Gå til innhold

Hvor ofte bytter du håndkle?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En gang i uken, har ikke spesielle håndklær til.håndvask.

Anonymkode: 325e0...92e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De byttes hver søndag. Har ett håndkle til tørk av overkropp og hender, og ett håndkle til tørk av underkropp. 

Anonymkode: 9f00d...6e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ved vasken bytter jeg annen hver dag. Den ved dusjen bytter jeg etter hver tredje dusj, altså ca 2 ganger i uka. 

Anonymkode: b9b16...368

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.6.2021 den 7.05):

På gjestetoalettet har vi kluter som er rullet sammen i en nisje. Slik at gjesten tar et nytt "handkle" hver gang de er innom. 

Anonymkode: 069d9...396

Sier du fra til gjestene at de skal kaste brukt håndkle i skittentøyskurven, eller har du skilt/lapp om det? Eller forstår gjestene det selv🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har et tørkestativ full med kluter jeg bruker til å tørke hendene og åpne skap og dører.

Anonymkode: 5969e...874

Bruker du klut hver gang du skal åpne skap og dører?

Anonymkode: a0dc1...bba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter ca 1 gang i uken. Gjestehåndkle henger der ofte i noen uker. Har ikke så ofte gjester.

Anonymkode: df432...6c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bytter hver dag, og ofte før det kommer gjester og alltid etter.

Når jeg leser denne tråden understreker det mine antagelser om at ikke så mange som gjør det, og jeg kommer til å fortsette å la vær å bruke håndkle hos andre🤢

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annenhver uke, samme med sengetøy. Lever nå enda🙈

Anonymkode: 9434f...78e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marigrete skrev (15 timer siden):

Sier du fra til gjestene at de skal kaste brukt håndkle i skittentøyskurven, eller har du skilt/lapp om det? Eller forstår gjestene det selv🤔

Det er jo en ganske vanlig løsning etterhvert, særlig på mange restauranter, så de aller fleste er jo vant med konseptet. Eneste som har misforstått er eldre slektninger, men man tar jo ikke akkurat og ruller handkleet sammen og legger det tilbake i nisjen, da ligger det over kanten på vasken. 

Anonymkode: 069d9...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marigrete skrev (15 timer siden):

Sier du fra til gjestene at de skal kaste brukt håndkle i skittentøyskurven, eller har du skilt/lapp om det? Eller forstår gjestene det selv🤔

Og - kurven er jo en lav og åpen kurv, ikke en ordinær skittentøyskurv, så man ser det ligger brukte kluter der :)

Anonymkode: 069d9...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver dag (2 voksne, 1 barn). Og FØR jeg får gjester også om det ikke nettopp er byttet.

Og en innrømmelse:

Jeg bruker sjeldent de som henger fremme på besøk hos andre - utrolig mange har fuktige/skitne håndklær som lukter hengende 🙈😬

Så jeg er faktisk såpass «frekk» at jeg ser om de har rene oppbevart i badeskap. Kikker ikke i tingene deres altså, men tar en rask titt etter rene håndklær. 

Gjør det ikke om jeg ser det de har fremme er tørt og rent. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fløff said:

Hver dag (2 voksne, 1 barn). Og FØR jeg får gjester også om det ikke nettopp er byttet.

Og en innrømmelse:

Jeg bruker sjeldent de som henger fremme på besøk hos andre - utrolig mange har fuktige/skitne håndklær som lukter hengende 🙈😬

Så jeg er faktisk såpass «frekk» at jeg ser om de har rene oppbevart i badeskap. Kikker ikke i tingene deres altså, men tar en rask titt etter rene håndklær. 

Gjør det ikke om jeg ser det de har fremme er tørt og rent. 

 

Hva mener du med håndklær som henger fremme hos andre? Mener du etter du har vasket hendene?

Anonymkode: 4d12f...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det trengs. Kan vere fleire gongar pr dag, eller opp mot 2-3 dagar, alt etter bruk. Vi er 4 personer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva mener du med håndklær som henger fremme hos andre? Mener du etter du har vasket hendene?

Anonymkode: 4d12f...8f2

Ja, altså håndkleet de har for å tørke hender.

Denne tråden bekrefter jo at man sannsynligvis har rett i at lukten og fukten ikke er en dag gammel 🙈

Og folk bytter bare ETTER? 

Merkelig.....om jeg venter besøk vasker jeg kjapt over vask/toalett/speil. Og bytter håndkle. Tenker liksom at det er tjassent for andre å komme til et bad som er skittent 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Fløff said:

Ja, altså håndkleet de har for å tørke hender.

Denne tråden bekrefter jo at man sannsynligvis har rett i at lukten og fukten ikke er en dag gammel 🙈

Og folk bytter bare ETTER? 

Merkelig.....om jeg venter besøk vasker jeg kjapt over vask/toalett/speil. Og bytter håndkle. Tenker liksom at det er tjassent for andre å komme til et bad som er skittent 🤷‍♀️

Åja. 

Jeg bytter alltid håndklær som folk tørker hendene med både før de kommer og etter de har reist. Men håndklær jeg selv bruker etter dusj bytter jeg ca 1 gang i uken. Sengklær kanskje annenhver uke med unntak av når det er veldig varmt.

Tenker hygienen rundt håndklær man bruker til hendene i forbindelse med vask er mer viktig. Tenker at det er mer rester av skitt etter håndvask fra flere personer, enn det er fra å tørke 1 ren kropp. 

Jeg er alltid ekstra påpasselig med gjester og lar de bruke så mange eller få håndklær til egen dusjing som de vil. Om jeg skal ha besøk noen timer kaster jeg gjerne egne opphengte dusjhåndklær til vask og ut av syne også

Anonymkode: 4d12f...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver dag!!!!!!!! Og hvis vi har besøk bytter jeg når de har gått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 2021-6-10 den 0.25):

Det lille til å tørke hender på byttes daglig. Sønnen tørker ikke helt rene hender på det, å mannen tørker seg rundt munnen med det når han har pusset tennene🙈 Jeg har mitt eget😂

Anonymkode: dbfea...d77

Her har vi også hvert vårt håndkle av samme grunn, men synes det er skikkelig ekkelt at han gjør det samme når han er gjest, og ikke har fått eget håndkle til sånt 😣

han bytter heller ikke håndkle sitt med mindre han får beskjed, så jeg bytter det samtidig med mitt ca 2 ganger i uka. Han kunne nok byttet det oftere, spesielt med hjemmekontor og mer bruk... 

Bytter alltid håndklær før og etter vi har gjester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

Hver dag. Kunne ikke falle meg inn å tørke meg i ansiktet med et håndkle jeg har tørket meg i rumpa med, selv etter dusj. Det byr meg imot.

Bytter også det jeg tørker hendene på daglig. Syns det er ekkelt med våte håndklær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bytter jeg håndkle på toalettet og badet ved behov. Vi har ikke gjestetoalett eller gjestebad her i hus. Jeg skifter alltid før det kommer gjester.

Anonymkode: 7fe33...7ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig ofte, for om håndkle er fuktig når jeg skal tørke meg bytter jeg😂 Spyr av fuktige håndklær. Så med en gang noen andre har brukt det rett før meg må det opp nytt

Anonymkode: 8f057...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...