AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #1 Skrevet 10. juni 2021 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg tror jeg lukter vondt, men jeg aner ikke hvor ille det er eller om jeg lukter av og til eller hele tiden. Noen ganger lukter jeg noe vondt, og i begynnelsen trodde jeg det kom fra noen andre, men så merket jeg at lukten "fulgte" etter meg. Jeg dusjer morgen og kveld, vasker klær på 60 grader, sengetøy å håndduker på 90 grader. Jeg bruker antiperspirant hver dag. Spiser vegetarisk og sunn mat. Pusser tennene 2-3 ganger om dagen. Har begynt å bruke innersåle med frisk lukt slik at ingen av skoene lukter surt. Det eneste jeg ikke kan gjøre noe med fra utsiden er at jeg plages med magen. Jeg føler ikke alltid at jeg får tømt meg. Har vært til koloskopi tre ganger uten at de har funnet noe galt. I dag på jobb var det en besøkende som sa "her lukter det dritt". Jeg kunne ikke kjenne noen lukt, så jeg antar at han snakket om meg. Har også opplevd på bussen en gang at en eldre dame sa til bussjoføren at det luktet ille på bussen, hun trodde nok at det var han. Jeg kjente ingen lukt da heller. Jeg har tenkt masse på dette. Har snakket med søsteren min som sier at det sitter i hodet, men jeg tror dessverre bare hun er vandt til at jeg lukter slik. Jeg har bestilt noen tabbeletter som heter "body mint", som skal være en slags deodorant som fungerer fra innsiden og ut. Jeg bruker spray som fjerner vond lukt på badet etter toalettbesøk, og jeg tørker meg med våtservietter etter toalettbesøk. Noen dager når jeg ikke lukter noe kan jeg nesten glemme det, og andre dager er det nesten det eneste jeg tenker på. Jeg savner tiden før da jeg kunne stå opp om morgenen å bekymre meg for andre ting som virker helt ubetydelige i forhold til dette. Kroppslukt er så viktig, og jeg vil ikke at folk skal tro jeg er urenslig. Jeg har ikke vært til lege enda da jeg er redd hun skal bekrefte at dette er sant, eventuelt at hun sier jeg lukter helt normalt. Det gjør at jeg begrenser meg selv sosialt, og det gjør meg redd for å søke på enkelte jobber. Har noen noen gode tips? Hvem andre kan jeg spørre rett ut om jeg lukter vondt? Kan jeg spørre en fremmed person på gata? Aner ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: b17c0...1ed
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #2 Skrevet 10. juni 2021 Første spørsmålet er jo om magen din kan ha trøbbel pga. vegansk kost? Kanskje det kostholdet faktisk ikke passer for deg? Og andre spørsmål, har du vurdert om at du har gjort for mye? At kroppen reagerer negativt på alt. Dusje 2 ganger daglig, bruk av våtservietter, tabletter som skal få vond lukt ut av kroppen ol. Ikke minst, du sier du ikke lukter noe, er du sikker på at du lukter? Jeg kan si at jeg har en god venn som lukter surt. Jeg bodde sammen med han i 4-5 år, og jeg ble aldri vandt til lukta, så tviler på at søsteren din vil kunne ignorere en dårlig lukt. Fantastisk venn. Stoppet meg aldri fra å klemme ol. men jeg merket det ja. Denne vennen også var god med hygiene, og jeg fant ut at det var en personlig lukt som ikke var noe å gjøre med. Anonymkode: 5b2f7...bc0 5
KvasiKonge Skrevet 10. juni 2021 #3 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har bestilt noen tabbeletter som heter "body mint", som skal være en slags deodorant som fungerer fra innsiden og ut. nei, nei, nei. Ikke spis kina-piller med "medisinske" effekter, det høres meget suspekt ut. Hva risikerer du med å spøre personer på gata, du kan si du prøver en ny parfyme og be om deres mening? 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #4 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Første spørsmålet er jo om magen din kan ha trøbbel pga. vegansk kost? Kanskje det kostholdet faktisk ikke passer for deg? Og andre spørsmål, har du vurdert om at du har gjort for mye? At kroppen reagerer negativt på alt. Dusje 2 ganger daglig, bruk av våtservietter, tabletter som skal få vond lukt ut av kroppen ol. Ikke minst, du sier du ikke lukter noe, er du sikker på at du lukter? Jeg kan si at jeg har en god venn som lukter surt. Jeg bodde sammen med han i 4-5 år, og jeg ble aldri vandt til lukta, så tviler på at søsteren din vil kunne ignorere en dårlig lukt. Fantastisk venn. Stoppet meg aldri fra å klemme ol. men jeg merket det ja. Denne vennen også var god med hygiene, og jeg fant ut at det var en personlig lukt som ikke var noe å gjøre med. Anonymkode: 5b2f7...bc0 Takk for svar. Jeg har vurdert om det kan være kostholdet, men jeg spiste ikke så mye kjøtt eller fisk før jeg ble vegeterianer. Jeg spiser mer grønnsaker, så det kan jo være jeg av en eller annen grunn ikke tåler å spise så sundt, men er ikke det litt uvanlig? Jeg tror heller ikke jeg gjør for mye, men det kan jo være noe i det. Nå har jeg ikke prøvd tabbelettene enda, men jeg har lest at noen har hatt god effekt. Jeg er ikke 100% sikker på at jeg lukter hele tiden, men at jeg lukter ganske ille av og til er jeg nesten helt sikker på, med mindre det er mange steder ute det lukter jævlig - eller at det sitter i nesa. Anonymkode: b17c0...1ed
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #5 Skrevet 10. juni 2021 Men lukter det av hele deg liksom? Jeg er plaget med lukt fra underlivet.. Spesielt etter at jeg begynte på p-ring. Kjenner det særlig når jeg sitter på skolen. Jeg er glad for en-meters regelen om dagen for å si det sånn Anonymkode: 9ea8f...f90
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #6 Skrevet 10. juni 2021 Sà søsteren din kjenner det ikke? Har du flere du kan spørre? Siden du vasker deg så nøye, kan det være en tvangstanke? Som blir foret nàr noen sier det lukter på bussen ect? Anonymkode: 8d83e...4d1 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #7 Skrevet 10. juni 2021 Du antar at det lukter vondt av deg? Hadde det luktet vondt av deg så ville din søster og annen familie sakt det. Kanskje ta opp dette med legen så han kan henvise deg videre til psykolog. Anonymkode: eeab5...e85 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå