Gå til innhold

Pencillin-allergi. Kan man ta moderna/pfizer?


Svennis

Anbefalte innlegg

Fikk en stort allergisk reaksjon av pencillin sist jeg tok det, utslett, og hevelser bla. 

Noen som vet om man kan ta vaksina, om man er pencillin-allergisk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er allergisk mot penicillin, men det gikk fint å ta vaksine (Pfizer). Ekstra plaget med bivirkninger, men det går over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid spør legen din hvis du mistenker du kan ha risiko for alvorlige bivirkninger. Slik jeg har forstått det er det svært få som ikke kan ta vaksinen, og penicillinallergi er relativt vanlig, men dobbeltsjekk med legen din. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksinene inneholder ikke penicillin, så ja det kan du. Du kan ikke ta vaksinene om du er allergisk for noen av innholdstoffene

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle en hvilken som helst vaksine inneholde penicillin?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stinali skrev (1 time siden):

Jeg er allergisk mot penicillin, men det gikk fint å ta vaksine (Pfizer). Ekstra plaget med bivirkninger, men det går over.

Såpass ja. Hvor sterke bivirkninger snakker vi?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har penicillinallergi og sa fra om det når de spurte om allergier ifbm vaksinen. De sa det ikke gjorde noe og jeg har tatt to doser Pfizer nå og det har gått helt fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ATLAS6
Teatrica skrev (23 timer siden):

Hvorfor skulle en hvilken som helst vaksine inneholde penicillin?

Du skjønner ikke at dette kan være et spørsmål noen stiller når man ikke har kunnskap til vaksiner?

Det må faktisk være lov til å spørre uten at folk skal bli helt harniske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pistasjenøtt15 skrev (1 time siden):

Jeg har penicillinallergi og sa fra om det når de spurte om allergier ifbm vaksinen. De sa det ikke gjorde noe og jeg har tatt to doser Pfizer nå og det har gått helt fint. 

Som jeg skulle skrevet det selv,akkurat samme opplevelse. Pga tidligere legemiddelallergi måtte jeg sitte 60 min til observasjon etter vaksinen, og ikke 20 min som vanlig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...