AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #1 Skrevet 10. juni 2021 Mine foreldre lot meg stort sett være alene, gjennom hele barndommen tok de meg aldri på turer eller noe. Ikke tur i skogen, til tusenfryd eller dyreparken, ikke på ski eller i slalombakken. Anonymkode: 86042...589
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #2 Skrevet 10. juni 2021 Føler du deg berørt? Anonymkode: a641b...a0b 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #3 Skrevet 10. juni 2021 Det var annerledes før, med foreldre som hadde vokst opp på 50- og 60-tallet. Mine tok meg med ut i skogen og på ski (som jeg hatet), men aldri på kino, restaurant, kafe, dyrepark, tusenfryd osv osv. Var det sommerferie campet vi i telt. Dette var ikke uvanlig på den tiden jeg vokste opp. Anonymkode: 07fee...0f1 4
Zooey Skrevet 10. juni 2021 #4 Skrevet 10. juni 2021 Gjorde dere andre ting som familie? Vi gjorde mye aktiviteter sammen som å gå i fjellet og stå på ski. Generelt var søndager turdag i familien. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #5 Skrevet 10. juni 2021 Hvor gammel er du? 🙂 Anonymkode: 2b235...68a 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #6 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det var annerledes før, med foreldre som hadde vokst opp på 50- og 60-tallet. Mine tok meg med ut i skogen og på ski (som jeg hatet), men aldri på kino, restaurant, kafe, dyrepark, tusenfryd osv osv. Var det sommerferie campet vi i telt. Dette var ikke uvanlig på den tiden jeg vokste opp. Anonymkode: 07fee...0f1 Andre ble det. Jeg snakker ikke nødvendigvis om resturant, men ikke en gang en tur i skogen? Anonymkode: 86042...589
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #7 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvor gammel er du? 🙂 Anonymkode: 2b235...68a 40. Anonymkode: 86042...589 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #8 Skrevet 10. juni 2021 Zooey skrev (29 minutter siden): Gjorde dere andre ting som familie? Vi gjorde mye aktiviteter sammen som å gå i fjellet og stå på ski. Generelt var søndager turdag i familien. Nei, mine søsken er mye eldre, gjort mye med de fikk jeg inntrykk av, med meg ingenting. Jeg var stort sett alene på rommet å så på tv. Anonymkode: 86042...589
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #9 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Føler du deg berørt? Anonymkode: a641b...a0b Huh? Anonymkode: 86042...589
Zooey Skrevet 10. juni 2021 #10 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, mine søsken er mye eldre, gjort mye med de fikk jeg inntrykk av, med meg ingenting. Jeg var stort sett alene på rommet å så på tv. Anonymkode: 86042...589 Det er mange andre ting som spiller inn som avgjør hvorvidt de er gode eller dårlige foreldre. Samtidig synes jeg det høres litt trist ut, men det er kanskje fordi jeg kun kan sammenligne med min egen oppvekst. Jeg synes jo foreldre har et ansvar for å gjøre ting sammen som en familie. Det trenger ikke nødvendigvis koster penger, men det handler om å skape minner sammen. Følte du deg mye alene? Eller var du mye med venner og på fritidsaktiviteter? 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #11 Skrevet 10. juni 2021 Zooey skrev (Akkurat nå): Det er mange andre ting som spiller inn som avgjør hvorvidt de er gode eller dårlige foreldre. Samtidig synes jeg det høres litt trist ut, men det er kanskje fordi jeg kun kan sammenligne med min egen oppvekst. Jeg synes jo foreldre har et ansvar for å gjøre ting sammen som en familie. Det trenger ikke nødvendigvis koster penger, men det handler om å skape minner sammen. Følte du deg mye alene? Eller var du mye med venner og på fritidsaktiviteter? Som jeg skriver jeg satt alene på rommet mitt å så på tv. Anonymkode: 86042...589
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #12 Skrevet 10. juni 2021 Min mor var i alle fall sånn at hun stort sett fant noe på egen hånd. Hun kunne gjerne sitte på restaurant, gå på kino, eller finne på andre ting. Men aldri sammen med meg. Ønsket jeg å for eksempel gå en tur, delta på ett eller annet med det nærmeste idrettslaget eller what ever, så sa hun rett ut at det gidder hun aldri å være med på. Hun fikset til og med middag utelukkende til henne selv. Hun fikset sikkert noe til meg også, når jeg var kanskje FIRE eller FEM år gammel. Men jeg var ikke stort eldre når jeg kom hjem fra skolen eller noe, og oppdaget at hun bare hadde stekt middag til seg selv. Da hadde hun kokt akkurat nok grønnsaker til at hun selv spiste opp rubbel og bit. Hvis det for eksempel lå igjen halvparten av en potet, så var dette selvfølgelig tilfeldigheter fordi hun var alt for mett til å spise opp hele. Anonymkode: d4310...2ca 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #13 Skrevet 10. juni 2021 Jeg er straks 50 nå og vi gjorde veldig sjeldent noe sammen som familie. Vi ble overlatt til å aktivisere oss selv til hverdags og i helgene dro vi på besøk til onkler og tanter der de voksne satt og pratet og vi barna måtte leke. Ferier var det sjelden av, men de som var var kjøretur til å telte ett eller annet sted, der de voksne gjorde det samme de alltid gjorde og vi barna aktiviserte oss selv. Nå var mine foreldre dårlige foreldre av andre grunner, men eneste grunnen til at jeg kan stå på ski var fordi de hadde en venn med datter på min alder som tok meg med. Anonymkode: 1251b...a93 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #14 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Min mor var i alle fall sånn at hun stort sett fant noe på egen hånd. Hun kunne gjerne sitte på restaurant, gå på kino, eller finne på andre ting. Men aldri sammen med meg. Ønsket jeg å for eksempel gå en tur, delta på ett eller annet med det nærmeste idrettslaget eller what ever, så sa hun rett ut at det gidder hun aldri å være med på. Hun fikset til og med middag utelukkende til henne selv. Hun fikset sikkert noe til meg også, når jeg var kanskje FIRE eller FEM år gammel. Men jeg var ikke stort eldre når jeg kom hjem fra skolen eller noe, og oppdaget at hun bare hadde stekt middag til seg selv. Da hadde hun kokt akkurat nok grønnsaker til at hun selv spiste opp rubbel og bit. Hvis det for eksempel lå igjen halvparten av en potet, så var dette selvfølgelig tilfeldigheter fordi hun var alt for mett til å spise opp hele. Anonymkode: d4310...2ca Definitivt dårlig mor du hadde, minste man burde få er mat, kle og en ren seng å sove i. Rusfrie foreldre er heller ikke å forakte. Anonymkode: 667cb...afb
Zooey Skrevet 10. juni 2021 #15 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som jeg skriver jeg satt alene på rommet mitt å så på tv. Anonymkode: 86042...589 Det høres ut som du er ganske klar over det selv, men ja, jeg vil si du har hatt dårlige foreldre. Skjønner ikke at folk får barn hvis de ikke i det minste vil tilbringe tid sammen med de. Høres også ut som du ikke hadde så mange venner? Jeg og søskene mine var ute med venner omtrent hele oppveksten og foreldrene mine måtte omtrent tvinge oss med til å gjøre aktiviteter sammen med de. Det at du satt inne alene burde gjort at foreldrene dine tok mer initiativ til å tilbringe tid sammen med deg. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #16 Skrevet 10. juni 2021 Har du fått bearbeidet dette med en fagperson? Det virker som om at du tenker en del på dette, og kanskje hadde hatt nytte av å prate om det med en profesjonell? Har du barn selv? Anonymkode: 12b07...202
Gjest ti10 Skrevet 10. juni 2021 #17 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei, mine søsken er mye eldre, gjort mye med de fikk jeg inntrykk av, med meg ingenting. Jeg var stort sett alene på rommet å så på tv. Anonymkode: 86042...589 Synd at du føler det sånn, men det var nå en gang ikke så vanlig på den tiden å bli tatt med på fornøyelsesparker, ski osv., det fantes jo ikke så mange av dem heller på den tiden da du (og jeg) var barn/unge. Både jeg, søsknene mine og vennene våre aktiviserte oss for det aller meste selv. Det var sånn det var før. Og hvis søsknene dine er så mye eldre enn deg, har det vært enda færre fornøyelsestilbud å dra på, Tusenfryd åpnet jo ikke før i 1988, så jeg tviler på at de har blitt dratt så mye mer rundt enn deg. Men du var tross alt heldig som hadde egen TV på rommet, så noen fordeler har du hatt. Jeg kjente ingen barn/ungdommer som hadde egen TV på den tiden.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #18 Skrevet 10. juni 2021 Samboer er 35 og jeg er 38. Jeg og min familie gjorde mye i ferier, vi dro på Østfoldbadet, tusenfryd, dyreparken, vi var på Norges ferie og vi var en del i syden. Jeg hadde skilte foreldre så fikk dobbelt opp med ferier også. Men de tok oss aldri med på skogstur, telttur, sykkelturer osv. Sambo er det helt omvendt. De var sjeldent på ferie, de koste seg hjemme hele året med turer og masse god natur. Anonymkode: 6c513...db2
Mammaigjen Skrevet 10. juni 2021 #19 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Min mor var i alle fall sånn at hun stort sett fant noe på egen hånd. Hun kunne gjerne sitte på restaurant, gå på kino, eller finne på andre ting. Men aldri sammen med meg. Ønsket jeg å for eksempel gå en tur, delta på ett eller annet med det nærmeste idrettslaget eller what ever, så sa hun rett ut at det gidder hun aldri å være med på. Hun fikset til og med middag utelukkende til henne selv. Hun fikset sikkert noe til meg også, når jeg var kanskje FIRE eller FEM år gammel. Men jeg var ikke stort eldre når jeg kom hjem fra skolen eller noe, og oppdaget at hun bare hadde stekt middag til seg selv. Da hadde hun kokt akkurat nok grønnsaker til at hun selv spiste opp rubbel og bit. Hvis det for eksempel lå igjen halvparten av en potet, så var dette selvfølgelig tilfeldigheter fordi hun var alt for mett til å spise opp hele. Anonymkode: d4310...2ca Stakkars deg, dette høres veldig merkelig ut. Hvordan var hun ellers? Har du snakket med henne etter at du ble voksen, hva sier hun selv om dette? Hadde du ikke en far?
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #20 Skrevet 10. juni 2021 Høres veldig stusselig ut og ja de hørtes ut som dårlige foreldre. Jeg er 43 år. Vi hadde ikke god råd, men dro alltid på ferie. Kjørte rundt på norgesferie. I påsken fikk vi låne hytte billig gjennom min far sin jobb og gikk på ski. På vinteren dro vi på skiturer i helgene og på somrene på turer i skog og mark. De fleste av vennene mine pleide å dra på norgesferie eller til Sverige, noen ganske få dro til syden. Så ikke enig i at det var sånn det var på den tiden at foreldre ikke gjorde noe med barna. Og til deg som måtte ordne mat selv fra tidlig alder 😳Helt klart omsorgssvikt. Har du kontakt med din mor idag? Anonymkode: 09d73...1bc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå