Gå til innhold

Alderspsykiatri

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mor har blitt innlagt på alderspsykiatri. Er det vanlig å ikke få beskjed om hva diagnosene og prognosene til å bli bedre er. Hvem blir innlagt på alderspsykiatri? Er det de som har Alzheimer? Blir de innlagt på aldershjem etterpå? Hva slags diagnoser behandler de på alderspsykiatri avdeling? Jeg har ikke fått noe svar som nærmeste pårørende. Er det vanlig? 

Anonymkode: ff5ce...67d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pappa ble innlagt på alderspsykiatrisk da han brøt ut i psykose 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Min mor har blitt innlagt på alderspsykiatri. Er det vanlig å ikke få beskjed om hva diagnosene og prognosene til å bli bedre er. Hvem blir innlagt på alderspsykiatri? Er det de som har Alzheimer? Blir de innlagt på aldershjem etterpå? Hva slags diagnoser behandler de på alderspsykiatri avdeling? Jeg har ikke fått noe svar som nærmeste pårørende. Er det vanlig? 

Du må snakke med ansvarlig sykepleier/lege på avdeling. Jeg får inntrykk av at du ikke er hovedpårørende, og dermed ikke får noe informasjon. Da burde du få det av den som er hovedpårørende, men om dere ikke har et bra forhold, kan det bli vanskelig. Kanskje lurt å sette til side dårlige forhold for å ivareta deres mor. Du har så klart krav og rett på informasjon som pårørende, men du må nesten henvende deg dit også. Det er ikke vanlig at man kontakter pårørende og forteller ting uten å ha blitt spurt om det på forhånd. 

Anonymkode: 50992...141

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du har ikke krav på å vite noe som helst om de mor ikke ønsker så fremt hun ikke har manglende samtykkekompetanse eller er umyndiggjort. På psykiatrisk blir man innlagt grunnet psyken og det har ingen ting med aldershjem å gjøre 

Anonymkode: c3af1...5db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...