Gå til innhold

Vaksinen og angst...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg forbereder meg mentalt på å bli oppringt angående vaksinen. Jeg sliter i livet og har noen spm som jeg håper noen kan svare på, i og med at mange nå sikkert har fått vaksinen. 

Jeg har lest at de ringer opp folk etter årstall, og er dermed redd jeg skal møte noen fra gamleklassen når jeg tar vaksinen. Etter det jeg har forstått blir du sittende i et rom sammen med andre som skal ta vaksinen, og også etterpå? 

Noen som vet om de går etter årstall og etter fødselsdato? 

Hilsen tidligere mobbeoffer...

Anonymkode: 829d0...bfd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå om dagen får de fleste sms, og så bestiller man timen selv. Ved ankomst gikk det veldig raskt i mitt tilfelle, så er det 20 minutter observasjon på de fleste etterpå. Da sitter man i fellesrom med masker på. Det varierer fra sted til sted hvordan de gjør det med årskullene. 

Anonymkode: 34385...cac

AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjellige rutiner fra kommune til kommune, men det som nok er likt over hele landet er avstand. Man sitter minimum 1 m fra hverandre + har på munnbind. De fleste er opptatt på sin egen tlf, så det er liten mulighet for å være sosial - hvis du ikke velger det selv da. 
Det er folk som hele tiden passer på at minimum avstand blir holdt, både før og etter vaksinen.

Anonymkode: d9fd4...5da

Gjest Smeltemann
Skrevet

Kan du ikke få komme å ta vaksinen alene? Om du har en sånn historie så skal det være en god grunn for å få litt spesial behandling. Spør de om de ringer. Eller ring om de sender melding .

Skrevet

I min kommune kaller de in 5 årskull samtidig og kaller inn etter når du har registert deg (alle i de 5 årskullene får sms om å registrere seg samtidig). Jeg tenker derfor at det er stor sannsynlighet for at du ikke treffer noen du kjenner,

AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (1 minutt siden):

Kan du ikke få komme å ta vaksinen alene? Om du har en sånn historie så skal det være en god grunn for å få litt spesial behandling. Spør de om de ringer. Eller ring om de sender melding .

Sånne særbehandlinger tror jeg kan være vanskelig å få. Her i kommunen har de vaksinedager, og de dagene er det fult kjør hele dagen. Er nok mange som ville hatt særavtale hvis det var mulig.

Men jeg skjønner problemet til ts. 

Skrevet

Du skal bo på et veldig lite sted hvis du skal treffe på noen altså. Men du kommer jo med maske på og det er vanskelig å kjenne igjen noen da.

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sånne særbehandlinger tror jeg kan være vanskelig å få. Her i kommunen har de vaksinedager, og de dagene er det fult kjør hele dagen. Er nok mange som ville hatt særavtale hvis det var mulig.

Men jeg skjønner problemet til ts. 

Mulig.

AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (4 minutter siden):

Du skal bo på et veldig lite sted hvis du skal treffe på noen altså. Men du kommer jo med maske på og det er vanskelig å kjenne igjen noen da.

Enig, det er ikke så lett å kjenne igjen folk med munnbind, og hvis du i tillegg tar på en caps ts, så blir du nok ikke lett å kjenne igjen.

Skal ikke foreslå solbriller 😎😂

Tror dette går helt fint ts. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...