AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #1 Skrevet 10. juni 2021 Når man har blitt utsatt for psykisk vold. Og man blir plutselig akutt psykisk knekt at man ligger på gulvet å rister i hele kroppen og skriker av redsel. Hvordan bli seg selv igjen dagene etterpå? Hva kan man selv gjøre, og burde man få tak i noe medisin? Er det best å være alene og slappe av? Anonymkode: f9f66...610
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #2 Skrevet 10. juni 2021 Bør kontakte lege. Det finnes ingen grunn til å ikke kontakte lege. Jo fortere du får profesjonell hjelp, jo lettere blir veien tilbake. ❤️ Anonymkode: 2da1a...9c2 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #3 Skrevet 10. juni 2021 Du bør etablere noen forebyggende vaner. Gjerne mye frisk luft, sunn mat og gode søvnrutiner. Her fikk jeg hjelp av frisklivssentralen. I tillegg kan du prøve å ta kontakt med Rask psykisk helse og muligens få terapisamtaler der? Det hjalp meg enormt. Personlig vil jeg inngå medisin fordi jeg tror på å jobbe det ut med klare tanker og hjelp. Fastlegen din er nok den første du bør snakke med. Anonymkode: 392a1...712 1
Tradegy Skrevet 10. juni 2021 #4 Skrevet 10. juni 2021 (endret) Vær ekstra snill med deg selv. Det er en skikkelig belastning for kroppen, så tenk mer på å slappe godt av, fremfor å kun fokusere på sammenhengende søvn. Gjør det litt enkelt i matveien, så du spiser selv om du egentlig ikke vil. Psykisk førstehjelp i form av chat, finnes bl.a på mental helse sine sider. Legger ved en oversikt Medisin alene vil uansett ikke kicke inn før om noen uker, så her må du sette inn mildere tiltak. På dager du ikke orker full opplegg i dusjen, så still deg uansett under vannstrålene og kjenn kroppen får litt omtanke. Binge en serie du kjenner til, så du greier å slappe av litt innimellom de tøffe tankene Endret 10. juni 2021 av Tradegy
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #5 Skrevet 10. juni 2021 Jeg har vært der selv. Kontaktet lege og psykolog før det ble verre. Anonymkode: f0217...80e
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #6 Skrevet 10. juni 2021 Snakk med noen. Venner, familie. bruk nettverket ditt. Gå tur, spill musikk, spis og drikk godt (ikke alkohol), få god søvn. Medisin er hverken anbefalt eller nødvendig som regel. Det blir bedre etter en stund. Ta vare på deg selv og bygg mental styrke. Kom deg bort fra den som mishandler deg. Du trenger å bygge deg opp. Anonymkode: 0b311...40a 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #7 Skrevet 10. juni 2021 Det kommer jo an på men avledning, fortrengelse og et nytt "prosjekt" har vist seg å være delvis vellykket i mitt tilfelle. Du bør ha kommet deg ut av den skadelige relasjonen selvsagt. Anonymkode: bc841...05f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå