Gå til innhold

Utslett i ansikt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har utslett i ansiktet, særlig i pannen. Det er som mange små nupper i huden. Jeg har hatt dette før og mener at det har kommet på samme tid på året hver gang. Noen som har noen tanker på hva som kan være årsak? Kan pollen allergi gi slik reaksjon feks?

Anonymkode: 44645...ee0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være alt fra allergi, soleksem, til hudsykdom, umulig å si. Spesielt uten bilde. 

Ta en tur til en hudlege mens utslettet er aktivt, så vil du kjapt få bpde svar, og riktig behandling. :)

Anonymkode: 93307...771

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det kan være alt fra allergi, soleksem, til hudsykdom, umulig å si. Spesielt uten bilde. 

Ta en tur til en hudlege mens utslettet er aktivt, så vil du kjapt få bpde svar, og riktig behandling. :)

Anonymkode: 93307...771

Det kan sikkert vært mye som er årsak. Det er tatt opp med lege tidligere. Har tatt allergitester. Men synes det er rart at det dukker opp på omtrent samme tid hvert år. Kanskje soleksem ved starten av soleksponering ☀️

Anonymkode: 44645...ee0

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok soleksem. Bruk faktor 50 og hold deg ute av sola/dekk til huden så lenge du har utslett.

Anonymkode: 3c922...a8c

• Liker 1
Skrevet

Dersom det er soleksem så er det viktig å få i seg nok vitamin D ellers i året har jeg lest. Bare ett tips. 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...