Gå til innhold

Erfaringer med Saxenda?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å starte opp med Saxenda, alle erfaringer mottas med stor takk. Flott hvis de som hadde BMI over 35 kunne svare da det er lettest å relatere til. Og erfaringer med Mysimba hjelper heller ikke så mye da den er uaktuell.. :) 

Lurer veldig på bivirkninger og virkning? Skjønner jo at man må telle kalorier og være i aktivitet men håper jo lysten på noe spiselig minsker eller forsvinner.

Anonymkode: 294ce...ef9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde bmi på 36 tror jeg, i oktober, nå er den nede på 29. 

jeg er ikke sugen på masse mat. Før måtte jeg liksom ha pizza på kvelden selv om jeg spiste big bite tidligere 
nå har jeg ett måltid om dagen, og så bare frukt til resten av dagen

AnonymBruker
Skrevet
Marye skrev (56 minutter siden):

Hadde bmi på 36 tror jeg, i oktober, nå er den nede på 29. 

jeg er ikke sugen på masse mat. Før måtte jeg liksom ha pizza på kvelden selv om jeg spiste big bite tidligere 
nå har jeg ett måltid om dagen, og så bare frukt til resten av dagen

Tusen takk for svar. :) Håper det suget etter "noe" forsvinner hos meg og, er det som er hovedproblemet. Spiser to knekkebrød til frokost med skinke og 20 minutter etter så er jeg som en junkie etter noe sjokolade eller annen snacks. :danser:

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for svar. :) Håper det suget etter "noe" forsvinner hos meg og, er det som er hovedproblemet. Spiser to knekkebrød til frokost med skinke og 20 minutter etter så er jeg som en junkie etter noe sjokolade eller annen snacks. :danser:

Saxenda er et virkelig godt hjelpemiddel 

AnonymBruker
Skrevet
Marye skrev (Akkurat nå):

Saxenda er et virkelig godt hjelpemiddel 

Ja, jeg håper det. Tenker ikke å begynne før i august når skolen er i gang igjen. Er redd jeg skal bli uggen i ferien og ødelegge for de andre. 😅 Men håper virkelig det kan lette suget. Har liksom alltid hatt det fra jeg var barn... Eneste gangen jeg ikke har hatt lyst på noe hele tiden var når jeg brukte p-piller, da ble jeg mett og tenkte lite på mat i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet

Begynte for snart to uker siden, ingen bivirkninger. Har ikke samme sultfølelse eller søtsug :)

Anonymkode: cda6d...f3a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Begynte for snart to uker siden, ingen bivirkninger. Har ikke samme sultfølelse eller søtsug :)

Anonymkode: cda6d...f3a

Så bra. :duskedame:Har du økt dosen og?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt Saxenda i drøyt 4 uker, og det er virkelig en hallelujaopplevelse for meg. Jeg har strevd med vekt hele voksenlivet, (er snart 50) og har gått ned 50 kilo på egen hånd for noen år siden. Så skjedde livet, og spiseforstyrrelsen blomstret, og jeg la på meg 30 kilo. Dette har jeg prøvd å gjøre noe med i over ett år, men har bare klart 2-3 kilo, så gått opp igjen. Slitt sykt mye med sug, mest etter godteri/sukker. 

Etter oppstart på Saxenda er både matsug og sukkersug helt borte, og jeg blir mett av omtrent halvparten av det jeg ble før. Ingen bivirkninger, annet enn litt småkvalm akkurat ved økning av dosen, maks en dag. Står på 1,8 mg, og tenkte å gjøre det frem til jeg evt blir mer sulten. Jeg har gått ned 7 kilo på 4 uker, og bmi var ved start 39,6. 

Anbefaler deg å følge snappen Saxenda2021, fine mennesker som svarer utfra erfaring, og deler sin vei 😁

Anonymkode: 69b81...01f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har brukt Saxenda i drøyt 4 uker, og det er virkelig en hallelujaopplevelse for meg. Jeg har strevd med vekt hele voksenlivet, (er snart 50) og har gått ned 50 kilo på egen hånd for noen år siden. Så skjedde livet, og spiseforstyrrelsen blomstret, og jeg la på meg 30 kilo. Dette har jeg prøvd å gjøre noe med i over ett år, men har bare klart 2-3 kilo, så gått opp igjen. Slitt sykt mye med sug, mest etter godteri/sukker. 

Etter oppstart på Saxenda er både matsug og sukkersug helt borte, og jeg blir mett av omtrent halvparten av det jeg ble før. Ingen bivirkninger, annet enn litt småkvalm akkurat ved økning av dosen, maks en dag. Står på 1,8 mg, og tenkte å gjøre det frem til jeg evt blir mer sulten. Jeg har gått ned 7 kilo på 4 uker, og bmi var ved start 39,6. 

Anbefaler deg å følge snappen Saxenda2021, fine mennesker som svarer utfra erfaring, og deler sin vei 😁

Anonymkode: 69b81...01f

Så kjekt:danse: Flott å høre det fungerer for folk.

Satser på at suget etter snack forsvinner, gjør det det så blir jeg kanskje religiøs:fnise:

Skal sjekke opp snappen, takk for tips.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gått ned 29 kg. Brukte lenger tid per dose før jeg økte, ingen bivirkninger.

Anonymkode: b1bc7...a7b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Gått ned 29 kg. Brukte lenger tid per dose før jeg økte, ingen bivirkninger.

Anonymkode: b1bc7...a7b

Så bra, hvor mye veide du når du begynte og hvor lenge har du holdt på? 

Skrevet

Ikke for å kuppe tråden din,  men jeg har også lyst til å begynne med saxenda og lurer på om det er reseptpliktig og hva det koster? Er fastlegene restriktive? Jeg sliter med det samme som det dere beskriver i tråden og moderat overvekt

AnonymBruker
Skrevet
Laraa skrev (2 minutter siden):

Ikke for å kuppe tråden din,  men jeg har også lyst til å begynne med saxenda og lurer på om det er reseptpliktig og hva det koster? Er fastlegene restriktive? Jeg sliter med det samme som det dere beskriver i tråden og moderat overvekt

Jeg spurte bare legen han la det inn på Helse Norge og 5 minutter ut i timen så fikk jeg det godkjent fra Helsenorge på blå resept. Aldri før opplevd at noe har gått så raskt før. Jeg er ikke bare moderat overvektig, jeg er smellfeit. Jeg hadde ikke hatt råd til dette uten, koster 2700 for en måned med Saxenda. 😮 Mysimba er vel rimeligere 1000 og den må prøves ut først om du ikke har gode grunner for ikke å prøve den, det har jeg, så jeg slapp.

AnonymBruker
Skrevet
Laraa skrev (1 time siden):

Det er en grense for BMI på 30. Med mindre man har vektrelaterte sykdommer, da er grensa 27.

Anonymkode: b22b6...e77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...