mot lukt. Det finnes sikkert sterkere saker du kan bruke dersom den ikke har noen effekt.

Sånn ellers er det viktig å passe på at underliv og lyskene får nok luft. Ikke sitt sånn at hud møter hud for mye. Bytt truse flere ganger om dagen om du må, og dra gjerne en fuktig klut over de svette områdene. Dersom du har lagt på deg noen kilo kan dette føre til mer svette, siden det blir større "valker" og mer hud mot hud kontakt. Prøv i så fall å gå litt ned i vekt og se om det hjelper.

Det er absolutt ikke unormalt at det lukter svette fra underlivet, men siden du sier du har merket en endring fra hvordan det var før, kan du godt ta dette opp med legen din, om ingen av tipsene virker :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ikke barbere deg

bruke bomullstruser

ikke stringtruser

ha luftige bukser, ikke tighte i skrittet

Anonymkode: 6842e...fe9

Lukter mer med "buskAAs"...

Borsett fra det - bruk ren bomull, evt. ren ull. Om ikke det hjelper - tur til fastlegen :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette etter fødselen eller som gravid eller hvilken sammenheng har det med forumet? 

Jeg husker jeg lukta vondt der nede de første par ukene etter fødselen sist, men det gikk over. Svetta ekstremt mye i starten, mye vann som skal ut, i tillegg til inkontinens, blod og sår som grodde, så var jo ikke rart det ikke lukta blomster. Gikk fort over da! 

...og jeg syntes det er helt på jordet å foreslå å skrubbe med vanlig såpe og smøre med deodoranter i underlivet, da ødelegger du ihvertfall alt av naturlig balanse. Det kan hende du har en hudbetennelse eller noe sånt, så om det er veldig uvanlig lukt, oppsøke lege. Ikke eksperimenter med såpe eller sånt der nede, la området være og stuss bare kjønnshår, ikke fjern. Fortsett å skylle med vann og bruke luftige bomullsklær 

Anonymkode: 72e2f...dec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker said:

...og jeg syntes det er helt på jordet å foreslå å skrubbe med vanlig såpe og smøre med deodoranter i underlivet, da ødelegger du ihvertfall alt av naturlig balanse. Det kan hende du har en hudbetennelse eller noe sånt, så om det er veldig uvanlig lukt, oppsøke lege. Ikke eksperimenter med såpe eller sånt der nede, la området være og stuss bare kjønnshår, ikke fjern. Fortsett å skylle med vann og bruke luftige bomullsklær 

Anonymkode: 72e2f...dec

Du kan ta det helt med ro, det er ingen som har anbefalt å smøre inn underlivet med deodorant. Deodoranten skal i LYSKEN (og på lårene om man har gniss), da det er der det blir mest klamt. For øvrig anbefalt av lege, fordi man lett kan få sår hud med utslett og sopp osv. av at det alltid er fuktig der. Har man ikke det problemet selv trenger man selvsagt ikke bruke deodorant der heller.

Vanlig såpe er naturligvis ikke bra for underlivet - det var derfor jeg sa "bruk det på de ytre områdene" - men den er ofte veldig bra på å fjerne stram svettelukt som har satt seg. Jeg bruker kun intimvask der nede til vanlig, siden jeg får sopp på 1-2-3 hvis jeg bruker vanlig såpe, men det går greit når jeg en sjelden gang må bruke det og er nøye med at den ikke havner innenfor de ytre kjønnsleppene.

TS sier hun har slitt med svettelukten i over ett år nå, så da hjelper det jo ikke å bare skylle med litt vann...

Endret av Antlers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Antlers said:

Du kan ta det helt med ro, det er ingen som har anbefalt å smøre inn underlivet med deodorant. Deodoranten skal i LYSKEN (og på lårene om man har gniss), da det er der det blir mest klamt. For øvrig anbefalt av lege, fordi man lett kan få sår hud med utslett og sopp osv. av at det alltid er fuktig der. Har man ikke det problemet selv trenger man selvsagt ikke bruke deodorant der heller.

Vanlig såpe er naturligvis ikke bra for underlivet - det var derfor jeg sa "bruk det på de ytre områdene" - men den er ofte veldig bra på å fjerne stram svettelukt som har satt seg. Jeg bruker kun intimvask der nede til vanlig, siden jeg får sopp på 1-2-3 hvis jeg bruker vanlig såpe, men det går greit når jeg en sjelden gang må bruke det og er nøye med at den ikke havner innenfor de ytre kjønnsleppene.

TS sier hun har slitt med svettelukten i over ett år nå, så da hjelper det jo ikke å bare skylle med litt vann...

Derfor lege, ikke selvbehandling med såper og deodoranter :)

Anonymkode: 72e2f...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ikke barbere deg

bruke bomullstruser

ikke stringtruser

ha luftige bukser, ikke tighte i skrittet

Anonymkode: 6842e...fe9

Dette har da ikke så mye med svette i underlivet å gjøre? Jeg barberer meg, bruker stringtruser som ikke er bomull, har trange bukser og er ikke tynn. Så dette er jo ikke årsaken til svette! 

Anonymkode: 9b7dc...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem. Tatt opp med legen, men tok ikke tak i det. Bytter truse morgen, kveld og når jeg skal bort tar jeg på ren truse. Bruker kun bomull. Smører med deo mellom lårene i håp om det tar noe av lukten.

Håper du får hjelp

Anonymkode: 844c4...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beeblebrox skrev (9 timer siden):

Lukter mer med "buskAAs"...

Borsett fra det - bruk ren bomull, evt. ren ull. Om ikke det hjelper - tur til fastlegen :opplyser:

Lukter det mer svette med hår? Eller generelt lukt? 
Selv svetter jeg mye raskere når jeg er bar, enn når jeg har hår. Derav mer lukt i løpet av dagen. Kjenner forskjell på om jeg er bar eller har hår etter en svett dag - jeg velger hår. 

TS. Jeg har ingen råd til deg. Jeg sliter med det samme. Jeg skifter truser og vasker over med klut ila dagen, etter behov. 
Jeg brukte STOP24, kremen, og smørte på bikinilinja og litt på lårene (ikke selve dåsa). Det hjalp en periode, men så slutta det å funke. Kanskje funker det bedre for deg? 

Anonymkode: 57d0e...ab3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.6.2021 den 9.18):

Lukter det mer svette med hår? Eller generelt lukt? 

Lukter mer svette, og generelt mer "allslags-lukt"... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sterilan såpe. Finnes det ennå? Klorofyll (kjøpes på helsekost) fjerner det meste av kroppslukt i det hele tatt. Genialt sommerhalvåret!

Anonymkode: 55583...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beeblebrox skrev (2 timer siden):

Lukter mer svette, og generelt mer "allslags-lukt"... 

Hos meg så lukter jeg mindre svette med hår, men jeg er aldri så klam og svett som når jeg er bar, så kanskje noe med det å gjøre. Denne "allslags-lukta" kan jeg ikke svare på, men synes smaken av meg selv er bedre når jeg har hår (kjenner det om jeg kliner med typen etter at han har gått ned på meg). 

Jeg skal spørre typen hva han synes, i tilfelle det er mi nese som er på tur. Litt kjipt å lukte svett dåse selv etter grundig vask på grunn av at lukta har satt seg i hårene.

Jeg har et spørsmål. Lukter det bedre med bar dåse?

Anonymkode: 57d0e...ab3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hos meg så lukter jeg mindre svette med hår, men jeg er aldri så klam og svett som når jeg er bar, så kanskje noe med det å gjøre. Denne "allslags-lukta" kan jeg ikke svare på, men synes smaken av meg selv er bedre når jeg har hår (kjenner det om jeg kliner med typen etter at han har gått ned på meg). 

Jeg skal spørre typen hva han synes, i tilfelle det er mi nese som er på tur. Litt kjipt å lukte svett dåse selv etter grundig vask på grunn av at lukta har satt seg i hårene.

Jeg har et spørsmål. Lukter det bedre med bar dåse?

Anonymkode: 57d0e...ab3

Nå skal ikke jeg være super-duper påståelig, men jeg tviler litt (iaf. ref egen erfaring), men det er selvsagt ikke umulig... Hørt flere si at de "svetter mer" om de er stusset/glÆtte, men det er vel heller sånn at man ikke kjenner det så god når man har hår - det er jo litt av poenget med disse stråene (dvs. absorbere fuktighet) Svetter nok nøyaktig like mye, og og noe, heller mindre om jeg måtte gjette.

Du kan jo prøve å "skinne" og se hvor mye hodet ditt lukter. "Grundig" vasket med både shÆmpo og balsam, eller evt. uvasket...  Tenker du ser tegningen da, om du har "snuse-organ" i bhold :Nikke:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beeblebrox skrev (På 12.6.2021 den 21.49):

 

Nå skal ikke jeg være super-duper påståelig, men jeg tviler litt (iaf. ref egen erfaring), men det er selvsagt ikke umulig... Hørt flere si at de "svetter mer" om de er stusset/glÆtte, men det er vel heller sånn at man ikke kjenner det så god når man har hår - det er jo litt av poenget med disse stråene (dvs. absorbere fuktighet) Svetter nok nøyaktig like mye, og og noe, heller mindre om jeg måtte gjette.

Du kan jo prøve å "skinne" og se hvor mye hodet ditt lukter. "Grundig" vasket med både shÆmpo og balsam, eller evt. uvasket...  Tenker du ser tegningen da, om du har "snuse-organ" i bhold :Nikke:

 

Jeg kan ikke lukte mitt eget hode, men jeg har absolutt luktesansen i behold. Den er i overkant sensitiv for å si det sånn 😅 Jeg er den typen som kan lukte når andre har menstruasjon, eller om noen har hatt sædutløsning og ikke vasket seg godt nok, eller kuttet løk/hvitløk de siste dagene (ikke bare ånden, men fingrene).

Nå er det sånn at dåsa ikke lukter roser og grønne skoger (sjampo og balsam), og kan ikke sammenlignes med såpevasket hodehår. Uvasket hodehår trenger ikke lukte vondt. Lukta av lekeplass/sand holder seg gjerne godt, men sånn generelt så trenger det ikke lukte vondt. Det lukter bare ikke såpe, men da selvfølgelig om man skyller det godt (som å vaske håret uten såpe) og børster det godt. Naturlig kroppslukt har vi alle, og den kan være alt fra god til dårlig, men såpe kan kamuflere lukta noe, evt. parfyme ol. Så synes jo det var en dårlig sammenligning... Den naturlige kroppslukta kan man ikke gjøre så mye med. Det er også mulig å vaske kjønnet med underlivssåpe, så det også får en mer kamuflert duft. 

Men spurte min samboer om dette her. Det er egentlig grunnen til at jeg fremdeles vil påstå at jeg lukter mindre svette når jeg har hår - men jeg har en litt mer markant kjønnsduft med hår (som han fikk vann i munnen av, sa han), men svettelukta var strammere de gangene jeg var bar. Jeg pleier å vaske meg før sex, men det er ikke alltid tid til sånt. 

Jeg antar det kommer an på hvem som eier nesa og hvem som eier dåsa. Jeg konkluderer med at jeg ikke faller innunder din erfaring med hår vs. bar. 

Anonymkode: 57d0e...ab3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beeblebrox skrev (På 12.6.2021 den 21.49):

 

Nå skal ikke jeg være super-duper påståelig, men jeg tviler litt (iaf. ref egen erfaring), men det er selvsagt ikke umulig... Hørt flere si at de "svetter mer" om de er stusset/glÆtte, men det er vel heller sånn at man ikke kjenner det så god når man har hår - det er jo litt av poenget med disse stråene (dvs. absorbere fuktighet) Svetter nok nøyaktig like mye, og og noe, heller mindre om jeg måtte gjette.

Du kan jo prøve å "skinne" og se hvor mye hodet ditt lukter. "Grundig" vasket med både shÆmpo og balsam, eller evt. uvasket...  Tenker du ser tegningen da, om du har "snuse-organ" i bhold :Nikke:

 

Skalla hode lukter fortere ekkelt enn hode med hår. 

Anonymkode: c8f22...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...